Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:
Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:
Millwall skrev:
Magnutz skrev:Jag tyckte den var hånfull. Hade raderat alla andra trådar som skapats i samma anda.

Hade tråden skapats generellt så här "Vem gjorde vad innan forumet tog över deras liv?" hade det varit fine.
Jag kan ju inte säga åt dig hur du ska känna och uppfatta saker och ting, men som sagt. SirDIFalot skapade nog tråden med glimten i ögat och inte som ett medel att såra dig.
Det kan ju ha varit så men i ett textbaserat forum måste man nog ange det lite, med en smiley eller två eller på annat sätt.

;)
Man måste ju kunna se vad som är med glimten i ögat utan att någon använder smileys? Nu har jag absolut inte något emot dig personligen Magnus (det vet du), men när det kommer till modererande är jag sådär nöjd med dina insatser om jag ska vara ärlig. Trådar låses hit och dit, saker raderas osv.

Man måste kunna ha den där fingertoppskänslan, den anser jag ha saknats många gånger.
Särskilt när det kommer till Rinkside bar - annars kan vi lika gärna ta bort den sektionen av forumet om alla ska vara überseriösa hela tiden.
Point taken.

Det är väldigt få trådar som låses "hit och dit" - det har skett kanske en handfull gånger och borde ha skett fler, men vissa ser detta forum som sitt eget och vill inte modereras. Inlägg som bryter mot reglerna och är taskiga raderas.

Att en moderator startar en tråd om en annan moderator där forumet uppmanas att gissa vad (jag då) gjorde innan jag började peppra forumet är inte OK. Inte på sättet det gjordes. Det om något är avsaknad av fingertoppskänsla.

Vi har en lista med regler för forumet. De använder vi ju oss av ibland. Tyvärr för sällan. Det får gå alldeles för långt i många fall och när någon mod äntligen tar tag i folk som är omdömeslösa så går vissa användare bananas.

Hur som helst.
Det var ju en rolig tråd. ;) Jag hade garvat åt det om någon hade skapat en likadan om mig iaf. Man kan inte se så seriöst på allting i livet.

Det som jag stör lite mig på med ditt modererande som jag inte fick med i förra inlägget är känslan av att du tror att du är högre rankad än andra medlemmar här på forumet. Detta kanske görs omedvetet - vad vet jag? Men känslan finns ändå där. En moderator ska ligga lite i bakgrunden, finnas men inte synas typ. Sen att du är framme som skribent stör mig inte alls. Viktigt att skilja på rollerna.
DIF!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Frågetråden

Inlägg av Magnutz »

Tyvärr måste jag ju ta hand om saker och när det ryker till i trådarna måste jag ju göra något. Att bara låta det gå är ju att låta bli att moderera och jag försöker ju vara lugn och inte hård-dra forumets regler. Om jag skulle följa dem till punkt och pricka skulle jag ju få sitta hela tiden och bannlysa folk och skicka varningar etc. Det är vissa grejer som genererar moderering och det är t ex kränkande behandling och trollande.

Jag ser mig inte som någon som står över andra användare. Däremot tar jag "uppdraget" på allvar och försöker utföra det någorlunda. Det betyder att jag måste göra vissa saker som inte alltid är populära. Moderatorns jobb är inte bara att starta matchtrådar och flytta på inlägg till rätt kategori. Det är för det mesta (tyvärr) att styra undan tokstollar som inte kan uppföra sig här. De som upplever att jag är en översittare måste väl vara de som inte tycker att forumet ska modereras och att det ska vara fritt fram. Jag kan helt klart köpa det men då ska reglerna tas ner från forumet. Det är en omöjlighet att moderera om alla användare skapar sina egna regler för då kan vi aldrig göra rätt och antalet tokstollar ökar. Lavinartat.

Det jag reagerade över i tråden jag tog bort var tonen i den. Det hade inte spelat någon roll vem det hade handlat om. Om det hade varit en tråd skapad för att reta/driva med Skönadjurgårn eller sensei hade resultatet varit det samma. Raderad tråd. Nu lät jag tråden om mig vara kvar ett par dagar innan jag tog bort den, bara för att se vart den tog vägen. De allra flesta förstod att det inte var en helt juste tråd. Sen tog jag bort den.

Så, om det är fel av mig har jag helt missförstått hur vi ska bete oss mot varandra här. Och, jo, jag tycker nog man ska ange med smileys eller andra markörer om man det man skriver ska uppfattas på ett humoristiskt sätt. Om du inte känner personen i fråga kan du ju aldrig utgå från att personen förstår att det är skrivet i god ton (för det HÖRS inte i text). Ironi hörs inte i text. Sarkasm hörs inte heller och ordet LOL är bara tre bokstäver. Utan färg. (fast LOL är bättre än inget)

Hur som helst, jag försöker vara lågmäld och inte ta för mycket mod-beslut. Inte alltid lätt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Frågetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Det är inte point taken eftersom detta problem uppdagats många gånger, men just svaret "point taken"

Problemet kvarstår ändå.
Säg den glädje som varar
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Frågetråden

Inlägg av Stentuff »

Är det någon som har en exakt siffra på hur många platser klacksektionen på hovet rymmer?

Tacksam för svar! :)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Frågetråden

Inlägg av minalman »

Stentuff skrev:Är det någon som har en exakt siffra på hur många platser klacksektionen på hovet rymmer?

Tacksam för svar! :)
Skaru köpa upp hela?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Frågetråden

Inlägg av Nummer19 »

Vet någon om DIF kommer ändra utseendet/designen på matchtröjorna inför kommande säsong?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Frågetråden

Inlägg av Stentuff »

minalman skrev:
Stentuff skrev:Är det någon som har en exakt siffra på hur många platser klacksektionen på hovet rymmer?

Tacksam för svar! :)
Skaru köpa upp hela?
Fick lite pengar tillbaka på restskatten, så varför inte? :wink:

Skämt åsido, vart nyfiken med tanke på att klackkorten inte är släppta än. Ville bara veta hur många platser det är som ska fyllas upp för att biljetterna ska ta slut... Svårt att trycka på polarna att hänga på när det inte finns säsongsplåtar att köpa än, så att säga!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Frågetråden

Inlägg av minalman »

minalman skrev:
Stentuff skrev:Är det någon som har en exakt siffra på hur många platser klacksektionen på hovet rymmer?

Tacksam för svar! :)
Skaru köpa upp hela?
Jag försökte googla upp nåt för att hjälpa dig, men hitta bara det här
http://www.globearenas.se/content/docs/ ... 090921.pdf
Nån som är bra på stjärt- och huvudräkning och som vet vilka sektioner som är klack?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Frågetråden

Inlägg av Stentuff »

minalman skrev:
minalman skrev:
Stentuff skrev:Är det någon som har en exakt siffra på hur många platser klacksektionen på hovet rymmer?

Tacksam för svar! :)
Skaru köpa upp hela?
Jag försökte googla upp nåt för att hjälpa dig, men hitta bara det här
http://www.globearenas.se/content/docs/ ... 090921.pdf
Nån som är bra på stjärt- och huvudräkning och som vet vilka sektioner som är klack?
Nja, inte helt troligt men så tråkigt tror jag inte någon har, tyvärr.... :lol:

Får helt enkelt leta på annat håll!
(Vilka sektioner som är klack ser man för övrigt på säsongskortsbeställningssidan(det blev ett jävligt långt ord för övrigt :roll: ), tror jag?)

Höll nästan på att glömma, tack ändå för besväret!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Daniel942 »

Stentuff skrev:
minalman skrev:
minalman skrev:
Stentuff skrev:Är det någon som har en exakt siffra på hur många platser klacksektionen på hovet rymmer?

Tacksam för svar! :)
Skaru köpa upp hela?
Jag försökte googla upp nåt för att hjälpa dig, men hitta bara det här
http://www.globearenas.se/content/docs/ ... 090921.pdf
Nån som är bra på stjärt- och huvudräkning och som vet vilka sektioner som är klack?
Nja, inte helt troligt men så tråkigt tror jag inte någon har, tyvärr.... :lol:

Får helt enkelt leta på annat håll!
(Vilka sektioner som är klack ser man för övrigt på säsongskortsbeställningssidan(det blev ett jävligt långt ord för övrigt :roll: ), tror jag?)

Höll nästan på att glömma, tack ändå för besväret!
Har för mig att det är normalt 1000 platser - utökad 1500.
DIF!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Frågetråden

Inlägg av minalman »

Stentuff skrev:
minalman skrev:
minalman skrev:
Stentuff skrev:Är det någon som har en exakt siffra på hur många platser klacksektionen på hovet rymmer?

Tacksam för svar! :)
Skaru köpa upp hela?
Jag försökte googla upp nåt för att hjälpa dig, men hitta bara det här
http://www.globearenas.se/content/docs/ ... 090921.pdf
Nån som är bra på stjärt- och huvudräkning och som vet vilka sektioner som är klack?
Nja, inte helt troligt men så tråkigt tror jag inte någon har, tyvärr.... :lol:

Får helt enkelt leta på annat håll!
(Vilka sektioner som är klack ser man för övrigt på säsongskortsbeställningssidan(det blev ett jävligt långt ord för övrigt :roll: ), tror jag?)

Höll nästan på att glömma, tack ändå för besväret!
För all del! Hittade massa rolig historia om Hovet samtidigt. Någon på femtiotalet ville att det skulle heta Äntligen (från en som tröttnat på att vänta på en hockeyarena).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Frågetråden

Inlägg av Stentuff »

Daniel942 skrev:
Stentuff skrev:
minalman skrev:
minalman skrev:
Stentuff skrev:Är det någon som har en exakt siffra på hur många platser klacksektionen på hovet rymmer?

Tacksam för svar! :)
Skaru köpa upp hela?
Jag försökte googla upp nåt för att hjälpa dig, men hitta bara det här
http://www.globearenas.se/content/docs/ ... 090921.pdf
Nån som är bra på stjärt- och huvudräkning och som vet vilka sektioner som är klack?
Nja, inte helt troligt men så tråkigt tror jag inte någon har, tyvärr.... :lol:

Får helt enkelt leta på annat håll!
(Vilka sektioner som är klack ser man för övrigt på säsongskortsbeställningssidan(det blev ett jävligt långt ord för övrigt :roll: ), tror jag?)

Höll nästan på att glömma, tack ändå för besväret!
Har för mig att det är normalt 1000 platser - utökad 1500.
Tack så mycket, var ungefär den siffran jag väntat mig.
minalman skrev: För all del! Hittade massa rolig historia om Hovet samtidigt. Någon på femtiotalet ville att det skulle heta Äntligen (från en som tröttnat på att vänta på en hockeyarena).
Hehe, fyndigt! :mrgreen:
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Frågetråden

Inlägg av Stentuff »

Ny fråga: När släpps säsongsplåtarna till klacken? Alltså, till de som inte förnyar. Har en polare som är helt sinnessjukt taggad på att börja köpa säsongsplåt. :wink:
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Frågetråden

Inlägg av JohanPez »

Stentuff skrev:Ny fråga: När släpps säsongsplåtarna till klacken? Alltså, till de som inte förnyar. Har en polare som är helt sinnessjukt taggad på att börja köpa säsongsplåt. :wink:
1:a juni.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Frågetråden

Inlägg av Stentuff »

JohanPez skrev:
Stentuff skrev:Ny fråga: När släpps säsongsplåtarna till klacken? Alltså, till de som inte förnyar. Har en polare som är helt sinnessjukt taggad på att börja köpa säsongsplåt. :wink:
1:a juni.
Tackar tackar för snabbt svar! :D
Skriv svar