Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:Fortfarande ingen skriftlig ursäkt samt uttalande på hemsidan om skandalscenerna i Karlskoga som medlemmar i JK m.fl. var ansvariga för?
Du är ju helt otrolig på att ALLTID fokusera på det ytterst lilla negativa runt JK. Att 400+ skötsamma var där och sjöng fram vårt pisslag till viktiga poäng är således helt oviktigt, eller vad?

Förstår mig inte på ditt agg mot Järnkaminerna som förening.
Bild
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockmaniac »

Som bekant så hade jag något helt annat för mig under matchen i Karlskoga så har en undran om någon skulle kunna uppdatera mig om vad om hände på läktaren den här matchen? Hört lite småviskningar här och var men inget konkret.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ludde- »

pulverapa skrev:Fortfarande ingen skriftlig ursäkt samt uttalande på hemsidan om skandalscenerna i Karlskoga som medlemmar i JK m.fl. var ansvariga för?
Jag skulle gärna ta en skriftlig ursäkt från hela spelartruppen och ledningen som ber om ursäkt för den pinsamma säsongen dom gjort och att de knappt kan sova av skammen de ådragit den vackra skölden.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
FFFHTB
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-06-27
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av FFFHTB »

Alla måste ta i som fan i dag. Vill inte se någon barnfamilj i klacken som inte sjunger men tar platserna för det är billigt. Den viktigaste matchen i år hittils alla ska vara så jävla taggade!!

Heja Heja DJURGÅRDEN!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:Som bekant så hade jag något helt annat för mig under matchen i Karlskoga så har en undran om någon skulle kunna uppdatera mig om vad om hände på läktaren den här matchen? Hört lite småviskningar här och var men inget konkret.
Klackarna stod på samma kortsida som sagt, med typ ett trädgårdsstaket emellan. Så varje gång det blev mål så visade ju den glada sidan upp sina långfinger och dylikt. Så regnade lite saker emellan. Tomburkar och sånt. En mindre rökbomb (kom sjukt lite rök ur den) slängdes över när Bofors gjorde 2-2, som dom slängde tillbaka. I övrigt inget mer än det. Måste dock erkänna att det såg lite kul ut när rökbomben landade hos Boforsarna, som reagerade som att dom aldrig sett något liknande och trodde det var en atombomb.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av android »

Kräver en ursäkt för Bofors undermåliga säkerhetsarbete inför och under matchen. Plus en skriftlig ursäkt från Pulverapa för att försöka splittra DIF-familjen i ett ruggigt kritiskt skede i historien.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Fyfan vad såna där småklubbar är usla på att ordna ett vettigt insläpp. När som helst kommer någon klämmas ihjäl.
Expert.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:
Jockmaniac skrev:Som bekant så hade jag något helt annat för mig under matchen i Karlskoga så har en undran om någon skulle kunna uppdatera mig om vad om hände på läktaren den här matchen? Hört lite småviskningar här och var men inget konkret.
Klackarna stod på samma kortsida som sagt, med typ ett trädgårdsstaket emellan. Så varje gång det blev mål så visade ju den glada sidan upp sina långfinger och dylikt. Så regnade lite saker emellan. Tomburkar och sånt. En mindre rökbomb (kom sjukt lite rök ur den) slängdes över när Bofors gjorde 2-2, som dom slängde tillbaka. I övrigt inget mer än det. Måste dock erkänna att det såg lite kul ut när rökbomben landade hos Boforsarna, som reagerade som att dom aldrig sett något liknande och trodde det var en atombomb.
Fyfan kommer ihåg när klackarna stod brevid varandra i Karlstad. Till en början så slussades man in i vad som liknade ett varuintag fullproppat med polisen, sen när man kom upp på läktaren så står man brevid kaffeklacken med ett liten jävla stång och en småfinnig tonårsbrud emellan? Jävligt smart designat :lol:

Mycket riktigt så kastades det en hel del även där. Inte rökbomber eller liknande, men mynt, muggar och annat skräp regnade mellan klackarna och det roliga var att det mesta kom från en farbror som mycket väl skulle kunna vara ett fall för ett naturhistoriskt museum. Lastgammal Färjestadare med glasögon som gjorde att han såg ut som ugglan Helge. Skapligt skratt man fick sig den matchen trots torsk med 4-1 om jag minns rätt.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

EXAKT så fungerar det i Gävle än idag. Man fraktas dit som en terrorist i en termos för att sedan placeras precis bredvid hemmaklacken..
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
Jockmaniac skrev:Som bekant så hade jag något helt annat för mig under matchen i Karlskoga så har en undran om någon skulle kunna uppdatera mig om vad om hände på läktaren den här matchen? Hört lite småviskningar här och var men inget konkret.
Klackarna stod på samma kortsida som sagt, med typ ett trädgårdsstaket emellan. Så varje gång det blev mål så visade ju den glada sidan upp sina långfinger och dylikt. Så regnade lite saker emellan. Tomburkar och sånt. En mindre rökbomb (kom sjukt lite rök ur den) slängdes över när Bofors gjorde 2-2, som dom slängde tillbaka. I övrigt inget mer än det. Måste dock erkänna att det såg lite kul ut när rökbomben landade hos Boforsarna, som reagerade som att dom aldrig sett något liknande och trodde det var en atombomb.
JK-mentaliteten. "äsch, det där är NOTHING. Det hör till". Som officiell person på svenskafans tycker jag du är nära gränsen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

JK gör många bra saker. Men man måste ta hårdare tag med problemen. Man kan ju börja med att skicka 1000 kr till den äldre damen som inte kan använda sin jacka mer.

Vore kul att höra nån insatt i ämnet. Sitter längst bort inne på wkb, mot skynket.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Staten »

Njae. De 1000 kr kan väl lika gärna Bofors betala som arrangerar matchen, eller polisen som arrangerar säkerheten, eller staten som arrangerar polisen, eller... ja du fattar.
brsk
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av brsk »

Ni var magnifika idag.

Det glädjer en distansdjurgårdare att höra er sjunga genom matchen trotts all misär den här säsongen. Det är så stort att jag nästan blir tårögd.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Bästa sen Luleå 2008. Bättre än tidigare slutspel.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av stolpskott »

brsk skrev:Ni var magnifika idag.

Det glädjer en distansdjurgårdare att höra er sjunga genom matchen trotts all misär den här säsongen. Det är så stort att jag nästan blir tårögd.
Vilket jäkla tryck ikväll, så oerhört stolt förengångsskull hur spelarna i laget jobbar i 60 MINUTER. Och Järnkaminerna bara maler skriker och härjar, glädjetårar för första gången i mitt liv skulle jag tro..

Fortsätt såhär nu, KÄMPA
Skriv svar