Djurgårdens nästa lagkapten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel08
Inlägg: 171
Blev medlem: 2012-01-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Daniel08 »

Frajn skrev:Håller inte med om Otto. Har svårt att se att han är den som kan lyckas tända laget mitt under match. Känns för snäll på något sätt men absolut en kandidat till ett A. Håller därför med Remy mer, känns som ett bra förslag. Speciellt med Johner. Om han har de ledaregenskaper han sägs ha så är det klockrent. Någon som kommer utifrån och inte har någon koppling till de andra sedan tidigare och därmed bör kunna ryta till när det behövs.
Förstår ditt resonemang men som jag sa har alldeles för dålig koll på Johner men om han kan ta den rollen så kanske han är värd ett A.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av sensei »

Daniel08 skrev:C. Kristofer Ottosson
A. Christian Eklund
A. Timmy Pettersson

Har samma resonemang om Bremberg och Ölvestad som sagt tidigare. Dom ska bara göra det dom gör bäst alltså spela hockey.
Vad betyder detta argument? Vad är skälet till att det inte gäller det Otto enligt exemplet ovan?

Om alla "ska göra det de är bra på alltså spela hockey" så borde vi inte utse någon kapten alls antar jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Frajn
Inlägg: 195
Blev medlem: 2012-04-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Frajn »

Daniel08 skrev:
Frajn skrev:Håller inte med om Otto. Har svårt att se att han är den som kan lyckas tända laget mitt under match. Känns för snäll på något sätt men absolut en kandidat till ett A. Håller därför med Remy mer, känns som ett bra förslag. Speciellt med Johner. Om han har de ledaregenskaper han sägs ha så är det klockrent. Någon som kommer utifrån och inte har någon koppling till de andra sedan tidigare och därmed bör kunna ryta till när det behövs.
Förstår ditt resonemang men som jag sa har alldeles för dålig koll på Johner men om han kan ta den rollen så kanske han är värd ett A.
Har heller ingen större koll på Johner men just det faktum att han kommer utifrån tror jag är riktigt bra. Det i kombination med att han förhoppningsvis kommer att kunna vara ledande på plan genom att göra en del pinnar tycker jag gör honom till en utmärkt kandidat i teorin. Har som sagt ytterst begränsad koll på hur det faktiskt ligger till och kommer att bli. Är däremot övertygad om att Challe kommer att göra ett bra val, han vet vad som krävs.
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
Daniel08
Inlägg: 171
Blev medlem: 2012-01-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Daniel08 »

sensei skrev: Vad betyder detta argument? Vad är skälet till att det inte gäller det Otto enligt exemplet ovan?

Om alla "ska göra det de är bra på alltså spela hockey" så borde vi inte utse någon kapten alls antar jag.
Kanske var lite otydlig men det jag syftade till är säsongen Ölvestad hade C:et och att det låste sig för honom. En del har ju förslagit Bremberg som kapten vilket jag inte tror kommer fungera utan jag tror han ska fokusera 100 % på sitt spel. Hänger du med i mitt resonemang?
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Daniel08
Inlägg: 171
Blev medlem: 2012-01-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Daniel08 »

Frajn skrev: Har heller ingen större koll på Johner men just det faktum att han kommer utifrån tror jag är riktigt bra. Det i kombination med att han förhoppningsvis kommer att kunna vara ledande på plan genom att göra en del pinnar tycker jag gör honom till en utmärkt kandidat i teorin. Har som sagt ytterst begränsad koll på hur det faktiskt ligger till och kommer att bli. Är däremot övertygad om att Challe kommer att göra ett bra val, han vet vad som krävs.
Därutöver spelade Challe som Kapten för DIF under många säsonger så jag får en känsla att han kommer ställa hårda krav på den som får och tar ansvaret att vara kapten. Är sjukt spänd på vem det blir... :o
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Manijock »

C Fimpen

A Ölvestad
A Timmy
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:C Fimpen

A Ölvestad
A Timmy
Vore inte Tim Eriksson ett lämpligt alternativ?
Expert.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:C Fimpen

A Ölvestad
A Timmy
Vore inte Tim Eriksson ett lämpligt alternativ?
Bättre alternativ än någon random kanadensisk flyttfågel som Johner åtminstone. Vill ha någon som vet vad det innebär att lira i DIF!

Hank Eriksson är också ett alternativ.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Jepe »

Mycket om och men nu men: signar Otto nytt (vilket mycket pekar på) och om han och/eller Jimmie ändrat sig så bör det bli:

C: Otto

A: Jimmie
A: Timmy

Alt:

C: Jimmie

A: Timmy
A: Fimpen

Kan också tänka mig att Granath eller Johner får ett A då man vill symbolisera en nystart.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Andy »

C Fimpen
A Timmy P
A Ottosson

Fimpen visade på stort ledarskap omedelbart efter katastrofen i kvalserien. Han var också den första som skrev på och dessutom den som mest aktivt (mest synbart i alla fall) drev på för att Linkan (och andra) skulle skriva på.

Dessutom tycker jag att han alltid visar ledarskap på planen, jobbar hårt och visar med sitt spel och sin kroppshållning var skåpet skall stå.

Ska man tro skvallret rätt är han ju också en föregångsman på träningar och vid sidan av isen.

Ska man vara lite elak kan man kanske också säga att Fimpen, om man bara ser till hans rena hockey skills, att han tillhör det "lägre skiktet" i truppen. Det han tillför har inte nödvändigtvis med hans finter, dribblingar, hårda skott, spelförståelse, tacklingar eller pricksäkerhet att göra. Det Fimpen tillför ligger på ett annat plan - det handlar om energi, gruppdynamik och subtila "mjuka" faktorer. Med ett C på bröstet skulle Fimpen säkert lyfta sig bra många nivåer - dessutom skulle vi få jäkligt skojiga presskonferenser och ett helt annat drag "vid sidan om" än under Mackans era som kapten.

Med Timmy och Otto som A så täcker man dessutom in alla lagdelar, de olika generationerna vid sidan av att både Timmy och Otto är föregångsmän, balanserade personer och har varit med tillräckligt länge för att kunna överföra "järnkamins andan" som så många Djurgårdshjältar berättat om sitter i väggarna och överförs från generation till generation av spelare.

Både Timmy och Otto är dessutom killar som visar med sitt spel och sitt kroppsspråk vad som gäller. De har också ett uppoffrande spel i båda riktningarna och gör sällan dåliga matcher. De är seriösa, hårt arbetande föregångsmän helt enkelt. Båda två kan också plocka fram det där lilla extra och tända laget om det behövs.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Sjöwall »

Andy skrev:C Fimpen
A Timmy P
A Ottosson

Fimpen visade på stort ledarskap omedelbart efter katastrofen i kvalserien. Han var också den första som skrev på och dessutom den som mest aktivt (mest synbart i alla fall) drev på för att Linkan (och andra) skulle skriva på.

Dessutom tycker jag att han alltid visar ledarskap på planen, jobbar hårt och visar med sitt spel och sin kroppshållning var skåpet skall stå.

Ska man tro skvallret rätt är han ju också en föregångsman på träningar och vid sidan av isen.

Ska man vara lite elak kan man kanske också säga att Fimpen, om man bara ser till hans rena hockey skills, att han tillhör det "lägre skiktet" i truppen. Det han tillför har inte nödvändigtvis med hans finter, dribblingar, hårda skott, spelförståelse, tacklingar eller pricksäkerhet att göra. Det Fimpen tillför ligger på ett annat plan - det handlar om energi, gruppdynamik och subtila "mjuka" faktorer. Med ett C på bröstet skulle Fimpen säkert lyfta sig bra många nivåer - dessutom skulle vi få jäkligt skojiga presskonferenser och ett helt annat drag "vid sidan om" än under Mackans era som kapten.

Med Timmy och Otto som A så täcker man dessutom in alla lagdelar, de olika generationerna vid sidan av att både Timmy och Otto är föregångsmän, balanserade personer och har varit med tillräckligt länge för att kunna överföra "järnkamins andan" som så många Djurgårdshjältar berättat om sitter i väggarna och överförs från generation till generation av spelare.

Både Timmy och Otto är dessutom killar som visar med sitt spel och sitt kroppsspråk vad som gäller. De har också ett uppoffrande spel i båda riktningarna och gör sällan dåliga matcher. De är seriösa, hårt arbetande föregångsmän helt enkelt. Båda två kan också plocka fram det där lilla extra och tända laget om det behövs.
Detta skriver jag under på.

Jag tycker även vi bör ha en tredje alternate och det borde vara någon av våra juniorer. Tycker faktiskt att Åberg borde få ta den rollen.
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av XantE »

C: Le Fimpo

A: Timmy

A: Hank the motherfuckin tank
Frajn
Inlägg: 195
Blev medlem: 2012-04-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Frajn »

Andy skrev:C Fimpen
A Timmy P
A Ottosson

Fimpen visade på stort ledarskap omedelbart efter katastrofen i kvalserien. Han var också den första som skrev på och dessutom den som mest aktivt (mest synbart i alla fall) drev på för att Linkan (och andra) skulle skriva på.

Dessutom tycker jag att han alltid visar ledarskap på planen, jobbar hårt och visar med sitt spel och sin kroppshållning var skåpet skall stå.

Ska man tro skvallret rätt är han ju också en föregångsman på träningar och vid sidan av isen.

Ska man vara lite elak kan man kanske också säga att Fimpen, om man bara ser till hans rena hockey skills, att han tillhör det "lägre skiktet" i truppen. Det han tillför har inte nödvändigtvis med hans finter, dribblingar, hårda skott, spelförståelse, tacklingar eller pricksäkerhet att göra. Det Fimpen tillför ligger på ett annat plan - det handlar om energi, gruppdynamik och subtila "mjuka" faktorer. Med ett C på bröstet skulle Fimpen säkert lyfta sig bra många nivåer - dessutom skulle vi få jäkligt skojiga presskonferenser och ett helt annat drag "vid sidan om" än under Mackans era som kapten.

Med Timmy och Otto som A så täcker man dessutom in alla lagdelar, de olika generationerna vid sidan av att både Timmy och Otto är föregångsmän, balanserade personer och har varit med tillräckligt länge för att kunna överföra "järnkamins andan" som så många Djurgårdshjältar berättat om sitter i väggarna och överförs från generation till generation av spelare.

Både Timmy och Otto är dessutom killar som visar med sitt spel och sitt kroppsspråk vad som gäller. De har också ett uppoffrande spel i båda riktningarna och gör sällan dåliga matcher. De är seriösa, hårt arbetande föregångsmän helt enkelt. Båda två kan också plocka fram det där lilla extra och tända laget om det behövs.

Håller med dig när det gäller Fimpen och Otto. Dock hävdar jag fortfarande att jag tror det hade varit bra med någon som kommer utifrån (Johner). Killen saknar tidigare relationer till sina nya lagmedlemmar och kan nog därför vara drivande på ett annat sätt än om man känner de flesta sedan tidigare (Timmy får ju lite samma roll med avseende på att komma utifrån men inte fullt lika mycket som Johner). Som du tar upp så kanske inte Fimpen är den bäste på isen vilket ytterligare gör att jag tycker Johner ska ha ett A då han förmodligen kan vara ledande på isen genom att göra poäng. Han kan också markera den nytändning som kan krävas nu med ny serie och allt, lite så att man inte hamnar i gamla hjulspår. Med Fimpen och Otto så garanteras det att andan kommer att överförs till gruppen men tror att man bör balansera detta med skicklighet på isen (ja jag vet att jag personligen har hypat Johner men tror att det man läst om hans ledaregenskaper stämmer + att han har erfarenhet av serien).

Enligt mig är kandidaterna:

C - Fimpen/Timmy
A - Johner/Otto/Fimpen/Timmy

Vad gäller C, valet blir Fimpen. Han känns självskriven här, kan ta en fight, står för Djurgårdsandan, bra på att snacka utåt och efter vad man vet även inom gruppen och är insiktsfull nog att kunna säga att detta duger inte.

A - Otto. Han känns lika självskriven han. Motivering överflödig.
A - Johner, se argument ovan.

Mitt förslag blir därför följande:

C - Fimpen
A- Johner
A - Otto

Vi får då lite balans vad gäller både ålder och spelskicklighet och tror ju inte att Timmy kommer glida runt och vara tyst bara för att han inte får ett C eller A. Han sa ju själv i intervjun att han tar den roll han blir tilldelad.
Daniel08 skrev:Därutöver spelade Challe som Kapten för DIF under många säsonger så jag får en känsla att han kommer ställa hårda krav på den som får och tar ansvaret att vara kapten. Är sjukt spänd på vem det blir...
Var precis det jag menade. Egentligen så sitter inte vi i den positionen att vi kan avgöra vilka som är lämpligast utan bara komma med förslag men är övertygad om att Challe gör ett bra val.
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Rocky3000 »

Andy skrev:C Fimpen
A Timmy P
A Ottosson

Fimpen visade på stort ledarskap omedelbart efter katastrofen i kvalserien. Han var också den första som skrev på och dessutom den som mest aktivt (mest synbart i alla fall) drev på för att Linkan (och andra) skulle skriva på.

Dessutom tycker jag att han alltid visar ledarskap på planen, jobbar hårt och visar med sitt spel och sin kroppshållning var skåpet skall stå.

Ska man tro skvallret rätt är han ju också en föregångsman på träningar och vid sidan av isen.

Ska man vara lite elak kan man kanske också säga att Fimpen, om man bara ser till hans rena hockey skills, att han tillhör det "lägre skiktet" i truppen. Det han tillför har inte nödvändigtvis med hans finter, dribblingar, hårda skott, spelförståelse, tacklingar eller pricksäkerhet att göra. Det Fimpen tillför ligger på ett annat plan - det handlar om energi, gruppdynamik och subtila "mjuka" faktorer. Med ett C på bröstet skulle Fimpen säkert lyfta sig bra många nivåer - dessutom skulle vi få jäkligt skojiga presskonferenser och ett helt annat drag "vid sidan om" än under Mackans era som kapten.

Med Timmy och Otto som A så täcker man dessutom in alla lagdelar, de olika generationerna vid sidan av att både Timmy och Otto är föregångsmän, balanserade personer och har varit med tillräckligt länge för att kunna överföra "järnkamins andan" som så många Djurgårdshjältar berättat om sitter i väggarna och överförs från generation till generation av spelare.

Både Timmy och Otto är dessutom killar som visar med sitt spel och sitt kroppsspråk vad som gäller. De har också ett uppoffrande spel i båda riktningarna och gör sällan dåliga matcher. De är seriösa, hårt arbetande föregångsmän helt enkelt. Båda två kan också plocka fram det där lilla extra och tända laget om det behövs.
Håller med! Intressanta inlägg du skriver Andy! Ge det fina C:et till Fimpen! Punkt slut!
Bild
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Tessan »

C Fimpen
A Johner
A Otto
Skriv svar