Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Challen »

Nu har även jag mailat till jan.jarlefelt@difhockey.se .

Uppmanar fler att göra detsamma så kanske vi får se någon form utav ändring även om jag starkt tvivlar på det.


Tyvärr så blir det nog kvalserien i år.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Berglund
Inlägg: 141
Blev medlem: 2011-09-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Berglund »

Fy fan va dåligt, fan fan håller dom på med? finns ju spelare i laget som kan så mycke bättre men inget händer inte ett jävla dugg.

Ok bom-bom han är så jävla dålig , han är som en 6:te spelare för det andra laget, varför blir han inte petad? ta bort soppan.
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Soulsic »

Timeouten i slutet var ju ett skämt. Hardy Nilsson och Johansson står och diskuterar i 30 sekunder för sig själva utan att nån spelare ser vad som händer. Sen visar han en skylt med vilka spelare som ska in. Men det var ju ändå samma lina som lirat hela matchen.
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Bjurre »

Vad kostar det att lösa ut Hardy från hans kontrakt?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker ändå det är märkligt att vi kan vara så här dåliga...jag tycker inte vi skapade en enda riktigt het målchans på HELA JÄVLA MATCHEN (våra två mål var ju rena jävla slumpmålen...).

I lördags var jag sjukligt förbannad. I dag är jag mest fundersam. Vad i helvete är det som händer?
Ett lojare & tamare DIF tror jag inte jag någonsin skådat.
Bild
riccos
Inlägg: 23
Blev medlem: 2010-11-05
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av riccos »

Är inte riktigt säker men har DIF någonsin sparkat en tränare under säsong?
Tror dock Hardy är slut som coach men han ska ha all heder för det han har åstakommit genom åren.
Ragge vore det värt att försöka få in i båset som kan hjälpa backarna för Montén verkar ju inte lyckas med det.

Bom Bom borde faktiskt få sitta på läktaren i några matcher trotts att han har hög lön.
Wesslan tycker jag inte va något större fel på idag vad ska man göra när backarna försöker våldta han gång på gång.
Användarvisningsbild
DrDyngrak
Inlägg: 28
Blev medlem: 2011-04-15

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av DrDyngrak »

Mindrocker skrev:
DrDyngrak skrev:Jag tycker verkligen att man såg en frustration hos Daniel Tjärnkvist... dumdum sprider verkligen en aura av obehag likt en svulst av sjukdom som inte går att bota.
Energitjuv kallas det, om man vill vara snäll. ”Svulst” är dock ett betydligt bättre ord. Jag är helt övertygad om att om bara svulsten togs bort skulle det här laget bli minst ett par snäpp bättre.
Sist vi hade en sån här stor "svulst" var väl TjockDicken... den här frustrationen måste ju ge avspegling i omklädningsrummet. Tror ju inte direkt att Eklund klappar om "dumdum" och säger att vi får ta nya tag i nästa match.
Nej en akutoperation måste beordras.
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Magnutz »

Bigge skrev:
diftobbe89 skrev:
Millwall skrev:Nu kommer nått att hända. Detta är oacceptabelt!
Inte ett jävla piss kommer hända. Va så säker.!
Är rädd för det också. Tydligen är det bara vi fans som ser hur jävla uselt det ser ut för lagbygget DIF 11/12. Måste väl va ngn mer inom ledningen som ser tycker man.

Sen vet jag inte om att sparka Hardy är det rätta, eller tok värva.
Men tycker man kan börjar med att bänka spelare eller låt de sitta på läktaren så spelarna får sig en väckarklocka om vad som händer om man inte ger hundra varje match...
Det sämsta för klubbens plånbok är att försöka justera laget under pågående säsong med hjälp av legoknektar eller genom att såga av tränardelen och ersätta den. Det är dyrt och funkar inte. Det är nog lika bra att göra något med det man förfogar över inom föreningen.

Jag vill se en fullkomligt vansinnig tränare som kliver ut på isen och dunkar en klubba i sargen och kastar vattenflaskor omkring sig. Att vara så passiv i sitt kroppsspråk när laget inte går på alla cylindrar är svårt att titta på och svårt att svälja.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av isolerad »

Känns jobbigt att inte ens vid seger i nästa match kommer vi upp på slutspelsplats...
i
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Berra »

xxwinniehxx skrev:Horribelt! Lagbygget är anpassat efter Hardys spelfilosofi och han är därför den som är ytterst ansvarig, ur flera bemärkelser. Väck med gubbjäveln.
Ja just det, lagbygget. Vi tappar Ekman, Widing, Kruger, Hannula och ersätter dessa med två spelare från degraderade SSK. Vi saknar spets och satsar på att jobba hårt, när vi då möter lag som jobbar hårt och HAR spets, vilket är de flesta...Ja då får vi stryk. Nu sitter man här som en naiv dåre och hoppas att en 18-åring ska vända trenden...Gör han det så ska jag fan starta en ny religion till Zibanejads ära.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av -daniel- »

isolerad skrev:Känns jobbigt att inte ens vid seger i nästa match kommer vi upp på slutspelsplats...
Slutspel kan du sluta drömma om. Nu gäller det verkligen att fokusera för att undvika kvalserien. Som laget spelar nu har vi inte en blekaste chans att hänga kvar i ett kval.
Bild
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Jepe »

Nytt medlemserbjudande:

Den 1/11 är du som medlem välkommen att för 100;- komma och se DIF bli våldtagna av Frölunda framför Sveriges bästa klack! Antalet biljetter är begränsat och först till kvarn gäller. Bokningen stänger då det är slutsålt eller 48 timmar innan match.
Välkomna
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Kentta »

Så sjukt less på den här skiten.

Jag har alltså köpt säsongskort för att se Dumdum och Klubertanz klanta sig? Det var inte vad jag trodde att jag betalade för.
Berglund
Inlägg: 141
Blev medlem: 2011-09-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Berglund »

Nu har även jag mailat till jan.jarlefelt@difhockey.se
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Berra »

Kan det vara så att spelarna på hemmaplan inte fattar att matchen startat då nationalsången saknas? Alla stenar i träsket bör vändas på...
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Skriv svar