JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JVM

Inlägg av Kentta »

Haha, herregud.

Sveriges backspel påminner om Djurgårdens, tror det räcker så. Fyfan vad pinsamt dåligt.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: JVM

Inlägg av Glory1 »

Grym match! synd om någon gav upp innan tredje :lol:
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JVM

Inlägg av Enbom »

Haha, vilken jävla match. Synd att några råttfittor fick poäng på sista målet bara.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av Mattias_87 »

Så härlig vinst. Efter andra perioden så var hoppet ute och bestämde mig för att lägga mig. Jag kan inte sova och då drar jag igång mobilen och tittar från första perioden där och det ångrar jag verkligen inte. Men vi förtjänade verkligen vinsten.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av pulverapa »

Enbom skrev:Haha, vilken jävla match. Synd att några råttfittor fick poäng på sista målet bara.
Ärligt talat, den här gången var det faktiskt okej. Helt underbar match. Max Friberg och Jonas Brodin var otroliga.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Daniel942 »

Gnagarna upphör aldrig att förvåna :shock:
Bengan skrev: När difaren Zibanejad försöker FUSKA genom att sparka in pucken - OVÄRDIGT en svensk landslagsspelare, så är det AIK-spelarna Rakell, Nemeth och Nordström som fixar en vändning och avancemang till semifinal. Utan AIK-spelarna hade JVM varit historia i och med matchen mot ryssarna. Nu är vi i semi. Lite tacksamhet vore på plats mot spelarna från sveriges STÖRSTA OCH MÄKTIGASTE klubb tack!
DIF!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: JVM

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:Gnagarna upphör aldrig att förvåna :shock:
Bengan skrev: När difaren Zibanejad försöker FUSKA genom att sparka in pucken - OVÄRDIGT en svensk landslagsspelare, så är det AIK-spelarna Rakell, Nemeth och Nordström som fixar en vändning och avancemang till semifinal. Utan AIK-spelarna hade JVM varit historia i och med matchen mot ryssarna. Nu är vi i semi. Lite tacksamhet vore på plats mot spelarna från sveriges STÖRSTA OCH MÄKTIGASTE klubb tack!
Hahahahhaah... jävla tröttmössor. Hockey är ju som bekant i aih-kretsar en ensamsport.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Struten »

Daniel942 skrev:Gnagarna upphör aldrig att förvåna :shock:
Bengan skrev: När difaren Zibanejad försöker FUSKA genom att sparka in pucken - OVÄRDIGT en svensk landslagsspelare, så är det AIK-spelarna Rakell, Nemeth och Nordström som fixar en vändning och avancemang till semifinal. Utan AIK-spelarna hade JVM varit historia i och med matchen mot ryssarna. Nu är vi i semi. Lite tacksamhet vore på plats mot spelarna från sveriges STÖRSTA OCH MÄKTIGASTE klubb tack!
Nä, hissen går inte riktigt ända upp på den.

För övrigt, Mika hör verkligen hemma i NHL och på de små rinkarna. Hans spelstil är gjord för 26x60.
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: JVM

Inlägg av Nummer19 »

Glory1 skrev:Grym match! synd om någon gav upp innan tredje :lol:
Guilty! Ångrar det som fan...! :oops:
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JVM

Inlägg av Daniel942 »

Nummer19 skrev:
Glory1 skrev:Grym match! synd om någon gav upp innan tredje :lol:
Guilty! Ångrar det som fan...! :oops:
Hahaha!
DIF!
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: JVM

Inlägg av lajjnus »

Daniel942 skrev:Gnagarna upphör aldrig att förvåna :shock:
Bengan skrev: När difaren Zibanejad försöker FUSKA genom att sparka in pucken - OVÄRDIGT en svensk landslagsspelare, så är det AIK-spelarna Rakell, Nemeth och Nordström som fixar en vändning och avancemang till semifinal. Utan AIK-spelarna hade JVM varit historia i och med matchen mot ryssarna. Nu är vi i semi. Lite tacksamhet vore på plats mot spelarna från sveriges STÖRSTA OCH MÄKTIGASTE klubb tack!
Hahaha! Är det på riktigt? Var hittade du det där? :lol:
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: JVM

Inlägg av Glory1 »

Dock hade väl Zibanejads mål varit mål om det var elitserien?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: JVM

Inlägg av SirDIFalot »

Glory1 skrev:Dock hade väl Zibanejads mål varit mål om det var elitserien?
Fortfarande tveksamt tror jag. Han flyttar verkligen fram benet och det kan tolkas som en pendelrörelse. Vi har ju sett mål blivit bortdömda här för betydligt mindre tydliga sparkar.
Expert.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: JVM

Inlägg av Metal Machine »

Ja, det här var allt en galet bra tillställning! Själv gav jag upp efter andra, men fortsatte titta ända till slutet. Hoppet återfick jag vid 3-2.

Att två gnagare stod för avgörandet stör mig inte det minsta. När jag tittar på Sverige är jag inte Djurgårdare - då är jag svensk. Gnagarnas reaktion är bara ett tydligt bevis på vilket mindervärdeskomplex de har gentemot oss. Patetiskt.
Biaas
Inlägg: 234
Blev medlem: 2009-11-07

Re: JVM

Inlägg av Biaas »

SirDIFalot skrev:
Glory1 skrev:Dock hade väl Zibanejads mål varit mål om det var elitserien?
Fortfarande tveksamt tror jag. Han flyttar verkligen fram benet och det kan tolkas som en pendelrörelse. Vi har ju sett mål blivit bortdömda här för betydligt mindre tydliga sparkar.
Ja, man kommer ihåg Cehlins mål (ett par säsonger sedan hemma mot Modo?) som blev bortdömt för att pucken gick in via hans släpande ben.
Skriv svar