Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av Donkels »

Magnutz skrev:
Donkels skrev:Vi behöver full utdelning framåt då vårt försvar utan Tjärnqvist känns läskigt ihåligt. Vinner inte råttorna mot ett lag som har Philip Holm, Erik G och Bom bom i dom bakre leden så är det märkligt
De torskade mot TImrå. Allt är möjligt.
Jomenvisst men i långa loppet så går det inte med ett sådant svagt försvar. En backup för Tjärnqvist måste omgående inhämtas!!
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av #87 »

Donkels skrev:Vi behöver full utdelning framåt då vårt försvar utan Tjärnqvist känns läskigt ihåligt. Vinner inte råttorna mot ett lag som har Philip Holm, Erik G och Bom bom i dom bakre leden så är det märkligt
Holm och Gustafsson gör det dock riktigt bra, med tanke på deras rutin och lönekuvert.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av Donkels »

#87 skrev:
Donkels skrev:Vi behöver full utdelning framåt då vårt försvar utan Tjärnqvist känns läskigt ihåligt. Vinner inte råttorna mot ett lag som har Philip Holm, Erik G och Bom bom i dom bakre leden så är det märkligt
Holm och Gustafsson gör det dock riktigt bra, med tanke på deras rutin och lönekuvert.
Förvisso men dom är inte färdiga startspelare ännu
Användarvisningsbild
Tänkaren
Inlägg: 64
Blev medlem: 2011-11-02
Säsongskort: Ja
Ort: Norr om stadion

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av Tänkaren »

Donkels skrev:Vi behöver full utdelning framåt då vårt försvar utan Tjärnqvist känns läskigt ihåligt. Vinner inte råttorna mot ett lag som har Philip Holm, Erik G och Bom bom i dom bakre leden så är det märkligt
Vissa klagar på våra junisbackar, men jag gillar dom, de utvecklas i varje fall. Förmodligen är ingen så bra att de tar steget in i NHL nästa säsong så tänk om de utvecklas till riktigt bra backar, bra att ha nästa säsong, vi behöver backar med speluppfattning och som kan spela modernt spel.

Klubertanz och Bom-bom ska vi inte ha nästa säsong och jag tror inte Järlan hittar massor av backar, eller forwards, eller centrar, han "ligger lågt", även nästa säsong.
Användarvisningsbild
Capcash
Inlägg: 909
Blev medlem: 2010-10-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av Capcash »

Surade lite på AB's rubriker nyss.. fick fan gehör för första gången i mitt liv i AB-chatten! Coolt!

20:15 Tomas Ros:
Det får du fråga Jörgen Källström om. Han är chef i kväll.

20:15 Kommentar från capcash
Kan nån berätta för mig varför AIKs turmål är "DRÖMMÅL" och DIFs snygga soloprestation är "Fasth tavla"... Är AB både toksossar OCH aikare??
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av Skywalker »

Mash skrev:
18HS91 skrev:Synd att halva det här forumet har nån slags jävla linköpings-mentalitet. Ni är vidriga att ni vågar uttala er om ni inte vet vad som hänt. Samma pack som alltid..

Snuten förstör en match - igen. Låta det fortgå eller göra något åt det? Jag föredrar alternativ 2.
Om du kan förklara för mig vad det hjälper att arbeta emot snuten så tar jag tillbaka mina meningar angående det.
Så man kan bli behandlad mänskligt som du brukar bli i de flesta fall som inte innefattar en hockey eller fotbollsmatch???? Jag har fått otrevliga svar och hotfulla poliser efter mig vid matcher trots att jag inte bråkar och jag har sett allt från småtjejer till gamla gubbar bli behandlade på liknande sätt. Så ni som påstår att det här är "huliganernas" fel att det blir tjaffs på matcher och att de är värda att behandlas så är fan sorgliga och misstänker att ni aldrig gått på en match.

Träffade en polis en gång som sa att han gillade derbyn för då "var det fiender överallt" Det är rätt uppenbart att en del poliser ser det så.
Senast redigerad av Skywalker den 2012-01-26 20:18:34, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av Magnutz »

Capcash skrev:Surade lite på AB's rubriker nyss.. fick fan gehör för första gången i mitt liv i AB-chatten! Coolt!

20:15 Tomas Ros:
Det får du fråga Jörgen Källström om. Han är chef i kväll.

20:15 Kommentar från capcash
Kan nån berätta för mig varför AIKs turmål är "DRÖMMÅL" och DIFs snygga soloprestation är "Fasth tavla"... Är AB både toksossar OCH aikare??
aftonplasket... skapligt ovärdig företeelse.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av minalman »

Om vi fick poäng varje gång vi skjuter PÅ målvakten kanske de började träffa nätet...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Capcash
Inlägg: 909
Blev medlem: 2010-10-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av Capcash »

syns att båda lagen är livrädda att släppa in nästa mål...
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av Kentta »

Claesson........ Visst, jättefin tackling, men tro inte att du är världens bästa spelförande back.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF förtjänar KS, så är det bara...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av Magnutz »

Beskrivningar av DIF-spelare: Där kommer Brodin. Det kan bli farligt. Här kommer Ölvestad. Marcus Nilson.

Beskrivningar av ajk-spelare: Poäng-kungen Blabla Sorksson, Power-Forwarden Blibli Sorklund. Etc etc. Vafan. Jävla sork-kommentator ska hålla käft.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av #10 »

Det finns nog en anledning till att poliserna är på arenan, för att det svinats i åratal bland våra och aik supportrar.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av minalman »

Vilken djävla domarnivå!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av AMMC »

#10 skrev:Det finns nog en anledning till att poliserna är på arenan, för att det svinats i åratal bland våra och aik supportrar.
Trist om du skulle hamna i vägen för nästa polisbatong godtyckligt svingad mot en folkmassa. Skittrist.
Skriv svar