Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Att det finns många spelare som verkligen inte vill vara kvar i DIF betvivlar jag inte. Däremot tvivlar jag på att Wesslau är en av dom. Även om jag nu är säker på att han inte blir kvar.

Saker och ting har helt enkelt sköts uselt i DIF senaste åren. Oscar Eklund lämnar enligt uppgifter just på grund av att Hardy Nilsson redan under 10/11 säsongen var extremt loj. Han ville inte vara kvar om Hardy var kvar helt enkelt.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

Andy skrev: Kan för övrigt dela med mig av ett rykte jag fångat upp. Några av er minns kanske att jag hade en källa som levererade klockrena rykten om diverse värvningar för ett par år sedan. De senaste åren har jag av olika skäl inte haft tillgång till lika bra info längre. Nu i påsk har jag dock hört att Wesslau är klar för HV och att han ska ha blivit klar just när kvalserien började... Att var kvar i DIF skall enligt detta rykte aldrig ha varit ett alternativ... Sant eller inte - ingen aning... Men nog är det ett smaskigt rykte i alla fall.
Knappast oväntat. Han hade nog gått till Hv71 oavsett om vi stannat kvar eller inte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Återigen. Om Wesslau hade blivit klar för HV redan under kvalserien så hade det väl övergången varit officiell nu?

Edit: Sedan kan det ju mycket väl bli så att han går till HV. Men jag tror inte på att det var klart redan under kvalserien.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Jag är rätt skeptisk till att DIF skulle släppt Wesslau "frivilligt" om vi varit kvar i ES...såfall måste det varit Gustaf som uttryckligen själv av någon anledning inte trivdes och redan tidigt uppgav att han ville bort.

Fast med den organisationen i Djurgården så förvånar det mig egentligen inte ifall han inte trivdes...
Bild
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av gurra »

Andy skrev:
Kan för övrigt dela med mig av ett rykte jag fångat upp. Några av er minns kanske att jag hade en källa som levererade klockrena rykten om diverse värvningar för ett par år sedan. De senaste åren har jag av olika skäl inte haft tillgång till lika bra info längre. Nu i påsk har jag dock hört att Wesslau är klar för HV och att han ska ha blivit klar just när kvalserien började... Att var kvar i DIF skall enligt detta rykte aldrig ha varit ett alternativ... Sant eller inte - ingen aning... Men nog är det ett smaskigt rykte i alla fall.
Inte för att gnälla på din eventuella källa men det är många nu som har "källor" som pratar om att wesslan är på väg till hv71 samt att Linkan och Tellan eventuellt är på ingång. Båda dessa rykten har funnits här på forumet i en månad.

Edit: Min poäng är alltså att om man hört rykten om detta så ja, de ryktena , eller folks källor kan ju mycket väl ha fått informationen just härifrån sen tidigare och det därför inte är några nya rykten som bekräftar något utan det är från ett och samma ursprungsrykte som redan florerat ett bra tag.
Senast redigerad av gurra den 2012-04-09 17:46:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Andy »

Jim Morrison skrev:
Andy skrev: Kan för övrigt dela med mig av ett rykte jag fångat upp. Några av er minns kanske att jag hade en källa som levererade klockrena rykten om diverse värvningar för ett par år sedan. De senaste åren har jag av olika skäl inte haft tillgång till lika bra info längre. Nu i påsk har jag dock hört att Wesslau är klar för HV och att han ska ha blivit klar just när kvalserien började... Att var kvar i DIF skall enligt detta rykte aldrig ha varit ett alternativ... Sant eller inte - ingen aning... Men nog är det ett smaskigt rykte i alla fall.
Knappast oväntat. Han hade nog gått till Hv71 oavsett om vi stannat kvar eller inte.
Det är ungefär det "Min källa" antyder. Fast inte att det var HV71 som var enda alternativet.

Det han säger är att Wesslau aldrig hade några planer överhuvudtaget på att stanna i DIF utan att hans agent redan under mitten-slutet av grundserien började marknadsföra honom till ett antal klubbar och att HV var en av de som nappade och dessutom den som betalade mest. Förhandlingarna skall sedan ha gått snabbt och allt skall ha blivit klart just när kvalserien började.

Wesslau var beredd att gå vart som helst - men bara dit checken var som fetast. Enligt samma källa skall *trumvirvlar* AIK varit en av de andra klubbar Wesslau och hans agent uppvaktat...

Sant eller inte - ingen aning - man skall väl ta alla rykten med en nypa salt. Detta är dock en källa som är insatt och som finns "mitt i smeten" och som förr om åren levererade klockrena rykten som sedan visade sig vara sanningar.

Själv har jag ingen aning - kan dock inte låta bli att hålla ett så smaskigt rykte borta från forumet...

jag är medveten om att detta ryjte knappast är nytt, det har ju cirkulerat här inne ändan sedan snacket med HV sägs ha börjat för nån månad sedan - kan bara bidra med att säga att det nog finns lite substans i detta lösa rykte. De som fölkjt mina inlägg här sedan forumet startade vet att denna källa har levererat förr...
Senast redigerad av Andy den 2012-04-09 17:47:07, redigerad totalt 1 gånger.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

Andy skrev:
Jim Morrison skrev:
Andy skrev: Kan för övrigt dela med mig av ett rykte jag fångat upp. Några av er minns kanske att jag hade en källa som levererade klockrena rykten om diverse värvningar för ett par år sedan. De senaste åren har jag av olika skäl inte haft tillgång till lika bra info längre. Nu i påsk har jag dock hört att Wesslau är klar för HV och att han ska ha blivit klar just när kvalserien började... Att var kvar i DIF skall enligt detta rykte aldrig ha varit ett alternativ... Sant eller inte - ingen aning... Men nog är det ett smaskigt rykte i alla fall.
Knappast oväntat. Han hade nog gått till Hv71 oavsett om vi stannat kvar eller inte.
Det är ungefär det "Min källa" antyder. Fast inte att det var HV71 som var enda alternativet.

Det han säger är att Wesslau aldrig hade några planer överhuvudtaget på att stanna i DIF utan att hans agent redan under mitten-slutet av grundserien började marknadsföra honom till ett antal klubbar och att HV var en av de som nappade och dessutom den som betalade mest. Förhandlingarna skall sedan ha gått snabbt och allt skall ha blivit klart just när kvalserien började.

Wesslau var beredd att gå vart som helst - men bara dit checken var som fetast. Enligt samma källa skall *trumvirvlar* AIK varit en av de andra klubbar Wesslau och hans agent uppvaktat...

Sant eller inte - ingen aning - man skall väl ta alla rykten med en nypa salt. Detta är dock en källa som är insatt och som finns "mitt i smeten" och som förr om åren levererade klockrena rykten som sedan visade sig vara sanningar.

Själv har jag ingen aning - kan dock inte låta bli att hålla ett så smaskigt rykte borta rån forumet...
Var väl ungefär det som dom flesta var rädda för när dom var emot Wesslau inför den här säsongen. Speciellt när det bara var kontrakt på bara ett år. Men ingen hade väl kunnat tro att Wesslau redan halvvägs in i säsongen skulle börja söka sig bort...
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-04-09 17:47:18, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Mrmadhawk

Djurgården slantar på
2012-04-08 23:57:37
Fick höra från både TAIF-håll och VIK-håll att Djurgården har slantat upp rätt så ordentligt för att få Dustin Johner.
"Inte en chans att man kunde matcha", fick jag höra från Västerås.
Och nu fick jag liknande signaler från Tingsryd.
Jag är lite nyfiken på hur det ser ut med pengar där i Djurgården. Tror man kan vara beredda att gå in rätt hårt för att få in de spelartyperna man vill ha.

Är det någon som sitter på facit kring DIF-ekonomin? Är rätt nyfiken. Framförallt nu efter det jag fick höra om Johner.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Mrmadhawk

Djurgården slantar på
2012-04-08 23:57:37
Fick höra från både TAIF-håll och VIK-håll att Djurgården har slantat upp rätt så ordentligt för att få Dustin Johner.
"Inte en chans att man kunde matcha", fick jag höra från Västerås.
Och nu fick jag liknande signaler från Tingsryd.
Jag är lite nyfiken på hur det ser ut med pengar där i Djurgården. Tror man kan vara beredda att gå in rätt hårt för att få in de spelartyperna man vill ha.

Är det någon som sitter på facit kring DIF-ekonomin? Är rätt nyfiken. Framförallt nu efter det jag fick höra om Johner.
Drog upp det tidigare, men jag undrar om inte Challe hade velat haft Johner i laget även om vi hade spelat i ES? Känns som att han vart klar så snabbt efter degraderingen annars...
Bild
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Crashmash »

Nu har jag inte läst de sista 100 sidorna men många verkar tro att Åberg ska vara kvar i DIF. Vad jag hört (inga 100% säkert) så kommer Åberg inte lira AS. Men det är ju vad jag hört...
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2346
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Buford »

Don66-2 skrev:Linkan ÄR dessutom hyfsat snabb...eller var...har för mig att han var den ende som kunde ge Ölvestad en match runt rinken.
Stämmer, han var snabbast i laget sist han var här, enligt han själv på chatten:
Fråga: Stämmer det att du är snabbast i laget på skridskorna? Tycker det ser ut som att Micke Holmqvist har ett jävla driv när han trycker på...

Svar: ja ,jag e nog det men det kanske inte ser så ut på stilen men det går fort.

http://www.difhockey.se/nyhetprint.php?id=5218
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Crashmash skrev:Nu har jag inte läst de sista 100 sidorna men många verkar tro att Åberg ska vara kvar i DIF. Vad jag hört (inga 100% säkert) så kommer Åberg inte lira AS. Men det är ju vad jag hört...
Börjar också bli skeptisk till det, men det känns som helt fel väg att gå för Åberg. Jag tror han kommer göra en "Cehlin eller Brodin" om han väljer ES-spel. Dvs lite speltid för att till slut bli bänkad...skulle nog vara perfekt för hans utveckling att välja att spela ett år i HA och verkligen få förtroende istället och växa av det.
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:
Crashmash skrev:Nu har jag inte läst de sista 100 sidorna men många verkar tro att Åberg ska vara kvar i DIF. Vad jag hört (inga 100% säkert) så kommer Åberg inte lira AS. Men det är ju vad jag hört...
Börjar också bli skeptisk till det, men det känns som helt fel väg att gå för Åberg. Jag tror han kommer göra en "Cehlin eller Brodin" om han väljer ES-spel. Dvs lite speltid för att till slut bli bänkad...skulle nog vara perfekt för hans utveckling att välja att spela ett år i HA och verkligen få förtroende istället och växa av det.
Samtidigt är det säsongen efter hans draft och jag tror att NHL-klubben som draftar honom (i första rundan lär det bli) kommer vilja att han spelar så högt upp som möjligt.

Skulle vara skillnad om han blev draftad i 5-6e rundan som Cehlin eller Brodin.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-04-09 18:09:59, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:
Crashmash skrev:Nu har jag inte läst de sista 100 sidorna men många verkar tro att Åberg ska vara kvar i DIF. Vad jag hört (inga 100% säkert) så kommer Åberg inte lira AS. Men det är ju vad jag hört...
Börjar också bli skeptisk till det, men det känns som helt fel väg att gå för Åberg. Jag tror han kommer göra en "Cehlin eller Brodin" om han väljer ES-spel. Dvs lite speltid för att till slut bli bänkad...skulle nog vara perfekt för hans utveckling att välja att spela ett år i HA och verkligen få förtroende istället och växa av det.
Samtidigt är det säsongen efter hans draft och jag tror att NHL-klubben som draftar honom (i första rundan lär det bli) kommer vilja att han spelar så högt upp som möjligt.
Ja, det stämmer säkert men tror t.om NHL-klubbarna borde föredra mycket speltid och förtroende jämfört med 6-10 minuter / match i ES. Men vad vet jag...
Bild
Användarvisningsbild
Jerka
Inlägg: 304
Blev medlem: 2011-03-21
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jerka »

SirDIFalot skrev:Mrmadhawk

Djurgården slantar på
2012-04-08 23:57:37
Fick höra från både TAIF-håll och VIK-håll att Djurgården har slantat upp rätt så ordentligt för att få Dustin Johner.
"Inte en chans att man kunde matcha", fick jag höra från Västerås.
Och nu fick jag liknande signaler från Tingsryd.
Jag är lite nyfiken på hur det ser ut med pengar där i Djurgården. Tror man kan vara beredda att gå in rätt hårt för att få in de spelartyperna man vill ha.

Är det någon som sitter på facit kring DIF-ekonomin? Är rätt nyfiken. Framförallt nu efter det jag fick höra om Johner.
Det där är väldigt skräckinjagande fakta. Jag vill verkligen inte att vi laddar bössan med alla pengar vi har samt ännu mer pengar vi inte har med inställningen att vi kommer ta oss upp på en säsong. När vi sedan nästa år vid samma tidpunkt sitter här igen med för dyra kontrakt a´la firma Carlsson & Almtorp så kommer det bara gå utför, likt AIK.

Hoppas Challe inte är så naiv. Vi MÅSTE tänka mer långsiktigt, ekonomiskt. Det låter extremt osexigt, vilket det är, men det är mer tilltalande än Konkurs.
Låst