Spelarbetyg Djurgårdens Ishockeyförening säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Spelarbetyg Djurgårdens Ishockeyförening säsongen 2011/2

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:Helt sjuk hur min kandidat till bästa spelare förra året - Mathias Tjärnqvist - i år blir kandidat till sämsta spelare. Det är en otrolig bedrift Mathias lyckats med. Hur kan man bli så dålig på ett år?
Förstår allvarligt talat inte hur man kunde ha Mathias som kandidat till bästa spelare förra året... han strumpade in 17 puckar, utan att i praktiken passa in i en enda kedja i spelet 5vs5.

I år har han varit på ett ungefär lika dålig i 5vs5 men helt tappat flytet i avslutningarna och framförallt inte gett sig in i skiten framför mål på samma sätt och tjongat in puckar.
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Spelarbetyg Djurgårdens Ishockeyförening säsongen 20

Inlägg av Magnutz »

pulverapa skrev:
Magnutz skrev:
pulverapa skrev:Helt sjuk hur min kandidat till bästa spelare förra året - Mathias Tjärnqvist - i år blir kandidat till sämsta spelare. Det är en otrolig bedrift Mathias lyckats med. Hur kan man bli så dålig på ett år?
Crack-cocain
Du har flippat ur rätt totalt på forumet de senaste två veckorna. Vidskeplig? :)
;) Flipp-flopp! Det har varit och är en hård tid för ärrade DIF-supportrar och andra mindre ärrade. Det tar på de mentala krafterna. För att återvända någorlunda till realiteten och förnuftet dristar jag mig till spelarbetygsättning:

Betygsskala: Bedrövligt - OK (Bara två steg, fler behövs ej)

Bedrövligt:
7 Andreas Holmqvist : För vek och icke-distinkt
14 Fredrik Claesson: För vek/feg och obeslutsam. Usel på att starta uppspel.
49 Kyle Klubertanz: Horribelt positionsspel, otroligt vek, alldeles för lätt, dum.

4 Marcus Nilson: Kapten som inte visar vägen. Seg, ineffektiv.
15 Mattias Carlsson: Målgörare som gör i stort sett noll mål. Vek. Feg.
17 Mathias Tjärnqvist: Ska vara pansardivisionen framför motståndarmålet och vara tuff. Är vek och feg.
18 Jonas Almtorp: Gör ett nästan OK jobb, men bara nästan. Lite för vek och tafatt.
19 Jimmie Ölvestad: Tacklas och åk skridskor, annars är du inte bra. Går upp och ner. Kan inte anses vara godkänd.
29 Patrick Cehlin: Ramlar och väger på tok för lite. Tar sig aldrig förbi motspelare med spindelarmar och ben.
37 John Norman: Ofokuserad, vek och osäker. Väger för lite, tar inte avslut.
46 Pontus Åberg: Väger för lite. För vek. Gör bra saker emellanåt. Behöver mer istid som mer erfarenhet.
64 Daniel Brodin: Saknar spelintelligens och beslutsamhet.
70 Mario Kempe: Egoist. Gör inte mycket rätt för laget. Väger för lite. Tar fel beslut hela tiden.
93 Mika Zibanejad: Fel-fokuserad med uppblåst ego. Tillförde INGET. beror säkert på det sällskap han har i laget.

Övriga är OK. tror jag.

EDIT: Med tanke på hur åldersstrukturen ser ut i laget ska vi nog inse att det inte fanns någon annan väg för denna säsongs DIF Hockey att gå. Mer J20-känsla över laget än A-lag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Spelarbetyg Djurgårdens Ishockeyförening säsongen 2011/2

Inlägg av Pogue Mahone »

Tycker du har fel ang anledningarna till att många klassas som bedrövliga men att dem är bedrövliga håller jag med om
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Spelarbetyg Djurgårdens Ishockeyförening säsongen 2011/2

Inlägg av Magnutz »

Pogue Mahone skrev:Tycker du har fel ang anledningarna till att många klassas som bedrövliga men att dem är bedrövliga håller jag med om
Ofan, det är så jag upplevt dem. Kunde satt "viljelös och feg" på samtliga i och för sig.

Edit: Det är inte en minutiös redovisning av fel och brister - ska redigera lite sen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Spelarbetyg Djurgårdens Ishockeyförening säsongen 2011/2

Inlägg av Stavhoppet »

Ja, här kommer kort och gott en summering med individuella betyg från årets säsong.
Betygsskala 1-5.

Gustaf Wesslau 4
Går inte att summera på något annat sätt att han utan tvekan är den som ser till mer eller mindre varje match att vi har chansen att undvika kvalserien.
Gör sitt varje match och lite där till i många. Det enda som saknas är lite flera nollor.

Kyle Klubertanz 1
Inte någon jättekatastrof offensivt då han ligger som 4 i våran poängliga.
MEN i defensiven kan han mycket väl ha stått för det sämsta i Svensk hockeys historia.Fullständigt värdelös i markeringsspelet, vek i närkamperna, loj, slarvig och det värsta av allt känns som att han inte klarar av att göra ett riktigt uppspel!

Fredrik Claesson 1-
Va enligt mej en riktigt bra back förra året och man trodde att han skulle ta flera steg i utveckligen iår, det har han iofs gjort men åt hel fel håll....

Daniel Tjärnqvist 3
Började riktigt bra. Har sedan bara gått neråt, klart det inte är lätt att vara bra i ett sällskap som inte vill annat än ge bort ansvaret till någon annan. Måste dock ge Daniel godkänt då han känns som en som försöker spela rejält och som inte gömmer sig i sarghörnen.

Andreas Holmqvist 1
Egentligen dålig rakt igenom utan att stå för någon enorm genomklappning eller uppryckning. Nä, stabilt värdelös insats rakt av genom hela säsongen av våran "offensivt skickliga back".

David Printz 2++
Orkade ganska länge hålla en hög nivå. Men precis som för #34 är han en av väldigt få och till slut började även Printz sakta men säkert att spela sämre och sämre. Ändå snudd på godkänd totalt sett. Har dock i min bok börjat tagit en del utvisningar som han undvikit resten av säsongen nu på slutet.

Erik Gustafsson 2+
Svårt att bedöma unga spelare som man inte förväntat sig något alls av. Började katastrofalt och väldigt nervöst. Har på slutet varit våran bästa back framförallt om man ser till uppspelsfasen. Kommer förhoppningsvis inte göra en "Claesson utveckling" nästa år!

Philip Holm 1+
Kommer säkert kunna bli en bra back om några år. Men just nu känns han lite rädd och vill ge bort ansvaret till någon annan. Dock betydligt bättre än många av våra andra s.k backar.

Kristofer Ottosson 3-
Väldigt upp och ner för Otto. Hade en formtopp på 10 matcher då han var suverän och såg pånyttfödd ut. Annars lite halvsegt och långsam. Måste dock säga att Otto ligger väldigt nära ett godkänt betyg med de förutsättningar som givits honom.

Marcus Nilson 1+
Enda spelaren som iaf gjort 30p. Men där tar det roliga slut. Alldeles för blek och till synes för dålig inställning allt som oftast för en lagkapten. OERHÖRT temposvag i skridskoåkningen.

Jimmie Ölvestad 2+
Stundtals helt okej, allt som oftast alldeles för osynlig. Blixtrat till några matcher, men Jimmie är verkligen inte någon stjärna som hör hemma i en förstakedja. Skulle vilja he hela våran s.k. förstakedja som en andralina nästa år om dem är kvar och det blir elitspel...

Jonas Almtorp 2
Egentligen en stabil tredjecenter i vilket ES-lag som helst. Inte Jonas fel att DIF-ledningen värvade honom som en Sidney Crosby. Har väl knappast imponerat men gör nästan sitt jobb och ligger långt ifrån de sämsta i vårat lag, kan bli en ny "Otto".

Mattias Carlsson 1
Här är den spelare som i mitt tyckte gjort den märkligaste säsongen, att man kan gå från att vara uppskriven som en sniper som går hårt på mål och ger 100% i varje byte till att långsamt glida runt och och mysa på planen, inga tacklingar, inga vassa skott OSV OSV!

John Norman 2
Skulle få sitt stora genombrott i år. Gick väl....sådär. Är en Spelare som håller hyffsat bra i pucken jobbar OK men inte mer. Är hyfsad defensivt även om han även där är klart överskattad enligt mig.

Daniel Brodin 1
Vilken kanonutveckling från fjolåret. Trodde nog han var en färdigutvecklad powerforward och redo för NHL pga av landslagshybrisen. Tänk så fel man kan ha. Tacklas nästan aldrig trots sin roll men när han väl gör det är det nästan alltid regelvidriga sådana.

Patrick Cehlin 1
En spelare som inte får ut alöls det som han borde kunna få ut, har gjort en del mål under säsongen men skulle kunna dubbla den målskörden...
Har bra fart när det stämmer men får sällan ut ngt av det.

Mario Kempe 3-
Den enda spelaren i hela laget som gått framåt sen ifjol. En ganska okej säsong överlag för Kempe, med bättre omgivning och mer speltid hade han säkert kunnat dubbla sin målskörd.

Tim Eriksson 2
Gör det klart hyfsat i sin fjärdekedja roll. Tyvärr är det så med Tim att ju mer speltid han får ju sämre blir han. Det är min känsla iaf. Lagets klart mest kreativa spelare.

Christian Eklund 2
Visar mycket hjärta och tekar bra. I övrigt är det väl inte så mycket. Tycker han har tagit en del onödiga utvisningar i prekära lägen i matcherna. Dock bättre än majoriteten av spelarna i laget.

Pontus Åberg 2
Började suveränt. Gick sedan sakta men säkert neråt. Mycket tack vare att han misshandlas gång på gång av våra coacher som bänkat honom i helt fel lägen osv osv. Intelligent att inte spela den enda spelaren med målkänsla i laget. Åberg borde spela mera i PP och mindre i BP då jag är av den uppfattningen att han skulle kunna göra mkt mera nytta i PP och är en liten spelare som inte får till det i BP.

Mathias Tjärnqvist 1--
Finner knappt ord. Synd att se att man kan gå så mkt bakåt på en säsong, även om jag tyckte att han var loj i 5mot5 förra året så är det inte närheten av hur det sett ut i år, när man dessutom helt tappat målkänslan så tappar han helt sitt berättigande i Djurgården.

Mika Zibanejad 2+
Tycker att Mika gjort det helt ok, man måste komma ihåg att killen är junior, han är ingen frälsare som kommer att göra 50+ poäng även om Järlan tycker att han gjort årets prestation genom att "få hem" Mika...
Bra fart och en rappt skott, kommer tyvärr bort lite i vissa matcher, passade utmärkt ihop med Jimmie och Norman som en förstakedja mot växjö...


Janne Järlefeldt o co 0-----
PP 0+
BP 1+
5v5 1
Inställning 1
Helhetsbetyg till Djurgårdens IF 2011/2012 0

En säsong att minnas som en besvikelse från början till slut, med en trots det dipp i slutet av Januari när transferfönstret stängde och det visade sig att Järlan lyckats få till en tredjemålvakt... Ingen Linkan ingen Center ingen back trots att Bom-Bom försvann. Helt fantastiskt jobbat av Järlan!

Kommer även att minnas Wesslaus grymma säsong som trots 3-5 frilägen och minst 3 st 2mot1 lägen emot oss håller oss kvar i kampen om att slippa kvalserien. För det ska man komma ihåg det är inte lätt att hålla nollan när man får 3 frilägen mot sig varje match....

//Henke
vr6power
Inlägg: 331
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Spelarbetyg Djurgårdens Ishockeyförening säsongen 2011/2

Inlägg av vr6power »

Min betygsättning ser ut såhär.

GODKÄND: Wesslan, Printz, ev Ölvestad i början.

ICKE GODKÄNDA: Resten, Fega usla värdelösa svaga ynkliga clowner med Mackan, kyle och claesson i spetsen, ssk spelarna kommer ju inte ens upp till icke g nivå.

Styrelsen: Ingen kommentar alls.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Spelarbetyg Djurgårdens Ishockeyförening säsongen 2011/2

Inlägg av Ohddan »

vr6power skrev:Min betygsättning ser ut såhär.

GODKÄND: Wesslan, Printz, ev Ölvestad i början.

ICKE GODKÄNDA: Resten, Fega usla värdelösa svaga ynkliga clowner med Mackan, kyle och claesson i spetsen, ssk spelarna kommer ju inte ens upp till icke g nivå.

Styrelsen: Ingen kommentar alls.
Kan väl egentligen hålla med detta trots att jag inte sett särkilt många matcher då en bor i Kungälv men 10-15 har man ju sett över säsongen och visst fan är det ett fegt jävla lag vi ställer upp på isen varenda jävla match. Peta loja spelare kommer inte på fråga.
Skriv svar