KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Daniel942 »

Jockmaniac skrev:SÅJA Kyle, han växte rejält efter det där utbrottet och jag är helt seriös. Kyle har spelat helt okej i KS innan och betydligt bättre att han reagerar så som han gör på klippet, än att han åker runt och fliner med sina sketna tänder som exempelvis Otto(efter dundermissen i Örebro), Tjärna(efter dundermissen mot Timrå hemma) eller Claesson hela jävla säsongen. Visar åtminstone att han har lite krav på sig till skillnad från de övriga kärringarna. Helt rätt Kyle!
Men VARFÖR visar han det inte på isen istället då?
DIF!
Robban120
Inlägg: 83
Blev medlem: 2011-04-24

Re: Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Robban120 »

Mash skrev:
Robban120 skrev:
Rabben skrev:vart sitter styrelsen på hovet, står dom på hyllan eller sitter dom på långsidan,
Förhoppningsvis i fängelset rätt snart.
Fan jag visste inte att det fanns ett fängelse på Hovet! :roll:
Just nu känns Hovet som ett fängelse :/

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Nu vinner vi mot Örebro. Sedan får vi hoppas att Timrå slår Rögle.

Bara jag som känner så?

Kom igen nu, vi ska ha en avgörande match mot Rögle.
Jag orkar tyvärr inte hoppas. Men är vi inom tre poängs radie med Rögle inför sista matchen så har vi ju chansen.
Rögle måste ju ta slut någon gång. Gärna redan på torsdag då TIK kan säkra sin ES-plats.
SirDifalot, Erik och minalman.

Djurgår´n vi ger aldrig upp!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Jockmaniac »

Daniel942 skrev:
Jockmaniac skrev:SÅJA Kyle, han växte rejält efter det där utbrottet och jag är helt seriös. Kyle har spelat helt okej i KS innan och betydligt bättre att han reagerar så som han gör på klippet, än att han åker runt och fliner med sina sketna tänder som exempelvis Otto(efter dundermissen i Örebro), Tjärna(efter dundermissen mot Timrå hemma) eller Claesson hela jävla säsongen. Visar åtminstone att han har lite krav på sig till skillnad från de övriga kärringarna. Helt rätt Kyle!
Men VARFÖR visar han det inte på isen istället då?
Undrar samma sak, men om vi säger såhär. Ingen av de andra killarna har visat den sidan varken på eller vid sidan av isen. Får va glad för det lilla, för DIF är fan inte generösa med glädje till fansen den här säsongen.
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Nu vinner vi mot Örebro. Sedan får vi hoppas att Timrå slår Rögle.

Bara jag som känner så?

Kom igen nu, vi ska ha en avgörande match mot Rögle.
Jag orkar tyvärr inte hoppas. Men är vi inom tre poängs radie med Rögle inför sista matchen så har vi ju chansen.
Rögle måste ju ta slut någon gång. Gärna redan på torsdag då TIK kan säkra sin ES-plats.
SirDifalot, Erik och minalman.

Djurgår´n vi ger aldrig upp!
Lägg ifrån dig buteljen!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Donkels »

Till nästa år vill jag införa ett Sovjetiskt träningsprogram. Spelarna ska som straff för att dom spelat ur DIF i högsta serien börja fysträningen dag 1 efter sista matchen och sedan ska dom obligatoriska golfrundorna och Thailandsresorna ställas in istället blir det en tremånaders bootcamp på ett Gulagläger i Sibirien. Extra träningspass för Honken, Tjärnqvistarna plus några till tjockisar som jag inte kommer på just nu. Efter detta så vänder allt!
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Datsyuk_13 »

Jockmaniac skrev:SÅJA Kyle, han växte rejält efter det där utbrottet och jag är helt seriös. Kyle har spelat helt okej i KS innan och betydligt bättre att han reagerar så som han gör på klippet, än att han åker runt och fliner med sina sketna tänder som exempelvis Otto(efter dundermissen i Örebro), Tjärna(efter dundermissen mot Timrå hemma) eller Claesson hela jävla säsongen. Visar åtminstone att han har lite krav på sig till skillnad från de övriga kärringarna. Helt rätt Kyle!
Håller med. Det går fan inte att skylla ALLT på Kyle en kväll som denna. Som jag ser det var det hans första och enda riktigt stora misstag så här långt i denna kvalserie, medan andra backar som exempelvis Honken, Gustafsson och Claesson snitter minst 5 tabbar vardera per match. Med andra ord finns det gott om spelare i detta lag som presterat betydligt värre än Kyle under dessa 6 kval-matcher...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2012-03-27 22:33:30, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Robban120
Inlägg: 83
Blev medlem: 2011-04-24

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Robban120 »

Vad fan skrek Kyle när han gick bananas?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Donkels »

Robban120 skrev:Vad fan skrek Kyle när han gick bananas?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Något onämnbart på anglosaxiska
Robban120
Inlägg: 83
Blev medlem: 2011-04-24

Re: Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Robban120 »

Donkels skrev:Till nästa år vill jag införa ett Sovjetiskt träningsprogram. Spelarna ska som straff för att dom spelat ur DIF i högsta serien börja fysträningen dag 1 efter sista matchen och sedan ska dom obligatoriska golfrundorna och Thailandsresorna ställas in istället blir det en tremånaders bootcamp på ett Gulagläger i Sibirien. Extra träningspass för Honken, Tjärnqvistarna plus några till tjockisar som jag inte kommer på just nu. Efter detta så vänder allt!
Ja med våra sofftjockisar till spelare så skulle detta behövas

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
snoddas
Inlägg: 52
Blev medlem: 2011-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av snoddas »

Otte skrev:DIF tar 12p+rögle tappar 7p+karlskroga tappar 3 samtidigt som dem släpper in x antal mål=ES nästa år!
jag tror inte riktigt på det själv men så länge det finns hopp så hoppas jag
Spelarna och tränarna måste vilja!
Inte för att jag tror på det särskilt mycket, men vinner vi alla matcher(12p)och rögle förlorar en match plus sista mot oss så är vi i elitserien nästa säsong. I fall detta blir sant (att vi vinner alla matcher och rögle förlorar en plus matchen mot oss) så kommer plus statistiken på "köpet". Vi har ju bättre plusstatistik än bik redan nu så dem har vi ju bakom oss med i så fall.
Men som sagt, föga troligt.Hoppet är ju det sista som lämnar oss eller hur :wink:
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Donkels »

Nu väntar jag bara på att Järlfelt hoppar in med ett inlägg där han utbrister: "We shall overcome"
Robban120
Inlägg: 83
Blev medlem: 2011-04-24

Re: Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Robban120 »

Donkels skrev:Nu väntar jag bara på att Järlfelt hoppar in med ett inlägg där han utbrister: "We shall overcome"
Det skulle fan vara legendariskt!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Robban120
Inlägg: 83
Blev medlem: 2011-04-24

Re: Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Robban120 »

Donkels skrev:Nu väntar jag bara på att Järlfelt hoppar in med ett inlägg där han utbrister: "We shall overcome"
Det skulle fan vara legendariskt!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Timrå IK - Djurgårdens IF, 27/3 2012.

Inlägg av Donkels »

Kyle borde ha passat på att dra en golfswing med klubban mot Järlefelt när han ändå hade ångan uppe så att säga - skulle han ha gjort det så hade alla hans indianare nullifierats i mina ögon i varje fall...
Skriv svar