Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Hajduk »

B.I.B.A skrev:
Backstabtraitor skrev: Ja jag blir jävligt neggo med tanke på att det var förmodligen åldersfördelningen som fällde oss förra året, lets go into the same trap again?
Lindström, Granath, Johner och Hank är alla nyförvärv som är i bra ålder. Sen tror jag knappast att åldersfördelningen var den stora anledningen till fiaskot. Med totalt ointresserad tränare och trötta spelare så var vi dömda att misslyckas.

Några av juniorerna kommer ta ordinarie platser i truppen, några inte. Precis som vanligt. Zabel har tränat juniorlaget i mååånga år nu och bör väl ha rätt bra koll på vilka som ska få chansen.

Håller dock med om att jag känner mig osäker med Challe på tränarposten. Han har inte presterat särskilt bra tidigare, men sen har väl inte heller förutsättningarna varit de bästa. Gillar det han gör som sportchef.
Jag håller med dig. Jag har fått ett bra förtroende av Challe som sportchef men jag är tveksam till honom som tränare. Självklart har han en säsong på sig att visa vad han går för. :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17583
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Fan vad snabbt allt gått. Den 6:e april hade vi noll spelare under kontrakt. Den 23 maj så har vi 21 stycken spelare med A-lagskontrakt. Trodde vi skulle hamna efter på marknaden eftersom vi skulle börja från noll. Nu är vi egentligen väldigt tidigt ute. Riktigt bra.
Expert.
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Hajduk »

Buford skrev:
-daniel- skrev:Oavsett vad som händer med Mackan så tycker jag faktiskt det mest pinsamma i hela soppan är att vår s.k lagkapten inte gjort ett enda uttalande i någonsomhelst intervju efter uttåget ur serien. Det måste vara årtusendets sämsta lagkapten. Helt ärligt talat så tycker jag faktiskt det är rent ut sagt skandalöst...

Är han så skamsen och sur så borde han illa kvickt gått med på att spela med Djurgården gratis för att vara med på resan upp.

Har oerhört svårt att tro att DIF har sagt nej till honom, utan han kunde säkert tänka sig att stanna - om han fick tillräckligt med pengar för besväret. När en 60%-ig sänkning av lönen kom på tal så vart det nog inte lika spännande längre.

Tack för kaffet och adjö.
Håller med dig, en stor jävla skandal att han inte gjort ett endaste uttalande, som borde kommit samma kväll vi åkte ur ES. Tycker att DIF, eller Challe ska gå ut med vad som gäller/händer med Mackan.
Jag tycker att han har bränt sina broar ganska rejält. Sämsta lagkaptenen och sen det tysta dröjsmålet om han ska stanna eller flytta.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av emilin »

B.I.B.A skrev:
Backstabtraitor skrev: Ja jag blir jävligt neggo med tanke på att det var förmodligen åldersfördelningen som fällde oss förra året, lets go into the same trap again?
Lindström, Granath, Johner och Hank är alla nyförvärv som är i bra ålder. Sen tror jag knappast att åldersfördelningen var den stora anledningen till fiaskot. Med totalt ointresserad tränare och trötta spelare så var vi dömda att misslyckas.

Några av juniorerna kommer ta ordinarie platser i truppen, några inte. Precis som vanligt. Zabel har tränat juniorlaget i mååånga år nu och bör väl ha rätt bra koll på vilka som ska få chansen.

Håller dock med om att jag känner mig osäker med Challe på tränarposten. Han har inte presterat särskilt bra tidigare, men sen har väl inte heller förutsättningarna varit de bästa. Gillar det han gör som sportchef.
Mats Bäcklin får vi inte glömma han har ju faktiskt lyckats extremt bra med de unga spelarna som han har tagit hand om.
Personligen tycker jag att det känns väldigt mycket Djurgården om denna trupp. Kan nästan garantera att någon eller några av våra unga spelare kommer att blomma ut i år, det ser ju ut som att vi har en tränar stab som skulle kunna genomföra detta.
Angående Challe så tror jag faktiskt att det kan gå väldigt bra, skillnaden nu är att man faktisk har möjligheten att bygga exakt det laget som han vill jobba med, verkar ju som han bygger ett LAG med mycket hjärta.
Kan inte se att det finns någon diva som glider runt på planen i denna trupp.
De åren som vi har nått fina framgångar så är det just detta vi har haft HJÄRTA.
Kan vi nu få in en bra målvakt så kan detta sluta riktigt bra.
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Är backarna färdiga nu?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

XantE skrev:Är backarna färdiga nu?
Enligt alla rykten ska en till in. En transatlant.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kricke
Inlägg: 85
Blev medlem: 2012-04-08

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Kricke »

XantE skrev:Är backarna färdiga nu?
Japp. Finns inte rum för någon till om man inte från kommande säsong tillåts att spela med fem backpar vill säga. Men nu är fyra backpar fyllda och även fyra kedjor. Så det är bara två målvakter som ska in, sen är "butiken" stängd för denna gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17583
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Kricke skrev:
XantE skrev:Är backarna färdiga nu?
Japp. Finns inte rum för någon till om man inte från kommande säsong tillåts att spela med fem backpar vill säga. Men nu är fyra backpar fyllda och även fyra kedjor. Så det är bara två målvakter som ska in, sen är "butiken" stängd för denna gång.
Nej.

Det är inte klart. En back till ska in. Bara för att man har kontrakt med 8-9 backar varav flera juniorer betyder det ju inte att alla ska spela samtidigt?! Och det är fortfarande två forwardsplatser kvar. Samma sak gäller där.

Reideborn är dock andramålvakt.

Det förvånar mig oerhört att du går ut stenhårt med att Wennberg, Falk, Holm osv kommer vara ordinarie för att dom är signade. Men Reideborn är absolut inte aktuell för andraspaden? Trollar du bara eller...?
Expert.
Användarvisningsbild
robin975
Inlägg: 161
Blev medlem: 2012-03-20
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av robin975 »

Nu står det att Markus Ljungh är Rumour på http://www.eliteprospects.com/transacti ... fer=125144
Och det uppdaterades till det idag. Förut stog de Doubtful Rumour.
Nu verkar han vara väldigt nära på att skriva på.
VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17583
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

robin975 skrev:Nu står det att Markus Ljungh är Rumour på http://www.eliteprospects.com/transacti ... fer=125144
Och det uppdaterades till det idag. Förut stog de Doubtful Rumour.
Nu verkar han vara väldigt nära på att skriva på.
Källan är det som Mrmadhawk skrev.
Expert.
Kricke
Inlägg: 85
Blev medlem: 2012-04-08

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Kricke »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev: Vi har allsvenska löner och en allsvensk budget att förhålla oss till, så varför skall man mäta laget med något annat?
För att Allsvenskan inte ska bli vår verklighet, vår mentalitet. Vi måste tänka och agera som ett Elitserielag om vi ska spela i finrummet åter. Utgången ska alltid vara att vi bygger ett lag som kan slå de två sämsta i Elitserien.

Om inte, vad fan spelar vi för?
:thumbsup:
Kunde inte ha sagt det bättre själv! Precis detta jag har menat hela tiden att vi måste se oss själva som ett elitserielag kommande säsong men så fort man yppat det har det kommit något neggo och sagt att vi inte ska göra det längre, utan att vi ska se oss som det vi är - ett allsvenskt lag. Men det kommer jag inte att acceptera. Springer vi inte hem den här skitserien med omkring 25-30 pinnars marginal, kan ni lita på att det blir "liv i luckan" både vad gäller det ena och det andra. Men ser man på truppen som den ser ut just nu så kommer det absolut inte att bli så med en mycket tunn backsida och en målvaktssida som är obefintlig. Var är de TUNGA VÄRVNINGARNA någonstans Challe??? Bremberg okej men det räcker inte med bara en sådan. Det måste till fler! Tyvärr är ju truppen spikad nu (fyra fulla femmor) och det finns bara utrymme för två målvakter till.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17583
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Kricke skrev:
DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev: Vi har allsvenska löner och en allsvensk budget att förhålla oss till, så varför skall man mäta laget med något annat?
För att Allsvenskan inte ska bli vår verklighet, vår mentalitet. Vi måste tänka och agera som ett Elitserielag om vi ska spela i finrummet åter. Utgången ska alltid vara att vi bygger ett lag som kan slå de två sämsta i Elitserien.

Om inte, vad fan spelar vi för?
:thumbsup:
Kunde inte ha sagt det bättre själv! Precis detta jag har menat hela tiden att vi måste se oss själva som ett elitserielag kommande säsong men så fort man yppat det har det kommit något neggo och sagt att vi inte ska göra det längre, utan att vi ska se oss som det vi är - ett allsvenskt lag. Men det kommer jag inte att acceptera. Springer vi inte hem den här skitserien med omkring 25-30 pinnars marginal, kan ni lita på att det blir "liv i luckan" både vad gäller det ena och det andra. Men ser man på truppen som den ser ut just nu så kommer det absolut inte att bli så med en mycket tunn backsida och en målvaktssida som är obefintlig. Var är de TUNGA VÄRVNINGARNA någonstans Challe??? Bremberg okej men det räcker inte med bara en sådan. Det måste till fler! Tyvärr är ju truppen spikad nu (fyra fulla femmor) och det finns bara utrymme för två målvakter till.
Är du immun mot information?

Och kräver du verkligen att vi ska springa hem allsvenskan med 25-30 poäng?
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av DIF_Soldier »

Men snälla Kricke... inse detta nu; Ett professionellt ishockeylag i Sverige har traditionellt 9 backar, 2 målvakter och 14 forwards.

VI har i nuläget ÅTTA backar, EN målvakt och TOLV forwards. Markus Ljungh är en center som i princip är klar för oss enligt uppgifter, och Kristofer Ottosson kommer förmodligen att skriva på då han vill fortsätta.

Vidare så letar vi fortfarande efter en offensiv back. Ryktena säger en transantlant från Schweiziska ligan. Även en förstamålvakt ska in. Först då är laget spikat!

DIF Hockey har INTE på något sätt gått ut och sagt att truppen är spikad.
Det kommer stå på hemsidan när truppen är spikad.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2012-05-23 23:15:14, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17583
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Varför är du 100% övertygad om att Wennberg, Falk, Holm osv kommer spela med fullständigt vägrar att inse att Reideborn är en av två målvakter? Exakt likadana situationer.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rocky3000 »

Vad tycker ni om dessa målisar?

Riku Helenius, 1988, 190cm, 90kg, JYP
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7451

Ville Hostikka, 1985, 190cm, 90kg, Kärpät
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3206

Niko Hovinen, 1988, 199cm, 98kg, Pelicans
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7472

Anders Johansson, 1988, 187cm, 94kg, Sparta Sarpsborg
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6098

Skulle tycka att Riku Helenius skulle vara ett intressant val för DIF, med tanke på att han har spelat i Sverige förut. Men min favorit utav dessa är utan tvekan Niko Hovinen!
Bild
Låst