Djurgårdens IF - Färjestads BK, 2/12 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Crashmash skrev:En stor banderoll med "Presterar ni - Presterar vi!" eller något liknande skulle väl inte sitta fel. Och nej, det är inte jag som kommit på det citatet utan tog det lite längre upp i tråden så ingen hackar på mig för att härmas.
Är det meningen att spelarna ska skratta åt en sån banderoll? Man kan tycka vad man vill, men spelarna har faktiskt skrapat ihop 6 segrar. Det är inte bra, MEN vi på läktaren har gjort max 3 godkända insatser. Sen kan man tycka att vi på läktaren hade en viss del dessa segrar, men frågar du mig skulle ett sånt budskap bara kännas löjligt med tanke på hur det ser ut på läktaren allt som oftast.

Nej, presterar inte spelarna så tycker jag inte vi på läktaren ska vika ner oss för det, eller?
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Sinkan
Inlägg: 101
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stallarholmen

Inlägg av Sinkan »

En banderoll med "Vi är inte AIK" vore ett bättre budskap, tycker jag. Med tanke på hu de övergav sitt lag när det gick tungt.

Hoppas på en riktigt stor klack som visar att vi inte har givit upp. Att vi ska till slutspel!

Det är nu vi ska stå upp! Det är nu vi ska visa kärlek! Det är nu, om någon gång, vi ska visa att vi fan inte är AIK!
Hovet är DIF!
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Rash skrev:
Crashmash skrev:En stor banderoll med "Presterar ni - Presterar vi!" eller något liknande skulle väl inte sitta fel. Och nej, det är inte jag som kommit på det citatet utan tog det lite längre upp i tråden så ingen hackar på mig för att härmas.
Är det meningen att spelarna ska skratta åt en sån banderoll? Man kan tycka vad man vill, men spelarna har faktiskt skrapat ihop 6 segrar. Det är inte bra, MEN vi på läktaren har gjort max 3 godkända insatser. Sen kan man tycka att vi på läktaren hade en viss del dessa segrar, men frågar du mig skulle ett sånt budskap bara kännas löjligt med tanke på hur det ser ut på läktaren allt som oftast.

Nej, presterar inte spelarna så tycker jag inte vi på läktaren ska vika ner oss för det, eller?
Det där skrev jag i besvikelsens stund (Det är väl egentligen ingen ursäkt). Skulle vara bra om vi/någon kom på något som säger att klacken fortsätter sjunga men att vi förväntar oss segrar. Ska fundera på det. :)
Användarvisningsbild
Elias
Inlägg: 202
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västerort

Inlägg av Elias »

"En match pågår i minst 60 minuter - Kämpa för skölden vi brinner för"

Lite långt kanske, men budskapet kan i mina ögon inte misstolkas.
Användarvisningsbild
Pompe
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-11-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 44km från Globen

Inlägg av Pompe »

Banderoll med texten " Vi älskar"
Användarvisningsbild
Sinkan
Inlägg: 101
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stallarholmen

Inlägg av Sinkan »

Kanske alla dessa förslag... Om det nu skulle bli något.

Ska se om jag hinner knåpa ihop något, innan matchen.
Hovet är DIF!
Kylskåp
Inlägg: 156
Blev medlem: 2006-11-18
Ort: Nacka

Inlägg av Kylskåp »

Ja, det var länge sedan jag såg en banderoll på hockeyn.
"Presterar ni - Presterar vi" skulle vara pinsamt som fan, det bevisar väl än mer att vi har många medgångssupportrar bland oss?
Hellre än klassisk AVGÅ-banderoll samt "Djurgårdens Järnkaminer".

ALLA TILL HOVET!
sthlm stolthet
Inlägg: 147
Blev medlem: 2006-10-18

Inlägg av sthlm stolthet »

Elias skrev:"En match pågår i minst 60 minuter - Kämpa för skölden vi brinner för"

Lite långt kanske, men budskapet kan i mina ögon inte misstolkas.
I dom flesta matchern har DIF tappat i slutet så det skulle kanske va bra med en sådan banderoll.

Alla till Hovet! :D
Mitt-i-klacken 1983
Inlägg: 388
Blev medlem: 2006-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermanland

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Vad skönt att äntligen få lite positiva kommentarer. Naturligtvis måste vi stå upp och visa våra DIF hjärtan. Att dra banderoller med nedlåtande text är ingen lösning och har ingen poäng.Dom vet redan att vi är missnöjda och dom är inte nöjda själva heller. Ska det vara banderoller ska det vara text som visar att vi är med oavsett hur illa det går. Hur skulle det vara med "En järnkamin slocknar aldrig"?
Nu ska Doktor Fans kliva fram och ge laget en injektion "självförtroende" och ett par piller "jävlaranamma", för att inte självförtroendet ska torka ut uppmanas samtliga spelare och ledare att smörja in sig med salvan "jag är Djurgårdare".
Fattar ni vad jag menar? :lol:
Mot Hovet!Vi ska ha karneval på läktarna!
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Sinkan skrev:Kanske alla dessa förslag... Om det nu skulle bli något.

Ska se om jag hinner knåpa ihop något, innan matchen.
Säcken ta dig i häcken?? Den e bra.... :shock:
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

Stocky skrev:
Sinkan skrev:Kanske alla dessa förslag... Om det nu skulle bli något.

Ska se om jag hinner knåpa ihop något, innan matchen.
Säcken ta dig i häcken?? Den e bra.... :shock:
Challe - sug b*lle ? :lol:
Sports dont build character, it reveals it
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

JKSyds resa blev inställd på grund av dåligt intresse. Fan.
Kylskåp
Inlägg: 156
Blev medlem: 2006-11-18
Ort: Nacka

Inlägg av Kylskåp »

4000 i Hovet på lördag? Alla djurgårdare bör ta sig i kragen och pallra sig dit, hockeyintresserad eller ej. Blir mycket intressant att se hängivenheten hos våra supportrar på lördag.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av Djurgårn »

Släpper DIF in 1 mål inom de första 3min. så går jag hem direkt!

Kan lägga till att jag kommer torka mig i arslet med mitt säsongskort och spola ner det i toan, om det blir mål för FBK inom de 3 första också.
Senast redigerad av Djurgårn den 2006-11-30 21:37:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Djurgårn skrev:Släpper DIF in 1 mål inom de första 3min. så går jag hem direkt!
Nää det ska du inte! Då ska vi sjunga ut säcken!
Skriv svar