Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Struten »

Buford skrev:Satt och funderade lite, utav 9 nyförvärv är endast 4st utifrån, resten är ifrån de egna leden (J20). DIF kommer väl nästan att ha den lägsta snittåldern i ES.
Har inte orkat kolla alla lag men DIF ligger just nu på 25.3. Vårat snitt kommer förmodligen att höjas också med den sista backen. Skellefteås snitt är på 23.6 vilket måste vara den lägsta.
Användarvisningsbild
Billx
Inlägg: 423
Blev medlem: 2010-07-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

Fernholmdebatten känns så oerhört överdriven.

I den moderna idrotten kan du som supporter aldrig kräva eller veta att en spelare har hjärta och klubbkänsla för en och samma klubb genom hela sin karriär. Därför är det så oerhört naivt att sitta härinne och skriva hora till Fernholm... för i såfall finns det så många andra som ska ha det uttrycket också. Enligt mig ingen.
Det enda du kan begära när det gäller hjärta och klubbkänsla från den moderna ishockeyspelaren är under den tiden har står under ett kontrakt i t.ex. DIF. Då ska han tammefan visa hjärta och spela som det vore hans sista match i laget. Sen att han lämnar, det får man ta och tacka för det som varit.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Järnkaminen90 »

Ingen som har något nytt om sista backplatsen?? :D
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av AMMC »

zOscaR skrev:
AMMC skrev:
pulverapa skrev:Fernholm är definitivt en spelare vi skulle behöva. 95% av alla djurgårdare välkomnar honom med öppna armar. De återstående 5% är bara bitterfittor. Säkert fotbollssupportrar i grunden också.
Har du gjort en SIFO-undersökning eller?
Men ge upp någon gång? Herregud..
Jag ger upp så fort folk slutar skriva grejer som att andra Djurgårdare är fittor, eller att de är fittor för att de är fotbollssupportrar.
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Järnkaminen90 »

Men kan ni komma tillbaka till vad den här tråden handlar om i stället??
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mäklaren »

I och med värvningen av Klubertanz och ledningens löfte att en till back skall in, som då förmodligen kommer att vara rätt etablerad eftersom en ganska stor lönekostnad kommer att läggas på honom, så har jag börjat se aningen mer positivt på säsongen som kommer. Om vi kunde få in i back i klass med Daniel Tjärnqvist (tror att det blir Daniel till slut ändå...), har vi ett fruktansvärt stabilt lag. Spetsen framåt kan fortfarande diskuteras med all rätt, men det känns inte som att det kommer att bli värst många 0-3 efter första perioden på hemmaplan nästa säsong. Om nu den sista värvningen är stark och faller på plats det vill säga.

En spelare som Patrick Cehlin (som jag tycker var rent ut sagt dålig förra säsongen), bör faktiskt spela lite för sin existens kommande säsong och jag tror att det kan göra honom gott. Om han inte presterar bättre och tar nästa steg i utvecklingen så lär varken DIF eller NHL-klubbarna dregla efter hans underskrift. Han har många verktyg i hockeylådan, men verkar sakna något vitalt. Kanske kommer det till vintern, den som lever får se.

Vidare kan Mario Kempe kanske överraska positivt. Han har inget spelsinne och inget positionsspel, men har kapacitet att göra 15 baljor. Dock tror jag inte att han är en spelare som växer med mer speltid. Han kommer troligen aldrig att bli en förstalinesspelare för PP och liknande.

En positiv sak med vår relativt slätstrukna anfallsuppsättning är att Tim Eriksson kommer att få mer speltid. Där har vi en spelare som utan problem kan spela som en tredjelänk i andrakedjan en hel säsong och leverera sex-sju mål och 20 assist. Han måste bara inse det själv.

Tror för övrigt att Mika Hannula kommer att stanna också.
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-06-05 13:03:19, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Järnkaminen90 »

Som du säger så ser det ljust ut, tror Almtorp och Carlsson kommer visa sig vara bra värvningar och hoppas verkligen Hannula blir kvar men har hört enligt en ganska säker källa att han har anbud ifrån ett av dom sämre KHL lagen och även bud från Schweiz. Men till slut kanske det visar sig att han stannar iaf...
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Pogue Mahone »

jäklar vad pajkastning det blev på denna tråd. orkar inte ta upp min egna synpunkt på Fernholm tjaffset så.

Någon som tror att DT kommer komma iaf? hamna i någon annan klubb i ES? om han inte kommer, har vi några andra alternativ att ta den platsen med?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Järnkaminen90 »

Kim Johnsson
Anton Strålman
Timmy Pettersson
Karel Rachunek
Douglas Murray :wink: :D
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev: En spelare som Patrick Cehlin (som jag tycker var rent ut sagt dålig förra säsongen), bör faktiskt spela lite för sin existens kommande säsong och jag tror att det kan göra honom gott. Om han inte presterar bättre och tar nästa steg i utvecklingen så lär varken DIF eller NHL-klubbarna dregla efter hans underskrift. Han har många verktyg i hockeylådan, men verkar sakna något vitalt. Kanske kommer det till vintern, den som lever får se.
Problemet är bara att Patriks största bekymmer har varit det mentala, åminstone vad undertecknad hobbypsykolog kommit fram till. Får han än större press på sig kan det låsa sig än mer. Men jag tror på Sillen, gillar honom skarpt.

Annars är jag mest oroad över Zibanejads vara eller icke vara kommande säsong som jag precis börjat gnälla om i junis-tråden.
Bild
DIFRobbex
Inlägg: 619
Blev medlem: 2010-03-04

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIFRobbex »

Någon som vet vad som händer med Hannula?
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Järnkaminen90 »

Han har anbud ifrån KHL och Schweiz att ta ställning till.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kall-El »

Hannula är knappast den typen av spelare vi behöver just nu.

Skall det in en forward till alls måste det vara av typen Engqvist som kan gå in och leda en kedja.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9532
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jim Morrison »

Skrev förut när Hamilton åkte ut att det var dags att börja förhandla med Kyle och Ante. En har redan anlänt och nu väntar vi alla på dig Andreas. Snälla, kom hem. Du behövs. Hoppas även fortfarande på DT. Men om inte han kommer så en back i hans klass, vilket enligt mig blir svårt att hitta eftersom att Daniel antagligen är ES bästa back om han får hålla sig skadefri.

Men som andra har skrivit så, med Klubertanz ankomst, känner man sig inte lika orolig längre. Vi blir förhoppningsvis ett kompakt, starkt, lag med mycket moral och alla-för-en känsla. Vi har nog ES bästa backuppsättning om allt klickar rätt och vi vet alla att Wesslau spelar bäst bakom grymt försvarsspel.

Men ja, Engqvist och DT eller liknande spelartyper in.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIFDIF »

Jim Morrison skrev:Skrev förut när Hamilton åkte ut att det var dags att börja förhandla med Kyle och Ante. En har redan anlänt och nu väntar vi alla på dig Andreas. Snälla, kom hem. Du behövs. Hoppas även fortfarande på DT. Men om inte han kommer så en back i hans klass, vilket enligt mig blir svårt att hitta eftersom att Daniel antagligen är ES bästa back om han får hålla sig skadefri.

Men som andra har skrivit så, med Klubertanz ankomst, känner man sig inte lika orolig längre. Vi blir förhoppningsvis ett kompakt, starkt, lag med mycket moral och alla-för-en känsla. Vi har nog ES bästa backuppsättning om allt klickar rätt och vi vet alla att Wesslau spelar bäst bakom grymt försvarsspel.

Men ja, Engqvist och DT eller liknande spelartyper in.
DT hit och DT dit. Tycker att de räcker med han nu. Han har fått sina chanser att komma tillbaka och spela för världens vackraste tröja men nobbat den varenda gång. Tycker inte att han förtjänar att få chansen igen, han har blivit för gammal helt enkelt. Ser mycket hellre att vi får in Timmy Petterson istället. Engqvist skulle jag verkligen inte säga nej till. Absolut en av de bästa centrarna i Elitserien.
Låst