Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av Magnutz »

Tjenare folket! ni som ska på matchen. Här är en uppmaning.

http://www.difdokumentaren.se/dif/2011/ ... -referera/

Vi kör ett match-referat-event på vår sajt. Delta gärna!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av Caveman »

Pogue Mahone skrev:Tror och hoppas på en vinst idag, tror Mika kommer vara bättre efter varit hemma ett tag och kan visa vägen och de andra följer honom.

Enda lilla saken som kan stoppa detta i mina ögon är Josef Boumedienne, Kyle Klubertanz, Fredrik Claesson, David Printz, Marcus Nilson, Mattias Carlsson, Jonas Almtorp, Mathias Tjärnqvist, Patrick Cehlin, Hardy Nilsson, Mikael Johansson, Tomas Montén och Patrik Högberg för brister i försäsong.

Vore så otroligt skoj att se ett DIF som spelar bra i 3 perioder...
Printz?? Bästa backen efter Tjärna.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av Mäklaren »

Caveman skrev:
Pogue Mahone skrev:Tror och hoppas på en vinst idag, tror Mika kommer vara bättre efter varit hemma ett tag och kan visa vägen och de andra följer honom.

Enda lilla saken som kan stoppa detta i mina ögon är Josef Boumedienne, Kyle Klubertanz, Fredrik Claesson, David Printz, Marcus Nilson, Mattias Carlsson, Jonas Almtorp, Mathias Tjärnqvist, Patrick Cehlin, Hardy Nilsson, Mikael Johansson, Tomas Montén och Patrik Högberg för brister i försäsong.

Vore så otroligt skoj att se ett DIF som spelar bra i 3 perioder...
Printz?? Bästa backen efter Tjärna.
Håller helt klart med.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mäklaren skrev:
Caveman skrev:
Pogue Mahone skrev:Tror och hoppas på en vinst idag, tror Mika kommer vara bättre efter varit hemma ett tag och kan visa vägen och de andra följer honom.

Enda lilla saken som kan stoppa detta i mina ögon är Josef Boumedienne, Kyle Klubertanz, Fredrik Claesson, David Printz, Marcus Nilson, Mattias Carlsson, Jonas Almtorp, Mathias Tjärnqvist, Patrick Cehlin, Hardy Nilsson, Mikael Johansson, Tomas Montén och Patrik Högberg för brister i försäsong.

Vore så otroligt skoj att se ett DIF som spelar bra i 3 perioder...
Printz?? Bästa backen efter Tjärna.
Håller helt klart med.
Då är vi tre. Efter Tjärna och Printz är det sedan ett för stort glapp. Övriga håller inte måttet just nu. Även om man har lite hopp om att Kyle ska skärpa till sig (dock blev han något för hyllad senast han var här, slutspelet var inget vidare).

Ett lag med sex stycken Printz vore kanske ingen höjdare. Men han vet sin roll och han gör det bra. Håller inte på och överspelar utan litar på sin förmåga. Stark i närkamperna och sköter defensiven mycket bra. Uppspelen (passen) har en del att önska men vore han snäppet bättre där hade han lirat i NHL.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av Pogue Mahone »

bästa backen efter tjärna?

säger ju absolut ingenting då de andra backarna är totalt genomusla.

Printz har varit okej men han kan lika gärna få för sig att han e tyson och ska visa sig tuff och så får vi en man mindre i något jobbigt läge i matchen.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av Lidingö DIF »

Tycker det fokuseras för mycket på backarna. Nog för att läget inte är optimalt men tillsammans med Wesslan släpper vi sällan in mer än 1-3 puckar per match. Förvisso ofta efter totalt hjärnsläpp men ändå oftast bara 1-3. Med det facit ska man kunna vinna matcher men vi är så totalt uddlösa framåt att mer än 1-2 mål per match känns oändligt långsökt.

Får jag se det evinnerliga snurrandet i hörnen med alla forwards bakom förlängda mållinjen i eftermiddag kommer något att brista.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
zOscaR
Inlägg: 182
Blev medlem: 2011-02-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av zOscaR »

Satan vad taggad jag är! Tror på vinst idag, idag vänder det!
kryddan
Inlägg: 66
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av kryddan »

Vinst idag, annars får det fan va. Bort också med Tjärnqvist Jr, den mannen kan ju ingenting förutom att åka rakt fram och förlora närkamper. Nej fyfan, hoppas tomtarna i båset kan coacha bättre.

5-2 till DIF, eller tvärtom Eller jag vet inte..
Alltid oavsett.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av Sjöwall »

Magnutz skrev:Tjenare folket! ni som ska på matchen. Här är en uppmaning.

http://www.difdokumentaren.se/dif/2011/ ... -referera/

Vi kör ett match-referat-event på vår sajt. Delta gärna!
Var du för snabb på knapparna där eller menar du verkligen att man inte ska maila till referat@difdokumentaren.se? "Sedan mailar dui inte det till referat@difdokumentaren.se"
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av janne08 »

Pogue Mahone skrev:bästa backen efter tjärna?

säger ju absolut ingenting då de andra backarna är totalt genomusla.

Printz har varit okej men han kan lika gärna få för sig att han e tyson och ska visa sig tuff och så får vi en man mindre i något jobbigt läge i matchen.

Mycket klokt resonerat, Man blir rätt förvånad Printz SKALL spela tufft om du kollar hur många tacklingar de övriga backarna står för så visar det en tydligt bild.
Men det är kanske alla utvisningar som Printz har tagit genom åren som ligger till grund för din åsikt :shock:
Nä jag håller med de övriga som tycker att tillhör en av de bästa backarna så här långt.

Sluta gnäll nu smäller det :D
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av Kentta »

Liten tippning:

Jag tror vi vinner!

Eller så förlorar vi, det vet man aldrig.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av Raus »

Tror det ska stå "mailar in det till"
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av diftobbe89 »

Pogue Mahone skrev:bästa backen efter tjärna?

säger ju absolut ingenting då de andra backarna är totalt genomusla.

Printz har varit okej men han kan lika gärna få för sig att han e tyson och ska visa sig tuff och så får vi en man mindre i något jobbigt läge i matchen.
Printz är tyson. Och kanske ligans argaste back som Fimpen sa.! :)

Även blivit stabilare och stabilare med tiden.

En personlig favorit i dagens DIF tillsammans med DT,Fimpen och Jimmie..
Oroväckande att hans kontrakt löper ut, men jag hoppas ledningen inser hur viktig han är för oss.
En förlängning på 2år tack.!
Spela fult
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av Wainscotting »

Åhuäh. Jag orkar inte med en match till där motståndarna kommer ut och kör som trimmade elvispar, DIFseniorer såsar runt och slår indianare tvärs genom egen zon (eller genom valfri zon för den delen), DIFjuniorer tappar puckar och ramlar i hörnen och DIFtränare står och funderar på travtipset, vad som egentligen hände med Hans och Greta efter att de hade käkat upp pepparkakshuset eller spelar hänga gubbe i anteckningsblocket.
Jag orkar inte med fler matcher där motståndarsupportrarna får jubla mer än vad vi gör i vår borg.
Jag orkar inte med fler matcher med fenomenet släkten är värst.
Jag orkar inte.


Snälla Djurgår'n vinn för en gångs skull



Håller för övrigt helt med om att Printz är klart bäste back efter DT. Spelar enkelt och klokt efter sin förmåga, jobbar bra i det tysta och hittar inte på en massa dumheter som vissa andra. Utvecklats riktigt bra senaste åren.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av Magnutz »

Sjöwall skrev:
Magnutz skrev:Tjenare folket! ni som ska på matchen. Här är en uppmaning.

http://www.difdokumentaren.se/dif/2011/ ... -referera/

Vi kör ett match-referat-event på vår sajt. Delta gärna!
Var du för snabb på knapparna där eller menar du verkligen att man inte ska maila till referat@difdokumentaren.se? "Sedan mailar dui inte det till referat@difdokumentaren.se"
hahah. ;) sorry, snabb på tangenterna! :lol:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar