Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Stulle »

Pogue Mahone skrev:Jag har en fråga, Tyler varför värvades han? Nu i kvalserien kör vi ju med Tim som andrakeeper... Var Tyler en tredjekeeper värvning? fattar inte... Tror jag missat något, jag fick för mig Tim lånades ut...
Tyler är väl inte värvad, han är väl bara en "namngiven spelare" vilket innebär att han inte har kontrakt med DIF utan bara en registrering hos förbundet. Rätta mig om jag har fel.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av DIF_Soldier »

YNWA skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4525041.ab

Inte så konstigt kanske.
Det är av sådana där anledningar man avskyr aik mest. Inget är ju iofs officiellt än, och ab har ju haft fel förr om man säger så.

Visst är poängskörden imponerande, men inget är en garanti för att han lyckas i elitserien.
Dessutom, som jag skrev tidigare, väger han (förhoppningsvis, om det där stämmer) lite för lätt för att lyckas fullt ut.

Järlan är kung.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

När det gällde som mest för VIK så lyckades inte Broc Little alls, sen kanske man inte bara skall lägga skuldbördan för det misslyckandet på honom men jag är inte superjätte ledsen över att han går till Solna (vilket han lär göra).

Har en känsla av att han kanske är lite för dyr för motsvara förväntningarna på en högre nivå... jag försöker intala mig det i varje fall.
Bild
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Mattebo »

Har för mig att Avery ryktades till Elitserien förra säsongen och att folk skrivit om honom även i denna tråd.

http://www.hockeysverige.se/article/129 ... -karriaren

Verkar ha lagt av. Han kanske inte är seriös med ett sådant uttalande. Ingen värvning jag skulle vilja se hur som helst.
Användarvisningsbild
haak
Inlägg: 210
Blev medlem: 2011-03-29

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av haak »

Bumpar frågan om plante, vill man inte ha honom nu eller, trodde det va därför han värvades (incase of ks).
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Glory1 »

Inte en chans att Rönnberg överger j20 landslaget för ett lag i Elitserien just nu.
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av reservjesus »

Linus Persson i Bofors är en intressant spelare, undrar fall vi är intresserade.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Nummer19 »

Känns ju riktigt pissigt om spelare börjar välja gnaget istället för oss...

Fyfan!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av pulverapa »

DIF_Soldier skrev:
YNWA skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4525041.ab

Inte så konstigt kanske.
Det är av sådana där anledningar man avskyr aik mest. Inget är ju iofs officiellt än, och ab har ju haft fel förr om man säger så.

Visst är poängskörden imponerande, men inget är en garanti för att han lyckas i elitserien.
Dessutom, som jag skrev tidigare, väger han (förhoppningsvis, om det där stämmer) lite för lätt för att lyckas fullt ut.

Järlan är kung.
ab har för det mesta fel ja. Ögonblicket jag fick läsa att wennerholm och ros trodde på oss med tre omgångar kvar visste jag att det var kört. Minns också en gång när Frasse sa att Mattias Carlsson från SSK var klar för gnaget. Härliga tider!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:När det gällde som mest för VIK så lyckades inte Broc Little alls, sen kanske man inte bara skall lägga skuldbördan för det misslyckandet på honom men jag är inte superjätte ledsen över att han går till Solna (vilket han lär göra).

Har en känsla av att han kanske är lite för dyr för motsvara förväntningarna på en högre nivå... jag försöker intala mig det i varje fall.
Kommer inte gråta mig till sömns. Och med tanke på vilka ajk tappar (som det ser ut nu) så är det nog inget bra byte för dem, även om "Little" har gjort > 1 PPG.

De tappar rejält med storlek.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Harold Camping »

Tråkigt att Broc väljer bort oss. Kanske inte så konstigt att han troligen väljer samma klubb som William Karlsson.


Om vi nu håller oss så tycker jag att krutet borde läggas på Jared Aulin.
Finns ingen i dagens DIF som har ett spelsinne som Aulins.
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Bjurre »

Harold Camping skrev:Tråkigt att Broc väljer bort oss. Kanske inte så konstigt att han troligen väljer samma klubb som William Karlsson.


Om vi nu håller oss så tycker jag att krutet borde läggas på Jared Aulin.
Finns ingen i dagens DIF som har ett spelsinne som Aulins.

Vem får gå i ganget då? MacNevin eller McDonell. Gör man sig av med MacNevin samtidigt som Nemeth blir cowboy så tappar man mycket.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Harold Camping »

Bjurre skrev:
Harold Camping skrev:Tråkigt att Broc väljer bort oss. Kanske inte så konstigt att han troligen väljer samma klubb som William Karlsson.


Om vi nu håller oss så tycker jag att krutet borde läggas på Jared Aulin.
Finns ingen i dagens DIF som har ett spelsinne som Aulins.

Vem får gå i ganget då? MacNevin eller McDonell. Gör man sig av med MacNevin samtidigt som Nemeth blir cowboy så tappar man mycket.

MacNevin sitter ju på kontrakt till 12/13 och har fet lön så det blir nog ingen billig historia om man väljer att göra sig av med honom på ett eller annat vis.

McDonells kontrakt går åtminstone ut nu i vår och lär väl ses som den mest troliga?

Sen att McDonell bidrar emellanåt till skillnad från MacNevin är ju en annan historia.

I vilket fall som helst så tror jag att man gör plats åt Broc och att han inte kommer till oss.
Dif_in_my_heart
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-11-22

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Holmqvist och Håkansson lämnar LHC tillsammans med Yetman och Hartigan. Om vi klarar oss kvar kanske Musse kan återvända hem.
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Harold Camping »

Dif_in_my_heart skrev:Holmqvist och Håkansson lämnar LHC tillsammans med Yetman och Hartigan. Om vi klarar oss kvar kanske Musse kan återvända hem.

Jag känner också att seriens äldsta spelare med ständiga skadeproblem och en skridskoåkning som liknar min egen verkligen behövs tills nästa säsong.
Låst