Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av B.I.B.A »

SkönaDjurgårn skrev:Äsch, det handlar bara om att mitt tålamod för DT trytit för länge, länge, länge sedan. I säkert fem år har det varit snack om honom och när man nu äntligen trodde det var dags så tyckte han att DIF var för snåla. Så mycket betydde DIF, Stockholm och Sverige för honom.
Håller med! Han är en bra back, men att han år efter år slösar på våra resurser och kommer och sommartränar och tränar rehab, för att sedan dra utomlands, är faktiskt inte okej. Jag sa redan för ett år sedan, när han skrev på för Yaroslavl igen att det var "fan hans sista chans" och det står jag fast vid. Kika efter annat nu!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-03-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Fiskmaesen »

Gällande Niinimaa så luktar det onekligen KHL eller Finland, men inte mig emot om Janne städar framför Wesslau på hovet i höst :)
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av reservjesus »

Fiskmaesen skrev:Gällande Niinimaa så luktar det onekligen KHL eller Finland, men inte mig emot om Janne städar framför Wesslau på hovet i höst :)
Snackas om Sverige eller Schweiz.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av starvin_marwin »

Silly season DIF: Timmy Pettersson och Daniel Fernholm

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... n-och.html
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av starvin_marwin »

Att vi skulle lagt ett bud på Fernholm verkar ju efter den läsningen högst osannolikt (agenten hade så klart känt till det). Vidare verkar Timmy dessvärre körd, även om "vi stänger inga dörrar" är bättre än ett blankt nej.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

starvin_marwin skrev:Att vi skulle lagt ett bud på Fernholm verkar ju efter den läsningen högst osannolikt (agenten hade så klart känt till det). Vidare verkar Timmy dessvärre körd, även om "vi stänger inga dörrar" är bättre än ett blankt nej.
Tolkar nästan det tvärtom i fallet med bud till Fernholm. Det är inte ett blankt nej. Agenter som uttalar sig i media skall man egentligen aldrig lita på, åt något håll, så tycker inte det där gav så mycket.

Jag hoppas faktiskt på Fernholm, om nu inte Tjärna ändrar sig.
Bild
SirLeas
Inlägg: 54
Blev medlem: 2011-01-18
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirLeas »

"-Redan nu tisslas och tasslas det på forumen att Mika kanske lämnar redan efter sommaren – när draften är över och det intressanta kontraktserbjudandet från NHL-laget ligger på bordet. Redan innan han svarar förstår jag att han har fått den här frågan förr.
– Helt ärlig så har jag inget bra svar på det där. NHL är min dröm och mitt mål och det kommer jag alltid att strävar efter. Men jag får ta saken som det kommer. Jag vill jobba på vissa bitarna under sommaren, vad det blir sen kan jag inte lova, säger han och suckar lite."


Tycker nästan det låter mer och mer som att han vill dra över redan till nästa säsong, tyvär tror jag också att det är så det hela kommer utveckla sig om Mika blir draftad utav "fel" lag. För oss det vill säga.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Jag räknar redan bort Mika, tyvärr. Känns iaf som större sannolikhet att han drar än att han stannar.

Hoppas klubben gör likadant, men det är jag nästan säker på att man inte gör.
Bild
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av starvin_marwin »

-daniel- skrev:Jag räknar redan bort Mika, tyvärr. Känns iaf som större sannolikhet att han drar än att han stannar.

Hoppas klubben gör likadant, men det är jag nästan säker på att man inte gör.
Vore tungt om det blir så, dels för att han är en sådan skön lirare, och dels för att en värdig ersättare inte finns att hämta bland juniorerna i de egna leden och därmed kommer belasta vår spelarbudget betydligt mer än Mika gör. Håller alla tummar jag har för att han blir draftad av ett lag som ser ett värde i att han stannar ytterligare en säsong.
Robinhansen
Inlägg: 269
Blev medlem: 2009-02-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Robinhansen »

-daniel- skrev:Jag räknar redan bort Mika, tyvärr. Känns iaf som större sannolikhet att han drar än att han stannar.

Hoppas klubben gör likadant, men det är jag nästan säker på att man inte gör.
Jag tror han kommer stanna. Om klubben räknat bort honom kommer det ske en anfallar värvning inom snar framtid, och nej jag vet inte vem eller tänker inte gissa!.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev:Jag räknar redan bort Mika, tyvärr. Känns iaf som större sannolikhet att han drar än att han stannar.

Hoppas klubben gör likadant, men det är jag nästan säker på att man inte gör.
Klubben räknade in att Mika stannar (från vad man hörde på medlemsmötet).
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Daniel942 skrev:
-daniel- skrev:Jag räknar redan bort Mika, tyvärr. Känns iaf som större sannolikhet att han drar än att han stannar.

Hoppas klubben gör likadant, men det är jag nästan säker på att man inte gör.
Klubben räknade in att Mika stannar (från vad man hörde på medlemsmötet).
Ja, precis. Tror inte det kommer ändras även efter draften, därav mitt "tyvärr". Sen står man där i augusti och skall hitta en spelare...

Hoppas naturligtvis jag har fel men man kan ju inte förneka att Mika själv börjat svänga i frågan. Lite påtryckningar från en NHL-klubb så kommer han så klart ge med sig.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det är väldigt synd att inte fler "barn" från DIF:s fina juniorverksamhet är lika mogna som Marcus Krüger.
Dvs, man slår igenom ena säsongen, etablerar sig, blir ordinarie & "sätter nivån" i nästa säsong.

Men man kan ju knappast klandra dom, vilket otroligt äventyr att dra iväg väster ut.
Svårt att greppa hur det skulle kännas...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av starvin_marwin »

Lee Harvey Oswald skrev:Det är väldigt synd att inte fler "barn" från DIF:s fina juniorverksamhet är lika mogna som Marcus Krüger.
Dvs, man slår igenom ena säsongen, etablerar sig, blir ordinarie & "sätter nivån" i nästa säsong.

Men man kan ju knappast klandra dom, vilket otroligt äventyr att dra iväg väster ut.
Svårt att greppa hur det skulle kännas...
Lite som att rulla en snöboll.. fast baklänges?
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Salas »

Jag förstår faktiskt inte vad Zibanejad ska göra i Nordamerika nästa säsong. Visst är han en enorm talang, men han måste kunna kontrollera sina känslor lite. Att dra så snabbt som möjligt till NHL har aldrig visat sig vara speciellt lyckosamt egentligen förutom i vissa enskilda fall.
Jag hoppas och tror att han tänker med hjärnan och gör det som är bäst för honom själv, det vill säga att bli tongivande i elitserien och få äran att representera svenska landslaget i junior-VM. Det lär han må betydligt bättre av än att harva omkring i en collegeliga eller eventuellt få sparsamt med speltid i AHL.
Låst