Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:Android, det är precis inställningen "han har hög högstanivå - han ska spela" som jag anser gör att man tappar både konkurrenssituationen och tävlandet i gruppen. Spelare som Nilson, Holmqvist och Boumedienne som får ständigt förtroende hur usla de än är, får absolut inget uppvaknande om de får lika mycket istid oavsett hur jävla illa de spelar.
Fast var inte du också med i resonemanget förra säsongen att man skulle ge Nilson / Widing / Ekman osv speltid för att det trots allt är de spelarna som skall bära laget, framförallt i ett framtida slutspel...?
Värst vad bra minne du har då :wink:
Vissa saker fastnar! :wink:
Sen att jag knappt kommer ihåg vad jag heter är en annan femma... det är ju liksom inte så viktigt.

Men ärligt talat så är det en knepig fråga det där med speltid till kärnspelare som inte presterar, handlar väl om att hela tiden göra en avvägning. Personligen tycker jag det är helt fel att bänka någon som konstant försöker hitta sitt spel och verkligen sliter, iaf om det handlar om en lirare som man vet har "det" i sig.
Jag tycker att de ska spela mycket men de ska också veta att om de inte gör det de får betalt för att göra måste det finnas konsekvenser. Mindre speltid, löneavdrag (för varför ska du ha fullt betalt om du inte gör jobbet så som du får betalt för att göra det?)

Jag skulle vilja se en bänkning av #78 till att börja med. Han är skittrevlig som person men han är inte bra på isen, nu heller.

--> Jag var på Boumedienne ganska mycket under förra säsongen men avslutade med att jag tänkte rensa hans bord inför kommande säsong. Ge killen en chans att visa att han minsann kan bättre. Det har, så att säga, inte börjat bra för vår #78. Jag ser samma spel som då.<--
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
carne
Inlägg: 177
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av carne »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... k-bremberg

Fredrik Bremberg skulle vara något enligt mig, ifall Zibanejad stannar kvar i Kanada. Vad tycker ni om det?

Rätta mig ifall jag har fel, men visst spelade Bremberg center 06/07 då han öste in poäng?
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
swallat
Inlägg: 267
Blev medlem: 2011-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Solna, Sumpan (Newark, NJ)

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av swallat »

carne skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... k-bremberg

Fredrik Bremberg skulle vara något enligt mig, ifall Zibanejad stannar kvar i Kanada. Vad tycker ni om det?

Rätta mig ifall jag har fel, men visst spelade Bremberg center 06/07 då han öste in poäng?
japp, men Mika har något Bremberg inte har, fart under rören
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Sebbe G »

swallat skrev:
carne skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... k-bremberg

Fredrik Bremberg skulle vara något enligt mig, ifall Zibanejad stannar kvar i Kanada. Vad tycker ni om det?

Rätta mig ifall jag har fel, men visst spelade Bremberg center 06/07 då han öste in poäng?
japp, men Mika har något Bremberg inte har, fart under rören
Kommer säkert få kritik för det här. Men jag tror inte man vinner några guld med linkan. Han ska ha för mycket pengar och spelar han i 1a alt. 2a linan så tappar man något otroligt mycket fart. Hockey ska gå snabbt!
Användarvisningsbild
carne
Inlägg: 177
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av carne »

http://blogg.aftonbladet.se/wennerholm/ ... djurgarden

Mats Wennerholm tycker tydligen som jag :wink:

Jag skulle i alla fall tycka att det vore intressant med Linkan och Cehlin i samma kedja.
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

Bild
Ledningen verkar i alla fall tro på det..
DIF!
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Struten »

carne skrev:http://blogg.aftonbladet.se/wennerholm/ ... djurgarden

Mats Wennerholm tycker tydligen som jag :wink:

Jag skulle i alla fall tycka att det vore intressant med Linkan och Cehlin i samma kedja.
Håller med. Skulle vara grymt kul att se vad han skulle kunna åstadkomma i andra kedjan istället för Carlsson.

Brain stormar lite nu... Så sätter vi Carlsson med Nilson och Almtorp och spelar Tjärnqvist bara i PP. Hur svårt kan det va? Ottosson vs. Almtorp är en svår nöt för mig. För tillfället ser jag hellre Jonas. Stark, bra i defensiven och bidrar mer än en seg Otto. Carlsson har potential och han, tillsammans med Mackan kasnke skulle vara en uppvaknande från hans sida.

Kommer ihåg när jag såg Mathias T mot Salzburg (tror jag) under försäsongen och där hade han fart och han tacklades. Vill så gärna att han tar på sig den rollen än mer för när han väl trycker till med sin tyngd och fart gör han det riktigt jävla hårt alltså. Det behövs energi vår 1:a kedja!

Har vi pengar och ingen Mika så ser jag gärna Linkan här igen men det är en ekonomisk såväl som spelidé fråga. Hardy ser väl inte mycket fart i den yngre gubben.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

Skulle fan hamna i extas om det blev verklighet att Linkan kom hem.

Med Hardy i båset har jag dock svårt att se det hända. :(

Linkan är GUD. Jag är övertygad om att han skulle leverera om han kom hem igen. Han vantrivs i hiv och de spelar honom ju fortfarande helt fel. Inte ett skvatt har de lärt sig sen fjolåret.

Att Linkan är långsam på rören är snicksnack. Han är snabb men har ett annorlunda skär.

Linkan skulle göra vårt kassa PP flera gånger bättre. Han skulle också lyfta en 1:a eller 2:a kedja rejält.

Slutligen tror jag inte ens att det skulle vara särskilt dyrt. HV verkar ju inte intresserade av att ha kvar honom. Inte det minsta eftersom de petar honom helt ur truppen eller spelar honom i brunkarlinor. Nog vore det möjligt att ordna en deal à la Holmqvist där bibelbönderna fortsätter att betala säg 30-40% av lönen. Linkan skulle kanske också kunna tänka sig att sänka lönen ytterligare några procent om han fick komma hem. Sen skulle ju hans blotta närvaro höja intresset för DIF och dra mer folk till matcherna.

Kom hem Linkan! Ta ditt förnuft till fånga, Hardy!
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Rix »

kaminor skrev:Skulle fan hamna i extas om det blev verklighet att Linkan kom hem.

Med Hardy i båset har jag dock svårt att se det hända. :(

Linkan är GUD. Jag är övertygad om att han skulle leverera om han kom hem igen. Han vantrivs i hiv och de spelar honom ju fortfarande helt fel. Inte ett skvatt har de lärt sig sen fjolåret.

Att Linkan är långsam på rören är snicksnack. Han är snabb men har ett annorlunda skär.

Linkan skulle göra vårt kassa PP flera gånger bättre. Han skulle också lyfta en 1:a eller 2:a kedja rejält.

Slutligen tror jag inte ens att det skulle vara särskilt dyrt. HV verkar ju inte intresserade av att ha kvar honom. Inte det minsta eftersom de petar honom helt ur truppen eller spelar honom i brunkarlinor. Nog vore det möjligt att ordna en deal à la Holmqvist där bibelbönderna fortsätter att betala säg 30-40% av lönen. Linkan skulle kanske också kunna tänka sig att sänka lönen ytterligare några procent om han fick komma hem. Sen skulle ju hans blotta närvaro höja intresset för DIF och dra mer folk till matcherna.

Kom hem Linkan! Ta ditt förnuft till fånga, Hardy!
Håller med till fullo, in med Linkan i laget så får vi se lite fina passningar till våra backar :D
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Metal Machine »

Det vore rena drömmen! Fyfan, Linkan och Carlsson skulle kunna bli ett sjuuuuukt bra radarpar. :D
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Heaty »

Skicka hardy och linkan till äktenskapsrådgivning. Låt dem ta reda på varför dem grälat och varför dem inte rett ut detta innan!
Kan se framför mig hur dem sitter hos psykologen och Hårde Hardy vägrar att öppna upp sig, utan fortsätter att gorma åt linkan. Linkan å andra sidan sitter och gråter med sina mjuka handleder och bönar och ber hardy att ta honom tillbaks!

Det tar sin tid, men efter drygt 4 månader i terapi har dem blivit vänner igen, Linkan får komma hem lagom till slutspelet och bärgar hem guldet. Guldbladet dagen efter skulle självklart vara á la Håkan Loob.

EDIT: Nä men på riktigt, låt den mentala coachen reda ut vad problemet är mellan Hardy och Linkan...
Senast redigerad av Heaty den 2011-09-24 00:05:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Bra skrivet, Kaminor! Och lol @ Heaty. :lol:

Jag tillhör skaran som vill få hem Linkan. HEM. Det är i DIF han hör hemma och han har kvaliteter som ingen i det här laget ens är i närheten av. Sen skiter jag i vad folk har för motargument, de håller inte.

Linkan ska hem.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av bastis7 »

Visst skulle det vara kul att få hem linkan men man tr ju hellre Zibba hel klart. Andra som vi skulle kunna ta istället för Zibba:Brunnström- om man inte får något nhl-kontrakt

Hannula- om man inte tar plats i Modo. (Hannula var j faktiskt ganska bra förra året ändå)

Sen bänka bom-bom för faan Hardy, han har ju inteet jävla rätt på isen!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Japp, Zibbe är #1 (men även Linkan är #1, haha...). Ta hem båda och peta de två sämsta. Easypeazy.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jim Morrison »

Snälla, ta hem Linkan. Vi behöver hans spelartyp, främst i powerplay. Någon som kan göra det oväntade. HEM MED LINKAN.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst