Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Ja-ke den andre skrev:
Kentta skrev:Zibbe gick poänglös ur gårdagens match mot Toronto, en målrik match som slutade 6-5 till Toronto. På två matcher har Zibbe gjort 1 poäng och är -1 med en istid på 12.07.

Nu är det bara nååågra matcher kvar...
Och Da Costa gjorde en jävligt bra match och även ett snyggt mål vad jag läst mig till.
Får se vad som händer när Regin är tillbaka (antar han fortfarande är borta?). Nog rätt troligt han kniper Mikas plats så som det sett ut hittils. Naturligtvis kommer de ju inte ge upp Mikas chanser redan nu men jag tror han rätt snart kan bli nedflyttad i hierarkin...
Bild
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Soulsic »

Jag tror inte han att kommer tillbaka hit. De här två matcherna är nog det roligaste han har upplevt eftersom de flesta unga spelare idag vill komma till NHL och han har fått spela en del i dessa matcher. Även om han skulle bli nerflyttad i AHL känner han nog ändå att han är jäkligt nära att ha en ordinarie plats i NHL, så jag tror han hellre kämpar på där än ger upp spel i NHL i ett år. Och när man spelat i stora arenor och med/mot stora spelare tror jag inte man vänder hem när man är så nära för att möta Elias Granath i Eon Arena.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF_Soldier »

Nä, skulle inte förvåna mig om snorungen väljer AHL heller. Han har ju ändrat sig i alla avseenden hittills.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

DIF_Soldier skrev:Nä, skulle inte förvåna mig om snorungen väljer AHL heller. Han har ju ändrat sig i alla avseenden hittills.
Det handlar väl om att han inte FÅR spela i AHL?
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF_Soldier »

För vem?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

DIF_Soldier skrev:För vem?
Avtalet med NHL har jag för mig jag läst någonstans?
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev:
DIF_Soldier skrev:För vem?
Avtalet med NHL har jag för mig jag läst någonstans?
Zibanejad skiter i det. Får han chansen att fortsätta förnedra oss så tar han den. Han skyr inga medel.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av JohanPez »

DIF_Soldier skrev:
Daniel942 skrev:
DIF_Soldier skrev:För vem?
Avtalet med NHL har jag för mig jag läst någonstans?
Zibanejad skiter i det. Får han chansen att fortsätta förnedra oss så tar han den. Han skyr inga medel.
Haha, nu går vi väl lite väl långt. Nog för att han agerat tvivelaktigt men att han skulle vara ute efter att skada DIF - njae ;)
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av JohanPez »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
JohanPez skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
DIF_Soldier skrev:Nu var det ju tänkt att Zibanejad skulle ingå i truppen,, låt oss inte glömma det.
Det ska vi inte göra. Men att förvänta sig att han ska kunna bidra till en stark förstakedja redan i år är rätt stora krav. Högstanivån är hög, men finns jämnheten?
Sådär kan man ju faktiskt bara säga om vi redan hade en förstakedja vilket vi inte har.
Jag förväntar mig att Mika bidrar mer än Ottosson, Mackan, Tjärna och Almtorp, gör inte du?
Ok, jag håller med om att vi inte har någon fungerande förstakedja. Min poäng var bara att vi inte ska ha för höga förväntningar ifall han kommer tillbaka. Killen är ung och borde rimligen ha något år till på sig innan den riktiga jämnheten infinner sig.
Och min poäng är att din poäng inte riktigt är en poäng..
Okej, säg att han är ojämn och gör, säg 3-4 plattmatcher av 10. Då har han fortfarande bidragit med mer än vår nuvarande förstafemma. Detta betyder inte att jag har höga förväntningar utan förväntar mig bara att han skulle skapa mer än ~ingenting.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Nä, skulle inte förvåna mig om snorungen väljer AHL heller. Han har ju ändrat sig i alla avseenden hittills.
Avdelning: "Jag é inte bitter!"
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7195
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

JohanPez skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
JohanPez skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
DIF_Soldier skrev:Nu var det ju tänkt att Zibanejad skulle ingå i truppen,, låt oss inte glömma det.
Det ska vi inte göra. Men att förvänta sig att han ska kunna bidra till en stark förstakedja redan i år är rätt stora krav. Högstanivån är hög, men finns jämnheten?
Sådär kan man ju faktiskt bara säga om vi redan hade en förstakedja vilket vi inte har.
Jag förväntar mig att Mika bidrar mer än Ottosson, Mackan, Tjärna och Almtorp, gör inte du?
Ok, jag håller med om att vi inte har någon fungerande förstakedja. Min poäng var bara att vi inte ska ha för höga förväntningar ifall han kommer tillbaka. Killen är ung och borde rimligen ha något år till på sig innan den riktiga jämnheten infinner sig.
Och min poäng är att din poäng inte riktigt är en poäng..
Okej, säg att han är ojämn och gör, säg 3-4 plattmatcher av 10. Då har han fortfarande bidragit med mer än vår nuvarande förstafemma. Detta betyder inte att jag har höga förväntningar utan förväntar mig bara att han skulle skapa mer än ~ingenting.
Ok, då fattar jag, tror jag. :?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jokester
Inlägg: 163
Blev medlem: 2011-09-01
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jokester »

DIF_Soldier skrev:För vem?
NHL-avtalet. Om han inte tar en plats i NHL-laget så måste han tillbaka till Sverige för att slutföra sitt kontrakt med DIF som han har 1 år kvar på.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Stulle »

Nu är jag mycket ovetandes om hur kontrakten är utförda etc. men kan det inte vara så att får lira sin 10:e match och där efter bli nerflyttad till AHL?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17565
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Jokester skrev:
DIF_Soldier skrev:För vem?
NHL-avtalet. Om han inte tar en plats i NHL-laget så måste han tillbaka till Sverige för att slutföra sitt kontrakt med DIF som han har 1 år kvar på.
Nej fortfarande. Han kan välja det själv ja, eftersom han har rätt till det. Men säger Ottawa till honom att "Det är nog bäst om du spelar i AHL" så kommer han givetvis göra det.
Expert.
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Bigge »

Visst fasiken vill jag ha tillbaka Mika....

Men förstår nog inte riktigt hypen kring att han skulle "rädda" vår offensiv, som vissa tycks tro.

Visst han var duktig förra året. Men det va förra året det. Inget som säger att hans utvecklingskurva fortf pekar uppåt. Och även om den skulle göra det så är det inte säkert att hans ankomst löser vår offensiv, även om han var en av få i laget som kan göra det oväntade och dessutom gick han alltid på mål.

Han öste ju inte direkt in mål/poäng förra året. 9p på 26 matcher..
Han har väl spelat bra i Ottawa, men har lite andra kedjekamrater där än i DIF...
There is no I in TEAM!!!!
Låst