Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av pulverapa »

Vi har inte råd att förlora en rollspelare som M. Tjärnqvist. Han måste vara prio 1 att signa.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

pulverapa skrev:Vi har inte råd att förlora en rollspelare som M. Tjärnqvist. Han måste vara prio 1 att signa.
Håller med dig helt. Ingen annan gör samma jobb framför kassen som Tjärna.
DIF!
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av B.I.B.A »

Billx skrev:1 målvakt , 1 back och 2 forwards in.


Målvakten : Wesslau

Backen : Daniel Tjärnqvist

Forwards : Linus Klasen och Fredrik Hynning | så blir det har jag precis bestämt.
Då gillar jag inte det du bestämt alls. Inte det minsta faktiskt. Klasen är det enda jag skulle uppskatta där.
Avgå Jocke.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

B.I.B.A skrev:
Billx skrev:1 målvakt , 1 back och 2 forwards in.


Målvakten : Wesslau

Backen : Daniel Tjärnqvist

Forwards : Linus Klasen och Fredrik Hynning | så blir det har jag precis bestämt.
Då gillar jag inte det du bestämt alls. Inte det minsta faktiskt. Klasen är det enda jag skulle uppskatta där.
Mjae. Wesslau eller Tellan kvittar faktiskt för mig. Owuya känns förlorad.

Tjärnqvist, ja tack! Men om det är möjligt måste man göra allt för att få in ytterligare en kvalitetsback (även om Järlan snackar om "en back"). Kronwall, Timmy eller Fernholm. Borde ju fan inte vara HELT omöjligt.

Klasen vore grymt. Hannula känns förlorad. Tjärnqvist, ja tack! Widing, njae. Tack och hej tror jag. Så, Klasen eller Möller, och Tjärnqvist. Men om varken Klasen eller Möller vill hem eller ryms i budget så kan det ju sluta med Hynning, Widing (om han går med på en kraftigt reducerad lön) eller motsvarande...
Robinhansen
Inlägg: 269
Blev medlem: 2009-02-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Robinhansen »

Billx skrev:1 målvakt , 1 back och 2 forwards in.


Målvakten : Wesslau

Backen : Daniel Tjärnqvist

Forwards : Linus Klasen och Fredrik Hynning | så blir det har jag precis bestämt.
Då hoppas vi att det blir så!.

men jag skulle gärna vilja ha kvar Widing, just av en orsak. Som säkert många tänkt på,säsongen innan denna så ville knappt någon ha kvar M Tjärnqvist för ingen tyckte han gjorde varken poäng eller viktiga avgöranden, så denna säsong slog han till med dunder och brak.

Och ölvestad för 2 säsongen sedan ingen ville ha kvar han heller för han gjorde inte heller poäng och han hade tydligen tappat fart. så silversäsongen sloghan till och gjorde en rikigt poängstark säsong.

Jag tror om Widing är kvar så slår han till med dunder och brak han med "andra säsongs regeln" :P vet inte känns som så för mig!.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Enbom »

Så förra säsongen var Jimmies andra säsong i Djurgår'n alltså?
Användarvisningsbild
Billx
Inlägg: 423
Blev medlem: 2010-07-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

Enbom skrev:Så förra säsongen var Jimmies andra säsong i Djurgår'n alltså?

Nej men om du tänker till och försöker förstå så fattar väl till och med du att han menar att ingen ville ha kvar Jimmie när han inte gjorda några poäng och inte var så bra för 2 säsonger sen.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Billx
Inlägg: 423
Blev medlem: 2010-07-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

Billx skrev:
Enbom skrev:Så förra säsongen var Jimmies andra säsong i Djurgår'n alltså?

Nej men om du tänker till och försöker förstå så fattar väl till och med du att han menar att ingen ville ha kvar Jimmie när han inte gjorda några poäng och inte var så bra för 2 säsonger sen.
Eller att ingen ville ha kvar honom får väl att ta i väldigt mycket.. jimmie vill man alltid ha i laget
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Robinhansen
Inlägg: 269
Blev medlem: 2009-02-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Robinhansen »

Billx skrev:
Billx skrev:
Enbom skrev:Så förra säsongen var Jimmies andra säsong i Djurgår'n alltså?

Nej men om du tänker till och försöker förstå så fattar väl till och med du att han menar att ingen ville ha kvar Jimmie när han inte gjorda några poäng och inte var så bra för 2 säsonger sen.
Eller att ingen ville ha kvar honom får väl att ta i väldigt mycket.. jimmie vill man alltid ha i laget
Kanske tog i lite men har var oerhört starkt kritiserad med allrätt, men jag vet många som inte ville ha kvar honom dock.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Stocky »

Känns som vi får behålla ganska stora delar av laget från förra året. Bara inte all spets drar iväg. Det var en stor del till att det gick så bra säsongen 09-10 stommen från säsongen innan var intakt.
vr6power
Inlägg: 331
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av vr6power »

Billx skrev:
Enbom skrev:Så förra säsongen var Jimmies andra säsong i Djurgår'n alltså?

Nej men om du tänker till och försöker förstå så fattar väl till och med du att han menar att ingen ville ha kvar Jimmie när han inte gjorda några poäng och inte var så bra för 2 säsonger sen.


och om du tänker efter så jämför man inte Ölvestad ( slitit som ett djur för Djurgården i flera säsonger med en svacka ibland) med widing bara det är fel i Djurgårdens anda =).

Med andra ord widing är/var anställd som poängspruta, men har inte lyckats med ett skit, ska han vara kvar så basera lönen på det han utför =) eller anställ nån annan som gör poäng =)
Antie
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-10-24

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Antie »

En fråga.

Räknar man in Nisse som spelare till nästa säsong? Annars har man väl en rätt fet löneutpost där som kan utnyttjas till en ny spelare?
Användarvisningsbild
Billx
Inlägg: 423
Blev medlem: 2010-07-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

Antie skrev:En fråga.

Räknar man in Nisse som spelare till nästa säsong? Annars har man väl en rätt fet löneutpost där som kan utnyttjas till en ny spelare?

Nej Nisse räknar inte in som en i Djurgårdens trupp till hösten... enligt Järlan ser man det bara som en bonus om han någonsin kommer att kunna spela hockey igen.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Rix »

Eller att ingen ville ha kvar honom får väl att ta i väldigt mycket.. jimmie vill man alltid ha i laget[/quote]

Kanske tog i lite men har var oerhört starkt kritiserad med allrätt, men jag vet många som inte ville ha kvar honom dock.[/quote]

Att kicka Ölvestad skulle vara det dummaste någonsin, spelare med större hjärta för klubben får man leta efter. Ölvestad är ingen poängmaskin, men sätt in han med bra spelare så ska du se att den linan håller sig längst i anfallzon bara för att Jimmie krigar för 3 man där nere i sarghörnen.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kotten »

Första inlägget jag gör i årets silly seasontråd.

Ge oss Tellqvist - sen är jag nöjd oavsett vad. Glädjen att återigen se honom i den vackra DIF-dressen gör mig varm inombords.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Låst