Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17577
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

crike skrev:Någon som kan uppdatera mig gällande Cehlin och Brodin? Helst inte lösa rykten utan finns det något mer konkret? Är dom helt avskrivna för DIF?
Knäpptyst om dom båda.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
crike skrev:Någon som kan uppdatera mig gällande Cehlin och Brodin? Helst inte lösa rykten utan finns det något mer konkret? Är dom helt avskrivna för DIF?
Knäpptyst om dom båda.
Det enda jag hört/läst är att enl Frasse så är Brodin klar för Brynäs. Löst rykte eller ej får du tolka som du vill.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av crike »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:
crike skrev:Någon som kan uppdatera mig gällande Cehlin och Brodin? Helst inte lösa rykten utan finns det något mer konkret? Är dom helt avskrivna för DIF?
Knäpptyst om dom båda.
Det enda jag hört/läst är att enl Frasse så är Brodin klar för Brynäs. Löst rykte eller ej får du tolka som du vill.
Tackar, hade jag nog också läst när jag tänker efter men ändå väldigt konstigt att det är så pass tyst om båda två.
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Busmicke »

Har hört att Brodin & Printz är nära HV...
Detta via inbitet HV-fan, så det är inte mycket mer än ett forum-rykte misstänker jag.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Hoppas Otto tar sista centerplatsen.
Sedan vill jag gärna ha med Åberg, DT och Mackan också. Sedan får vi nog leta efter sista pusselbitarna utanför den gångna säsongens spelartrupp.
Om Mackan och Otto kommer in så tycker jag att värvningen av Tim kommer än mer i vägen än tidigare.

Linkan - Johner - Åberg
Jimmie - Otto - Nilson
Hank - Ljungh - Sörensen
Honken - Fimpen - Blomstrand

Jag finner det dock grymt orealistiskt att båda Weigel och Tim skulle ställas utanför. Vi har inte plats för dom fyra(Nilsson, Otto, Ljungh, Åberg) spelarna helt enkelt... Speciellt inte om det innebär att vi inte har råd att få in de backar vi behöver.
Weigel vet jag för lite om men känns inte som någon jätteförstärkning. Men ska vi ta steget upp krävs en bredd i laget. Ingen ska känna sig säker på sin plats. Att ha två spelare ´"över" (vilka de blir ska det spelas om) ser jag inget fel i alls.

Att Tjärna jr, Printz, Wesslau, Kempe, Honken, och Boumedienne lämnat från denna säsong borde ge plats för detta lag. Dessutom har alla omförhandlat sina kontrakt vilket säkert ger en hel del också.

Vi lär ha störst chans att studsa tillbaka kommande säsong. Tycker det är värt att lägga krut på en relativt dyr AS-trupp.

Naturligtvis ska det finnas plats för en bra förstamålis samt en riktigt vass back också. Andra topplag i AS har ju det så varför inte vi?
Det som talar emot det är väl att vi skulle ha en extremt dyr forwardsuppsättning? Weigel måste ha en plats. Annars har jag ingen aning om varför vi förlängde med honom. Eller rättare sagt, varför han förlängde med oss.
Klart att alla som värvas ska ha en chans på en plats. Däremot ska INGEN vara given. Sedan hoppas jag inte att vi har för dyr trupp. Efter lönesänkningar och med de som lämnat borde denna trupp vara betydligt billigare än årets. Annars har man återigen misslyckats med kontrakten. Så får det bara inte vara. Vi har verkligen inte råd, i dubbel mening, att sumpa den kommande säongen vare sig ekonomiskt eller sportsligt.

Jag kan bara tro att vi har en betydligt lägre lönekostnad nu. Så pass låg att vi även har råd att göra någon spetsvärvning under säsongen ifall det behövs.
Allt detta utifrån hur laget ser ut nu och vilka som just nu diskuteras.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Trodde Otto och Mackan skulle lämna oss/ sluta. Plötsligt ryktas det om att båda två vill vara kvar och att förhandlingar pågår...
Masse
Inlägg: 34
Blev medlem: 2012-04-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Masse »

Tänkte delge er mina erfarenheter av allsvensk hockey kontra DIFs lagbygge.
Jag har sett hundratals allsvenska matcher främst i Tingsryd men även i Ljungby och kan konstatera att DIF skall lägga mest krut på det offensiva då allsvenska lag är ganska så svajiga bakåt.
Framåt kan det hända vad som helst men det är svagheten i de bakre regionerna som DIF skall utnyttja stenhårt.
Självklart skall vi ha in en stabil målvakt samt ett gäng dugliga backar.
Men får vi en ordentlig spets framåt kan vi kanske strama upp defensiven framåt juletid lagom till slutspurten.
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Hajduk »

Vad händer med DT???
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Morwin »

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Hajduk »

Tessan skrev:Trodde Otto och Mackan skulle lämna oss/ sluta. Plötsligt ryktas det om att båda två vill vara kvar och att förhandlingar pågår...
Det vore fan ändå sweet i det här läget. :)
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Hajduk »

Morwin skrev:Någon som sett detta om mackan ? http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... nna-i-dif/
Ingen förhandling? Varför gäller bara hans kontrakt? Räknar han med samma lön i Allsvenskan som han hade i Elitserien? Frågorna är många och svaren är få...
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Tellans påskrift idag? Det lär vara nära. *hoppas*
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Janzoo »

Tessan skrev:Tellans påskrift idag? Det lär vara nära. *hoppas*
Varför just idag? Varför lär det vara nära?

Jag ber om ursäkt om jag verkar otrevlig, men ditt inlägg var rätt onödigt. Visst om det fanns några rykten som stärkte att det skulle vara nära att Tellan skriver på, men så är inte fallet.

"Köper vi hovet idag? Det lär vara nära *hoppas*"
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Andy »

Här kommer ett helt onödigt och extremt ogrundat inlägg från min sida, men man måste ju få spekulera....

Jag tror att:

- Tellan skriver på snart (1+1, 2+1 eller 2 år)

- Det är mer troligt att Otto skriver på än att han slutar (1år)

- DT inte blir kvar.

- Mackans agent letar efter saltade bud och att Mackan antingen försvinner eller sent på försäsongen kryper till korset och skriver på (troligen ett längre kontrakt för att runda av sin karriär där det finns en rejäl lönesänkning så länge vi spelar i Allsvenskan)

Som sagt tror
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:Här kommer ett helt onödigt och extremt ogrundat inlägg från min sida, men man måste ju få spekulera....

Jag tror att:

- Tellan skriver på snart (1+1, 2+1 eller 2 år)

- Det är mer troligt att Otto skriver på än att han slutar (1år)

- DT inte blir kvar.

- Mackans agent letar efter saltade bud och att Mackan antingen försvinner eller sent på försäsongen kryper till korset och skriver på (troligen ett längre kontrakt för att runda av sin karriär där det finns en rejäl lönesänkning så länge vi spelar i Allsvenskan)

Som sagt tror
Inte för att det är värt ett skvatt men tror du är rätt ute på alla punkter.

Annars är jag mest intresserad vad som händer med Marcus Ljungh - från att vara mer eller mindre klar (från en hel del olika källor) till att bara gå upp i rök - vad hände där liksom?
Bild
Låst