Vilket lag ser ni helst en storsatsning mot?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vilket lag ser ni helst en storsatsning mot?

Västra Frölunda
38
64%
saik
21
36%
 
Antal röster: 59

Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Vilket lag ser ni helst en storsatsning mot?

Inlägg av Jojje »

Publik och klackmässigt.
Välj det lag ni känner mest rivalitet mot och helst vill slå...
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Frasse »

Alltid härligt att se en seger emot sillstryparna.
Laget ifrån Västerbottnen må kalla sig "packet" spela i svart/gult men någon rivalitet kan jag inte påstå att jag känner med denna förening.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

varför just dom två motståndarna?.....hade hellre sett en storsatsning mot Färjestad...hatlaget nummer 1 i min bok:]..
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

m0ng00se skrev:varför just dom två motståndarna?.....hade hellre sett en storsatsning mot Färjestad...hatlaget nummer 1 i min bok:]..

För att det är mellan de två lagen som JK valde när man bestämde sig för att göra en storsatsning, man valde saik.

Vilket jag tycker är helt fel. Men man säger att man har stöd av majoriteten i denna fråga, man ogillar saik för de heter just sAIK och spelar i svartgult.

Är nyfiken på vad folk verkligen tycker. Personligen ser jag hellre en storsatsning mot sillarna.
Användarvisningsbild
lu
Inlägg: 58
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av lu »

Kvittar egentligen. Det är datum, tid och plats som avgör i detta fall. Det här är vår fest. Ser det som en bonus att motståndet är gnaget från landet.
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Mycket hellre storsatsning mot Frölunda. För oss som bor här nere skulle det vara kul om det nångång var en klack i Scandinavium. Saken är ju den att Frölundas klack har bara blivit sämre o sämre så...
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

lu skrev:Kvittar egentligen. Det är datum, tid och plats som avgör i detta fall. Det här är vår fest. Ser det som en bonus att motståndet är gnaget från landet.
Datum? Det skiljer hela två dagar.
Plats? Båda spelas på hovet.

Skulle vara tiden i så fall, men det uppvägs 100 gånger om genom att vi möter ett lag som lockar fram mer känslor hos publiken än vad saik gör.

Men JK´s val visar bara en sak, man är mer intresserad av kunna "ladda upp" (dricka sig redlösa) inför en match än att gå på en match som betyder något.
Pinocchio
Inlägg: 88
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

Jojje skrev:
lu skrev:Kvittar egentligen. Det är datum, tid och plats som avgör i detta fall. Det här är vår fest. Ser det som en bonus att motståndet är gnaget från landet.
Datum? Det skiljer hela två dagar.
Plats? Båda spelas på hovet.

Skulle vara tiden i så fall, men det uppvägs 100 gånger om genom att vi möter ett lag som lockar fram mer känslor hos publiken än vad saik gör.

Men JK´s val visar bara en sak, man är mer intresserad av kunna "ladda upp" (dricka sig redlösa) inför en match än att gå på en match som betyder något.
Det är enormt tröttsamt att försöka engagera sig och jobba för någonting när man möts av personer som dig.

Hade vi mött Frölunda på torsdagen hade saken varit biff. Då hade vi givetvis förlagt storsatsningen till Frölunda matchen. Nu är inte saken så och ett spelschema är ingenting JK kan råda över utan bara anpassa oss efter.

Vilka hade du helst haft storsatsning mot? Solna Aik eller Malmö Redhawks? Hade valet av storsatsning enkom berott på lag så hade väl inte valet varit så svårt. Nu har vi däremot en verklighet som spelar in också.
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Pinocchio skrev:Det är enormt tröttsamt att försöka engagera sig och jobba för någonting när man möts av personer som dig.

Hade vi mött Frölunda på torsdagen hade saken varit biff. Då hade vi givetvis förlagt storsatsningen till Frölunda matchen. Nu är inte saken så och ett spelschema är ingenting JK kan råda över utan bara anpassa oss efter.

Vilka hade du helst haft storsatsning mot? Solna Aik eller Malmö Redhawks? Hade valet av storsatsning enkom berott på lag så hade väl inte valet varit så svårt. Nu har vi däremot en verklighet som spelar in också.
Du motiverar "verkligheten" med att det är lättare att ladda inför en kvällsmatch dvs ni kan dricka mer öl. Då har jag svårt att ta dig på allvar. Trodde idrott handlade om något helt annat.

Men det är kanske bara jag som tycker så. Är dock helt övertygad om att vi hade sålt ut hovet mot vf.
Pinocchio
Inlägg: 88
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

Jojje skrev:Du motiverar "verkligheten" med att det är lättare att ladda inför en kvällsmatch dvs ni kan dricka mer öl. Då har jag svårt att ta dig på allvar. Trodde idrott handlade om något helt annat.

Men det är kanske bara jag som tycker så. Är dock helt övertygad om att vi hade sålt ut hovet mot vf.
Vill du vara så vänlig och svara på var jag skriver att "vi" kommer att dricka mer öl på en torsdag? Mig veterligen så hade det optimala varit att förlägga storsatsningen till en lördag om det var fylla man var ute efter.

Svårt att ta på allvar sammanfattar rätt mycket annars det du skriver. Du missar i övrigt i princip alla poänger också och lyckas vrida allt som skrivs till sakfrågor och få ut någonting som är helt orelevant.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Ja FBK är nog det lag man hatar mest. Men SAIK går nog före Frölunda, känner inget mot VF.


Du är för underbar Jojje, först gnäller du för att det inte är någon klack, sen när det blir stor sattsning och nånting faktiskt händer, ja vad händer!? Nå fan är det fel på lag, arena, dag, tid, JK, ja allt... Lika kul varje gång
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Om man ändå ska satsa så kan man väl göra det på rätt match...
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Jojje skrev:Om man ändå ska satsa så kan man väl göra det på rätt match...

Ända laget är FBK som vi har någon rivalitet i mellan, hur många SM finaler har vi haft mot VF??

Dom ända riktiga lagen man bara hatar så man spyr finns tyvärr inte i våran serie!
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

Jojje skrev:
lu skrev:Men JK´s val visar bara en sak, man är mer intresserad av kunna "ladda upp" (dricka sig redlösa) inför en match än att gå på en match som betyder något.
Precis, och alla ligister går bara på matcherna för att få lite box.

Suck..
DJUUU..
Användarvisningsbild
Ölvestad
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Jojje skrev:Om man ändå ska satsa så kan man väl göra det på rätt match...
Det är inget som säger att du måste stödja denna satsning! Gå du på matchen i vederbörlig ordning, som du brukar skulle jag misstänka, och gör precis vad du behagar. Bara för att JK "arrangerar" något så betyder inte det att alla likasinnade ska tycka och handla precis ut efter det!

Gillar du inte satsningen så skit i det, men du behöver inte kritisera beslut som du inte vet vad som ligger till grund för det. Vilket jag inte heller gör och väljer därav att inte kritisera beslutet!
I UR & SKUR
Skriv svar