Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mäklaren »

Måns Krüger är alltså en jävla judas, precis som Sörensen. Utnyttjar DIF:s resurser och drar sedan för mer stålar.

Samtidigt är det DIF:s fel som förmodligen inte kunde erjuda någon speltid då man istället värvat in breddspelare från SSK:s tredjekedja. Men stor skam skall falla över Måns.

Det är riktigt trist när våra juniorer lämnar DIF men vi vill inte att de skadar sig. //Mod.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:
AMMC skrev:Ja. Måns Krüger har skrivit kontrakt med Modo. Vilket DIF inte är nöjda över och kompensation förväntas.

DIF hade erbjudit både Sörensen och Måns a-lags kontrakt i nivå med de Engqvist, Hörnqvist, Krüger Sr, Josefson, Brodin, Cehlin osv för dem fått, och accepterat.

Tyvärr ville de här gossarna annat när de fick bättre ekonomiska erbjudanden från andra Elitserieklubbar. Det är helt enkelt rovdrift av våra juniorspelare. Frågan är hur man nu gör för att bemöta detta och behålla våra unga spelare. Att helt enkelt betala mer känns inte som en hållbar utveckling.

Det är bedrövligt helt enkelt.
Men det handlar väl knappast enbart om de ekonomiska bitarna utan kan tänka mig att både Sörensen o Måns blivit lovade mer speltid, större roll i laget osv. Det är ju här DIFs konstiga värvningsfilosofi kommet in...
Det finns självklart fler dimensioner. Men de har fått bättre betalt än "standardlönen" för juniorspelare i DIF, vilket ju såklart driver på förväntningarna hos juniorer på vad de ska ha för lön.

Vilken roll de erbjudits i Modo/Skellefteå kan jag naturligtvis inte svara på, det lär väl märkas i vinter. Men DIF ville som sagt kontraktera dem och de erbjöds alltså kontrakt som de tackade nej till.

Jag vill förövrigt tillägga att jag inte tror att Måns Krüger hade varit redo att ta en plats som center i a-laget när säsongen startar (jag ser alla gånger hellre Almtorp i startuppställningen för tillfället alltså). Även om han absolut kan bli en framgångsrik ES-spelare på sikt. Men tålamod är uppenbarligen en bristvara.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av 18DIF91 »

-daniel- skrev: Men det handlar väl knappast enbart om de ekonomiska bitarna utan kan tänka mig att både Sörensen o Måns blivit lovade mer speltid, större roll i laget osv. Det är ju här DIFs konstiga värvningsfilosofi kommer in...
Om de nu blivit erbjudna kontrakt, så är ju frågan hur pass mycket speltid och roll man kan lova en uppflyttad junior.

Tror inte MODO eller Låtsasgnaget sätter sig i en sådan sits att de lovar i stort sett oprövade kort mer speltid etc etc. Det är en rent ekonomiskt fråga.

De juniorer som spelat innan tog ju sina platser i laget genom hur de spelade, snarare än att de vart lovade att de skulle få spela si och så mycket.

Önskar inte någon av förrädarna lycka till. Hoppas båda får sitta på bänken hela nästa säsong.
Alltid Oavsett.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

I det här läget är det bara att hata alla andra klubbar som svinar sig i våra juniorled.

Edit: Och skämmas lite över penninghysterin bland våra unga.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av 18DIF91 »

Mäklaren skrev:Samtidigt är det DIF:s fel som förmodligen inte kunde erjuda någon speltid då man istället värvat in breddspelare från SSK:s tredjekedja. Men stor skam skall falla över Måns.
Varför skall juniorer "Erbjudas" speltid? De får väl bevisa att de passar att spela i A-laget innan de kan börja ställa krav om speltid. Att man får spela några matcher är en sak, men man kan ju inte förvänta sig att de skall automagiskt få en massa speltid garanterad när de är i princip oprövade kort.

Jag tror de kommer bli straffade när de märker att de "Löften" de fått inte är värda vitten. MODO och Låtsasgnaget skulle garanterat inte sätta på pränt på ett kontrakt någon garanti om speltid. Dock kan jag tänka mig att det fått mer betalt och dragit av den anledningen. Tror de båda svikarna kommer befinna sig en väldigt massa på bänken i nästa säsong.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Lova och lova. Tänk er hur situationerna i DIF respektive Modo ser ut istället. Vi har en smockfull trupp av "medelålders medelbra" spelare som det säkert är svårt att bänka.
Jämför detta med Modo som ju redan kickat några gamlingar och säkert har som mål att nå tillbaka till att satsa yngre. Var tror ni dessa två junisar har störst chans att få speltid? Just det.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av 18DIF91 »

Mäklaren skrev:Samtidigt är det DIF:s fel som förmodligen inte kunde erjuda någon speltid då man istället värvat in breddspelare från SSK:s tredjekedja. Men stor skam skall falla över Måns.
Varför skall juniorer "Erbjudas" speltid? De får väl bevisa att de passar att spela i A-laget innan de kan börja ställa krav om speltid. Att man får spela några matcher är en sak, men man kan ju inte förvänta sig att de skall automagiskt få en massa speltid garanterad när de är i princip oprövade kort.

Jag tror de kommer bli straffade när de märker att de "Löften" de fått inte är värda vitten. MODO och Låtsasgnaget skulle garanterat inte sätta på pränt på ett kontrakt någon garanti om speltid. Dock kan jag tänka mig att det fått mer betalt och dragit av den anledningen. Tror de båda svikarna kommer befinna sig en väldigt massa på bänken i nästa säsong.

EDIT: Quotes är sataaaaans kneepigt ibland.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av lajjnus »

Som jag förstår det har alltså har Krüger JR och Sörensen fått kontraktsförslag från Djurgården som dom har tackat nej till, för att istället dra till andra elitserieklubbar? Vilka små Judas..

Det enda dom kan få där som dom inte kan få här är en lovad elitserieplats? Eller? Tror knappast Saik/Foppa har lovat två oprövade kort speltid i a-laget. Det betyder alltså att det är pengar som har gjort att de valt att åka ut på landet för att utöva incest och tidelag? Hur mycket pengar kan det röra sig om då? 15.000 i månaden? 20.000? Det är pengar dom antagligen kommer att tjäna per match i framtiden. Förstår inte detta.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av 18DIF91 »

SkönaDjurgårn skrev:Lova och lova. Tänk er hur situationerna i DIF respektive Modo ser ut istället. Vi har en smockfull trupp av "medelålders medelbra" spelare som det säkert är svårt att bänka.
Jämför detta med Modo som ju redan kickat några gamlingar och säkert har som mål att nå tillbaka till att satsa yngre. Var tror ni dessa två junisar har störst chans att få speltid? Just det.
Jag hade kunnat sympatisera LITE om de inte ens blivit ERBJUDNA kontrakt. Men nu så verkar det som de har blivit erbjudna kontrakt med DIF och tackat nej.

Ser man åt de två förra säsongerna så tog de juniorer som kom upp sina platser för att de spelade bra och kämpade för dem. De tog inte någon kontraktsmässig gräddfil upp för att få speltid.

Dock så tror jag både MODO och Låtsasgnaget skjutit sig själva lite i foten, då varken Krüger II och Sörenstören håller samma klass som de junisar som kämpade sig till platser i a-laget.
Alltid Oavsett.
DIFVästertorp
Inlägg: 502
Blev medlem: 2010-03-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIFVästertorp »

Sparka Fimpen,Jimmie,Mackan,Otto,Kempe,Sandberg,Bom Bom, bartley,Almtorp, Carlsson, Tjärnqvist, Tim E. Jävla sopor hela bunten. Vi e så dåliga att vi åker ut nya Väsby om vi inte värvar/beåller världstjärnor som Widing. In med Klasen för 600000 i måndaden skit i om vi konkar nästa år bara vi värvar stjärnor!!!
Djurgårdens IF
DIFVästertorp
Inlägg: 502
Blev medlem: 2010-03-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIFVästertorp »

Och helt ärligt hur fan kan vi behålla Tjärnqvist han som gjorde flest mål förra året? Fattar ingenting AVGÅ JJ
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

18DIF91 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Lova och lova. Tänk er hur situationerna i DIF respektive Modo ser ut istället. Vi har en smockfull trupp av "medelålders medelbra" spelare som det säkert är svårt att bänka.
Jämför detta med Modo som ju redan kickat några gamlingar och säkert har som mål att nå tillbaka till att satsa yngre. Var tror ni dessa två junisar har störst chans att få speltid? Just det.
Jag hade kunnat sympatisera LITE om de inte ens blivit ERBJUDNA kontrakt. Men nu så verkar det som de har blivit erbjudna kontrakt med DIF och tackat nej.

Ser man åt de två förra säsongerna så tog de juniorer som kom upp sina platser för att de spelade bra och kämpade för dem. De tog inte någon kontraktsmässig gräddfil upp för att få speltid.

Dock så tror jag både MODO och Låtsasgnaget skjutit sig själva lite i foten, då varken Krüger II och Sörenstören håller samma klass som de junisar som kämpade sig till platser i a-laget.
Ja absolut, jag håller med dig. Min kritik var dock snarare riktad till vår egen sportchef som fyllt laget med gamla medelmåttor istället för med egna juniorer (och spets).

Nu har iof dessa spelare fått kontraktsförslag, men kan de ha tackat nej för att de förstått att chansen till spel är minimal ändå?

Aja, jävligt surt att tappa bra spelare som vi utbildat till andra elitserielag som inte gjort ett skit för att förtjäna dem.
DIFVästertorp
Inlägg: 502
Blev medlem: 2010-03-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIFVästertorp »

SkönaDjurgårn skrev:
18DIF91 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Lova och lova. Tänk er hur situationerna i DIF respektive Modo ser ut istället. Vi har en smockfull trupp av "medelålders medelbra" spelare som det säkert är svårt att bänka.
Jämför detta med Modo som ju redan kickat några gamlingar och säkert har som mål att nå tillbaka till att satsa yngre. Var tror ni dessa två junisar har störst chans att få speltid? Just det.
Jag hade kunnat sympatisera LITE om de inte ens blivit ERBJUDNA kontrakt. Men nu så verkar det som de har blivit erbjudna kontrakt med DIF och tackat nej.

Ser man åt de två förra säsongerna så tog de juniorer som kom upp sina platser för att de spelade bra och kämpade för dem. De tog inte någon kontraktsmässig gräddfil upp för att få speltid.

Dock så tror jag både MODO och Låtsasgnaget skjutit sig själva lite i foten, då varken Krüger II och Sörenstören håller samma klass som de junisar som kämpade sig till platser i a-laget.
Ja absolut, jag håller med dig. Min kritik var dock snarare riktad till vår egen sportchef som fyllt laget med gamla medelmåttor istället för med egna juniorer (och spets).

Nu har iof dessa spelare fått kontraktsförslag, men kan de ha tackat nej för att de förstått att chansen till spel är minimal ändå?

Aja, jävligt surt att tappa bra spelare som vi utbildat till andra elitserielag som inte gjort ett skit för att förtjäna dem.
ja inga juniorer får chansen i DIF det e fan förjävligt. Cehlin Josefsson,Brodin, Kruger, Mitman, Claesson, Sörensson mfl e bara undantag FY FAN!!!
Djurgårdens IF
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kall-El »

Problemet är väl snarats att vi inte har någon tydlig tråd på hur vi skall sköta de juniorer som ligger "väldigt nära a-laget men inte riktigt är där". Det saknas i mitt tycke ett fast avtal med förening i Allsvenskan som skulle göra det möjligt för oss att låta dessa spelare få chansen att pröva seniorhockey kombinerat med spelet i J20.

Kombinationen av junior och seniormatcher samt att tydligt veta att ligger jag på gränsen vet jag om att jag blir utlånad till en Allsvensk klubb där jag får speltid, om jag inte lyckas ta ett a-lagskontrakt vill säga.

Vi saknar den säkerheten och när då andra klubbar börjar rycka i våra största stjärnor och erbjuder dem rena a-lagskontrakt och bättre pröjs ja då blir de intressanta både ur en ekonomisk aspekt och ur en spelmässig dito.

Kort sagt vi måste lösa spelmöjliogheter på seniornivå för våra bästa junisar samt ha möjlighet att betala dem lite mer i månaden.

Det sistnämnda vore jävligt enkelt att lösa om man gav tusan i att plocka in mediokra spelare utifrån.

INte nog med att det värvas märkligt, nu lyckas vi inte ens behålla våra egna junisar, skärp till rutinerna och gör det nu!

Har svårt att kritisera spelarna i detta fall för om de erbjuds bättre betalt samt seniorhockeyspel hos annan förening tror som tusan att de tar detta, inte minst då de ser att vi plockar in medelspelare utifrån...
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av diftobbe89 »

Hur fungerar det angående juniorerna?

Tänker på spelare födda 91, va väl några som var det typ Mitman m.fl. Försvinner dessa om inte vi kontraktera dom? För som truppen ser ut just nu lär det väl inte kontrakteras fler juniorer?
Spela fult
Låst