Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Enbom »

Att Sandberg får lira med oss i år var ju bara väntat... den stora frågan är ju fortfarande; vill Mark testa på San Jose?
Användarvisningsbild
Sudden
Inlägg: 306
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Sudden »

Någon som vet om Victor Bartley verkligen är klar?
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Metal Machine »

Sudden skrev:Någon som vet om Victor Bartley verkligen är klar?
Verkar ju onekligen så.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Jag är ledsen att säga det och jag hoppas verkligen jag har galet fel men jag ser tyvärr inte Sandberg som en målvakt som håller i ES. Det jag sett (notera att det inte är speciellt mycket) har verkligen lämnat en del övrigt att önska. Förvisso reflexsnabb, men i mitt tycke känns han otroligt liten i kassen och inte alls speciellt positionssäker.

Hoppas verkligen att Järlan tillsammans med målvaktstränare har tillräckligt på fötterna för att ge honom en av spadarna nästa säsong. :?
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Jag är ledsen att säga det och jag hoppas verkligen jag har galet fel men jag ser tyvärr inte Sandberg som en målvakt som håller i ES. Det jag sett (notera att det inte är speciellt mycket) har verkligen lämnat en del övrigt att önska. Förvisso reflexsnabb, men i mitt tycke känns han otroligt liten i kassen och inte alls speciellt positionssäker.

Hoppas verkligen att Järlan tillsammans med målvaktstränare har tillräckligt på fötterna för att ge honom en av spadarna nästa säsong. :?
Det beror nog lite på, om han är en som ska stå 20 matcher, eller 5 matcher. Men det gick ju bra med Owuya. Håller Tim över 90% i räddningsprocent och drar förmodligen ingen hög lön.. Då blir han en utmärkt andramålvakt enligt mig.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Jag är ledsen att säga det och jag hoppas verkligen jag har galet fel men jag ser tyvärr inte Sandberg som en målvakt som håller i ES. Det jag sett (notera att det inte är speciellt mycket) har verkligen lämnat en del övrigt att önska. Förvisso reflexsnabb, men i mitt tycke känns han otroligt liten i kassen och inte alls speciellt positionssäker.

Hoppas verkligen att Järlan tillsammans med målvaktstränare har tillräckligt på fötterna för att ge honom en av spadarna nästa säsong. :?
Det beror nog lite på, om han är en som ska stå 20 matcher, eller 5 matcher. Men det gick ju bra med Owuya. Håller Tim över 90% i räddningsprocent och drar förmodligen ingen hög lön.. Då blir han en utmärkt andramålvakt enligt mig.
Ja, det är en annorlunda situation helt klart eftersom vi för första gången på länge så fall har en uttalad första/andramålvakt. Men håller Tim för andraspaden? Vet inte om jag är överdrivet kritisk men han ser så otroligt valpig ut i mål. Inte bara att han är kortväxt (Tellan är väl exempelvis något kortare) men han utstrålar ingen som helst pondus...
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Jag är ledsen att säga det och jag hoppas verkligen jag har galet fel men jag ser tyvärr inte Sandberg som en målvakt som håller i ES. Det jag sett (notera att det inte är speciellt mycket) har verkligen lämnat en del övrigt att önska. Förvisso reflexsnabb, men i mitt tycke känns han otroligt liten i kassen och inte alls speciellt positionssäker.

Hoppas verkligen att Järlan tillsammans med målvaktstränare har tillräckligt på fötterna för att ge honom en av spadarna nästa säsong. :?
Det beror nog lite på, om han är en som ska stå 20 matcher, eller 5 matcher. Men det gick ju bra med Owuya. Håller Tim över 90% i räddningsprocent och drar förmodligen ingen hög lön.. Då blir han en utmärkt andramålvakt enligt mig.
Ja, det är en annorlunda situation helt klart eftersom vi för första gången på länge så fall har en uttalad första/andramålvakt. Men håller Tim för andraspaden? Vet inte om jag är överdrivet kritisk men han ser så otroligt valpig ut i mål. Inte bara att han är kortväxt (Tellan är väl exempelvis något kortare) men han utstrålar ingen som helst pondus...
Han var nog hur som helst ett rätt givet val. Riddarn, Owuya, Wesslau eller Tellan är ju inga som skulle accepterat en uttalad andramålvaktsroll. Att ta in någon utifrån skulle helt klart vara dyrare än Tim.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Han var nog hur som helst ett rätt givet val. Riddarn, Owuya, Wesslau eller Tellan är ju inga som skulle accepterat en uttalad andramålvaktsroll. Att ta in någon utifrån skulle helt klart vara dyrare än Tim.
Ja, det var väntat men samtidigt hade en lite mer stabil pjäs från HockeyAllsvenskan varit att föredra i mitt tycke (även om det skulle blivit något dyrare).
Bild
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Metal Machine »

Jag har fått ett bra intryck av Tim. Han är, som du säger, reflexsnabb och står aldrig och sover i målet. Jag hade samma känsla angående Owuya inför säsongen, och många med mig, men det visade ju sig till sist att det inte fanns någon anledning att oroa sig över honom. Dessutom har vi vunnit båda matcherna som Tim har stått för oss.
tallbarr
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-03-21

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av tallbarr »

Metal Machine skrev:Jag har fått ett bra intryck av Tim. Han är, som du säger, reflexsnabb och står aldrig och sover i målet. Jag hade samma känsla angående Owuya inför säsongen, och många med mig, men det visade ju sig till sist att det inte fanns någon anledning att oroa sig över honom. Dessutom har vi vunnit båda matcherna som Tim har stått för oss.
Har inte Tim varit väldigt bra den gånga säsongen i Sundsvall trots att räddningsprocenten är under 90? Jag har iaf fått intrycket att han har varit riktigt vass i ett av de sämre lagen i Allsvenskan.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Metal Machine »

Jag har dessvärre inte sett någon match med honom i Allsvenskan. Däremot har jag hört att Sundsvall är en av seriens slagpåsar med seriens kanske sämsta försvarsspel. Knappast optimala förhållanden för en målvakt, med andra ord. Dessutom har det tidigare i tråden påståtts att han landade på 89% i räddningar, vilket är fel. Han hade nämligen 89.9% och vi som kan matematik förstår därmed att han hamnade närmare 90% än 89%. Tilläggas bör därtill att han under stora delar av säsongen låg en bra bit över 90%, faktiskt närmare 91%, vilket får ses som väldigt bra med tanke på förutsättningarna. I övrigt kan det också vara värt att tänka på att han inte ens var tilltänkt förtamålvakt inför säsongen, utan försnacket kretsade enbart kring nyförvärvet Gustaf Lindvall.
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av reservjesus »

Då är frågan vem som kommer att värvas in som våran förstemålvakt. För det är inget snack om att Sandberg kommer kunna axla rollen som en bra andremålvakt.
clowns to the left of me, jokers to the right
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av B.I.B.A »

Underbart med fimpen!

Tim känns okej, men inte mer. Han har varit riktigt hyllad i Sundsvall dock så bara att hoppas på det bästa. Ge oss Tellan som nummer ett nu!
Avgå Jocke.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mash »

Underbar nyhet att vi förlänger med Fimpen och Sandberg, hoppas att Sandberg får glänsa mellan stolparna denna säsongen eller stannar Mark tro?
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Äppelmos »

Mash skrev:Underbar nyhet att vi förlänger med Fimpen och Sandberg, hoppas att Sandberg får glänsa mellan stolparna denna säsongen eller stannar Mark tro?
Hoppas på verkligen på Tellan, tror även att Tim kan dra nytta av att ha honom framför sig.
Låst