Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

Jimmy Peterson skrev:http://difhockey.se/season.php?sasong=1976

Alla tabeller för Djurgårdens säsonger från 1922 och framåt finns under Matcher.
Tack Jimmy. :)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:
Jimmy Peterson skrev:http://difhockey.se/season.php?sasong=1976

Alla tabeller för Djurgårdens säsonger från 1922 och framåt finns under Matcher.
Tack Jimmy. :)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Kollade igenom lite gamla tabeller - ser gärna en repris på denna match i år. ;)
http://difhockey.se/match.php?id=59
DIF!
inloss
Inlägg: 257
Blev medlem: 2010-08-09
Säsongskort: Ja
Ort: 598 meter från Hovet

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av inloss »

kaminor skrev:Otto verkar så viljelös i intervjun på hemsidan. Blir ledsen. :(

Visst är han det!

Men! Lite slarv av MIG, men VI lyckades göra mål...

Otto=lagspelare!!
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Han var sig inte riktigt lik, utseendemassigt. Men sa kom jag pa vad det var: han har nya framtander ju! Go Otto! :P
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Edin »

Jockmaniac skrev:
kaminor skrev:Otto verkar så viljelös i intervjun på hemsidan. Blir ledsen. :(
På riktigt blir jag förbannad när jag ser det där... Fattar han inte själv hur kasst han spelat de sista åren! Isåfall måste nån berätta det för honom....

Gahh frustration!
Har Otto gjort någonting mot dig personligen? Det låter onekligen så. Otto var dålig igår, men du ger honom orimligt mycket kritik.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Jockmaniac »

Edin skrev:
Jockmaniac skrev:
kaminor skrev:Otto verkar så viljelös i intervjun på hemsidan. Blir ledsen. :(
På riktigt blir jag förbannad när jag ser det där... Fattar han inte själv hur kasst han spelat de sista åren! Isåfall måste nån berätta det för honom....

Gahh frustration!
Har Otto gjort någonting mot dig personligen? Det låter onekligen så. Otto var dålig igår, men du ger honom orimligt mycket kritik.
Absolut inte, men för att vara en, enligt kontrakt, media, tränare och fans, bärande Djurgårdsforward så klarar han sig lindrigt på att åka räkmacka.

Otto var inte bara dålig igår, han har haft svårt under ett par säsongers tid. Det är dock orimligt då har inte riktigt är så gammal att man väntar sig att han ska sänka sig såhär rejält varje år.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Edin »

Jockmaniac skrev: Absolut inte, men för att vara en, enligt kontrakt, media, tränare och fans, bärande Djurgårdsforward så klarar han sig lindrigt på att åka räkmacka.

Otto var inte bara dålig igår, han har haft svårt under ett par säsongers tid. Det är dock orimligt då har inte riktigt är så gammal att man väntar sig att han ska sänka sig såhär rejält varje år.
Vad är det du tycker Otto har gjort sämre de senaste säsongerna än tidigare? Hans poängskörd ligger där den alltid har legat, och nu i ET så har han börjat riktigt starkt med 6 poäng på 7 matcher. Ottos styrka har dock hans stabilitet och att han sällan gör en dålig match. Nu gjorde han en dålig match igår, men jag tycker helt klart att din kritik mot Otto är överdriven och obefogad.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Jockmaniac »

Edin skrev:
Jockmaniac skrev: Absolut inte, men för att vara en, enligt kontrakt, media, tränare och fans, bärande Djurgårdsforward så klarar han sig lindrigt på att åka räkmacka.

Otto var inte bara dålig igår, han har haft svårt under ett par säsongers tid. Det är dock orimligt då har inte riktigt är så gammal att man väntar sig att han ska sänka sig såhär rejält varje år.
Vad är det du tycker Otto har gjort sämre de senaste säsongerna än tidigare? Hans poängskörd ligger där den alltid har legat, och nu i ET så har han börjat riktigt starkt med 6 poäng på 7 matcher. Ottos styrka har dock hans stabilitet och att han sällan gör en dålig match. Nu gjorde han en dålig match igår, men jag tycker helt klart att din kritik mot Otto är överdriven och obefogad.
Poängen kommer automatiskt när man får lira i en förstakedja med så bra spelare som Mackan och Tjärna... Jag bli bara oerhört frustrerad när exempelvis en spelare som Almtorp passar så oerhört mycket bättre där, och till skillnad från Otto är beredd att få lite skit under naglarna. Han spelade bara en match på Ottos plats och den kedjan visade helt andra takter med Jonas i mitten. Otto är helt enkelt den svaga länken, som till skillnad från Almtorp, Norman, ja till och med Fimpen kan vara det utan att få den minsta krusning.

Jag bedömmer aldrig prestationer i poäng Edin, och bedömmer aldrig insatser efter en match.... Otto är något som legat och gnagt under ett par års tid. Ett typiskt exempel är när exempelvis Lassen som varit bänkad under större delen av säsongen får göra ett BYTE som är mindre lyckat. Första inlägget härinne, "LASSEN DRA DIN H*RA"... Ottosson gör ett gäng mindre bra MATCHER, inte ett ljud härinne. Då ignoreras han fullständigt, finns alltid nån annan som kan ta hundhuvudet som inte är en gullegris.

Vad är värst? Jo i mina ögon Ottosson som ska enligt förväntningar/speltid/lön osv ska bära en förstakedja, istället för Lassen som i stort sett är en en breddspelare. Hade Otto varit en breddspelare, hade jag förmodligen inte tagit det lika hårt. Det är han inte! Klarar han det inte, fine då ska han inte vara det...

Som om en sopgubbe skulle bli VD för Ericsson... Funkar inte!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

För det första så tycker jag inte att Ottosson är så dålig som du vill påskina.

För det andra så är det väl Hardy som ska ha skit för att Otto fortfarande är kvar i förstakedjan? Det är väl inte Ottos fel? Hardy är en trött j-el som jag börjat lessna på. Gör ju knappt nånting utan låter allt bara rulla på vare sig det ser bra eller dåligt ut.

Det kanske t.o.m. är Järlans fel litegrann som inte kunnat värva en bättre förstecenter så Otto automatiskt blivit degraderad till andra- eller tredjekedjan.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Jockmaniac »

SkönaDjurgårn skrev:För det första så tycker jag inte att Ottosson är så dålig som du vill påskina.

För det andra så är det väl Hardy som ska ha skit för att Otto fortfarande är kvar i förstakedjan? Det är väl inte Ottos fel? Hardy är en trött j-el som jag börjat lessna på. Gör ju knappt nånting utan låter allt bara rulla på vare sig det ser bra eller dåligt ut.

Det kanske t.o.m. är Järlans fel litegrann som inte kunnat värva en bättre förstecenter så Otto automatiskt blivit degraderad till andra- eller tredjekedjan.
Mycket vettig synpunkt.... Har varit starkt kritiskt till Hardy(och skrivit det också)! Det som retar mig på Otto just i detta läget är hans nochalanta intervju här på sidan. Sånt är bara drygt mot fansen om man frågar mig!

Precis som Håkan Södergren var inne på igår så uppträder hela Djurgårn med en nochalans och överdriven självkänsla. Är inte ödmjuka helt enkelt! Ottos intervju symboliserar detta tydligt...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Säsongen började ju bra men så fort tidningarna började skriva att DIF skulle ta guld så drog vi till med fyra raka förluster. Klassiskt. Usch.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Jockmaniac »

Känns hemskt att säga men allt hopp ligger med en 18-åring :evil: Kommer Zibbe så har vi fått spetsen vi behöver på forwardssidan. Kommer han inte, måste vi värva för att kunna ta oss till slutspel!

Sorgligt, men jag tror verkligen att det är så illa ställt...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jockmaniac skrev:Känns hemskt att säga men allt hopp ligger med en 18-åring :evil: Kommer Zibbe så har vi fått spetsen vi behöver på forwardssidan. Kommer han inte, måste vi värva för att kunna ta oss till slutspel!

Sorgligt, men jag tror verkligen att det är så illa ställt...
True that!
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av blocco »

Jockmaniac skrev:Ett typiskt exempel är när exempelvis Lassen som varit bänkad under större delen av säsongen får göra ett BYTE som är mindre lyckat. Första inlägget härinne, "LASSEN DRA DIN H*RA"... Ottosson gör ett gäng mindre bra MATCHER, inte ett ljud härinne. Då ignoreras han fullständigt, finns alltid nån annan som kan ta hundhuvudet som inte är en gullegris.
Kanske är det bara du som tycker Otto är värdelös? Folk här inne har aldrig haft problem att kritisera spelare som Ölvestad, Bremberg, Fimpen, Ronnie Pettersson etc. när de har underpresterat, så varför skulle man inte våga kritisera Ottosson?

Min personliga åsikt är att Otto fortfarande är en bra spelare och viktig kugge som alltid gör sitt jobb.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av android »

Jockmaniac skrev:Känns hemskt att säga men allt hopp ligger med en 18-åring :evil: Kommer Zibbe så har vi fått spetsen vi behöver på forwardssidan. Kommer han inte, måste vi värva för att kunna ta oss till slutspel!

Sorgligt, men jag tror verkligen att det är så illa ställt...
Lyft blicken. Se på dom andra lagen också.

Luleå och LHC är två förväntade topplag. Vi torskar med uddamålet och är enligt mig det bättre laget.

Vi spelar lika och är nära att vinna mot HIFK som också skulle vara ett absolut topplag i ES. KalPa är en dålig match ändå är vi där och torskar med uddamåler + ett i tomt mål.

Vi har i snitt gjort 3,2 mål per match under försäsongen, under finalåret hade vi 3,1 under försäsongen och då hängde vi ändå sju baljor på ett risigt Malmö.

Sen håller jag med avseende Otto. I min värld är han inte en förstacenter. Dock verkar Hardy bygga laget på ett annat sätt.

Någon tjomme här skrev att Engqvist och Josefson var pdoucerande centrar? Jacob var det definitivt inte. Han kan komma att bli, men båda dessa herrars styrka var, precis som Ottos, defensiven. Dom hade 26 och 20 poäng finalåret, Otto hade 23 förra säsongen.

Sen kan man säga "MEN JACOB SPELADE INTE I FÖRSTAKEDJAN"!!.

Samtidigt skriks det om att det är Otto som är den svaga länken. Och som sagt, jag håller med.

Att Otto är "loj" i intervjun? Tycker att han ger samma timida intryck som alltid.

Nej, som sagt, lyft blicken. Detta inlägg skulle inte handla om Otto, var bara tvungen att ge ett instick där. Däremot skulle jag inte ha något emot att det värvades en "Davidsson", om han skulle prestera utan att äventyra ekonomin. Gärna.
Född till sportchef.
Skriv svar