Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kall-El »

Jag tror snarast att vi kommer få kämpa som idioter för vartenda mål kommande säsong samtidigt som osäkra defensiva backar kommer bjuda på en hel del bakåt.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

Ta en paus från er ångest nu. Sätt er och fundera över vad som kan göras och diskutera det istället! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Vad jag fortfarande undrar över är om DIF har, eller ens har haft, en tanke på att värva någon ersättare för Nisse? Eftersom han fortfarande står som spelare i laget (men uppenbarligen inte kommer spela) så är ju frågan hur det resoneras i katakomberna.
Bild
antonlennde
Inlägg: 47
Blev medlem: 2010-10-11

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av antonlennde »

mb81 skrev:
Mäklaren skrev:
JRJ_RBF skrev:Det kanske blir bra när vi inte har några jättestjärnor, utan ett kämpande lag som är tungt att möta efter en bra sommarträning! :p
1. Alla andra lag tränar också bra sommarträning.
2. Alla andra lag kämpar lika hårt.
3. Solna har bättre lag än DIF.
Solna har inte bättre lag än oss! De har väl bara värvningen av Videll som imponerar och blir med största sannolikhet av med fasth. Det är minus 10-15 pinnar där och de är i kvalserien!

Tänk nu vilka vi har tappat och hur det lät på forumet över de spelarna!
Owuya- Enligt många den sämsta målvakten som vaktat djurgårdsburen! Sämre än BJurling osv! Owuya var såklart mycket bra men inte omöjlig att ersätta.

Kronwall- Han var grym innan jul men höll faktiskt inte den höga klassen man kunde hoppas på.

O Eklund- Var stabil men inte mer och inte omöjlig att ersätta.

Widing- En av de största floppvärvningarna någonsin även fast han slet som ett djur och dödade råttor så en stor flopp!

Hannula/Ekman- Ekman gjorde väl sin enda riktigt bra match precis innan sjukdomen och var en flopp. Hannula levererade som vanligt och där tycker jag verkligen det är syndatt vi inte får ha kvar honom

Kruger- Givetvis ett avbräck att vi tappar honom men många klagomål även på honom här på forumet. Speciellt från mäklarn! Men det är väl den spelaren jag kommer sakna mest!

Mao så har vi egentligen inte tappat så mycket av värde. Jag skulle gärna sett Owuya,Kruger och Hannula men känns iaf inte som någon fara på taket!

Som sagt tidigare så har vi många unga som kommer bli bättre iår! Zibanejad, Claesson, Norman, Cehlin, Brodin, Kempe! Mackan, Otto, Ölvestad, Tim, Fimpen, Bom-Bom, Printz, Honken kommer vara minst lika bra som förra året vilket kanske i vissa fall inte är någon jättebedrift!

Sen tror jag faktiskt de har tänkt till och fått in rätt spelartyper i laget! Carlsson kommer säkert landa någonstans runt 15 baljor. Almtorp kommer förhoppningsvis bli viktig som andra eller tredje center. Bartley kommer göra en hel del pp mål som Honken i år! Sen kommer förmodligen DT!!! Då tycker jag det ser riktgt lovande ut!

Tror mycket på att nån av Norman, Brodin, Zibanejad kommer slå riktigt stort i år!

Så sluta negga så mycket nu och försök vara konstruktiva!

Förra året var vi bara en match från semi och några ynka poäng till den övre halvan och laget kommer inte vara sämre nästa säsong!!!


håller med som fan, kommer DT ser de lovande ut. kanske inte topp4 men inte långt därifrån! någon av ungtupparna kommer slå igenom rejält och alla blir lite bättre. Mackan med försäsong, bom-bom vill ha kontrakt. frågetecknet för mig är väl att det inte finns någon klockren förstacenter, och wesslau, finns ganska många exempel på spelare som varit bra, åkt över, kommit tillbaka och varit sämre än innan..
Antie
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-10-24

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Antie »

Magnutz skrev:
Antie skrev:Dags för JJ att avgå.
Vem ska ersätta honom då?

Det är upp till styrelsen att avgöra.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av isolerad »

Ni som säger att det kommer gå åt helvete nästa säsong har fortfarande inte sagt 8 trupper som ser bättre ut än vår.

Jag säger inte att det kommer gå bra, men kvalserien bör det definitivt inte bli.
-daniel- skrev:Vad jag fortfarande undrar över är om DIF har, eller ens har haft, en tanke på att värva någon ersättare för Nisse? Eftersom han fortfarande står som spelare i laget (men uppenbarligen inte kommer spela) så är ju frågan hur det resoneras i katakomberna.
Kan vara så att man inte kan få ut hans försäkringspengar förrän det står klart att han inte kan spela nästa säsong.

Det vill säga: DIF måste planera för att Nisse kan spela, men man har säkert en backupplan om han inte kan det.

Rena spekulationer så klart.
i
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

isolerad skrev:
-daniel- skrev:Vad jag fortfarande undrar över är om DIF har, eller ens har haft, en tanke på att värva någon ersättare för Nisse? Eftersom han fortfarande står som spelare i laget (men uppenbarligen inte kommer spela) så är ju frågan hur det resoneras i katakomberna.
Kan vara så att man inte kan få ut hans försäkringspengar förrän det står klart att han inte kan spela nästa säsong.

Det vill säga: DIF måste planera för att Nisse kan spela, men man har säkert en backupplan om han inte kan det.

Rena spekulationer så klart.
Men det borde stå tämligen klart att Ekman inte kommer spela något mer, definitivt inte kommande säsong men mest troligt aldrig mer. Tror det är Nisses önskan själv att stå kvar som spelare i truppen för att han ska ha ett eget (orealistiskt) mål att kämpa för.

Detta borde dock inte påverka truppbygget kan jag tycka.
Bild
oskais
Inlägg: 190
Blev medlem: 2011-04-15

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av oskais »

Bägge sidor är ganska roliga att läsa.

Ni som lovordar truppen pratar i termer som om spelarna kommer göra exakt det de kom för.

"Bartley kommer förstärka PP, Carlsson kommer bomba in massa mål, Almtorp kommer vara styrande." Bartley har de flesta av er aldrig sett ens. Det finns så mycket som kan gå fel. Det gäller såklart stjärnspelare också, men de brukar ändå ha högre nivå när de går in i väggen.

Ni som klagar, döm inte ut truppen alltför fort. Det kan vara så att spelarna som kommer inte är skit bara för att de kom från Slöddertälje. Om Almtorp och Carlsson gör det de ska så kan det blir 6-3 placering, men om det ska bli 3an så krävs det mycket av alla. Top4 kan ledningen fetglömma.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Järlan verkar ju inte kunna behålla våra största talanger ens. Verkar ha en -"kul att ni ville vara med o leka, kämpa lite till så kan ni ev komma tillbaka då".

Fan också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Järlan verkar ju inte kunna behålla våra största talanger ens. Verkar ha en -"kul att ni ville vara med o leka, kämpa lite till så kan ni ev komma tillbaka då".

Fan också.
Dessvärre börjar jag tro att han har tappat greppet... Tre riktigt lovande talanger över en sommar (hittills) medans man tagit in breddspelare istället.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jepe »

Ni som neggar ta och palla er till medlemsmötet som är den 9;e Juni och lyssna samt ställ era frågor.

För min egen del så vet jag inte vad jag ska tycka om truppen som den ser ut nu.

Till nyförvärven inför denna säsong så får man ju nästan även räkna in Ölvestad som spelade lite mer än halva säsongen förra året. Av de spelare som försvinner så är det ju två som känns tyngre än de övriga, Krüger och Hannula. Hade gärna sett Hannula kvar pga hans målsinne och jobb, Krüger talar väl rätt så bra för sig själv.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

_______ - In Med Oscar Möller! - ________
Bild
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av sportfåne »

Om vi inte har "råd" att plocka in DT var fan har alla löneposter då tagit vägen ? Helt stört, och jag delar en dels åsikter med att man ska plocka upp underifrån istället för att värva medelmåttor, men spelare som Almtorp tror jag är en sådan som ska ersätta Falk och Otto så småning om som en viktigt center, då man även behöver rutin. Plocka in Linkan och Barta ny så blir det en grymt rolig säsong ;) Ser det som ett misslyckande att tappa spelare som Lundh och Sörensen till andra Elitserieklubbar...
DIF <3
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

sportfåne skrev:Ser det som ett misslyckande att tappa spelare som Lundh och Sörensen till andra Elitserieklubbar...
Håller med. Och nu kan Möller läggas till den listan. Spelare med DIF- och Stockholmsanknytning som passar perfekt i profilen. Knas.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Och när som helst presenteras nästa juniortapp till annan ES-klubb...
Expert.
Låst