Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

Största anledningen att behålla Tjärna är att locka hem hans bror. Det vore grymt skönt med D. Tjärnqvist nästa år.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Henkos »

De flesta med Tjärnas egenskaper framför mål är inte direkt snabba. Givetvis ska han vara kvar. Se bara till att spela han med en speedig forward och en skridskostark center.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8718821.ab

HV kanske kommer försöka göra sig av med Linkan, enligt Aftonbladet. Jag vet att jag kommer möta motstånd, men jag skulle gärna få hem honom igen. Kanske kan man göra en lika sweet lönedeal som man hade med Holmqvist då han lämnade Frölunda. Dvs. HV fortsätter betala typ 30-50% av lönen (om de nu inte kommer överens om att bryta kontraktet helt).

Mitt drömlag till nästa säsong (som det ser ut nu i alla fall):

Ölvestad - Möller (ny) - Nilson
Bremberg (ny) - Zibanejad - Hannula
Tjärnqvist - Otto - Brodin
Norman - Fimpen - Tim
Kempe - - Cehlin

Dvs. fyra centrar och fem forwardspar. Widing lämnar för Schweiz eller Brynäs. Krüger till NHL. Ekman kommer nog inte tillbaka. Söder till Allsvenskan. Henrik Eriksson borde ev. hem också, men då blir det trångt. Tillräckligt trångt med alla grymma junisar som ligger på gränsen. Möller har potential att vara förstecenter.

Kronwall - Holmqvist
Printz - Eklund
Tjärnqvist (ny) - Claesson
Falk

Bom-bom och Lassen får lämna. Falk kan stanna och vara sjunde back, 5:e-6:e center. Försvaret ser dock stabbigt ut. Nån mindre, kvickare kan behövas. Timmy Pettersson, Klubertanz, Gunderson, Deilert?

Owuya
Tellqvist/Wesslau
Sandberg

Den svåraste nöten. Behålla Owuya, hem med Wesslan, hem med Tellqvist?

Edit: Om MoDo åker ur skulle jag även vilja ha hem Nicky D. Men då blir det ännu trängre...
Senast redigerad av kaminor den 2011-03-16 15:25:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Heaty »

Wesslan kan vi nog glömma, han vill nog stanna kvar där borta och fortsätta nöta. Sen tycker jag att vi behåller Owuya och tar hem Tellan. Tror Owuya behöver känna sig lite osäker för att utvecklas och att Tellan vet att han inte kan sitta och ta det lugnt i kassen, för det finns en hungrig jävel som flåsar honom i nacken. Annars ser väl laget helt okej ut, skulle dock vilja se ännu en klass center och back.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17577
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Heaty skrev:Wesslan kan vi nog glömma, han vill nog stanna kvar där borta och fortsätta nöta. Sen tycker jag att vi behåller Owuya och tar hem Tellan. Tror Owuya behöver känna sig lite osäker för att utvecklas och att Tellan vet att han inte kan sitta och ta det lugnt i kassen, för det finns en hungrig jävel som flåsar honom i nacken. Annars ser väl laget helt okej ut, skulle dock vilja se ännu en klass center och back.
Men jo fortsätt dröm...

Owuya kommer ha NHL-erbjudanden att välja på, och förmodligen ett par andra ES-klubbar. Varför skulle han ta en roll som båsöppnare i DIF?
Expert.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Heaty »

SirDIFalot skrev:
Heaty skrev:Wesslan kan vi nog glömma, han vill nog stanna kvar där borta och fortsätta nöta. Sen tycker jag att vi behåller Owuya och tar hem Tellan. Tror Owuya behöver känna sig lite osäker för att utvecklas och att Tellan vet att han inte kan sitta och ta det lugnt i kassen, för det finns en hungrig jävel som flåsar honom i nacken. Annars ser väl laget helt okej ut, skulle dock vilja se ännu en klass center och back.
Men jo fortsätt dröm...

Owuya kommer ha NHL-erbjudanden att välja på, och förmodligen ett par andra ES-klubbar. Varför skulle han ta en roll som båsöppnare i DIF?
Varför skulle han ta den rollen i DIF i år när han istället kunde få istid i allsvenskan? Owuya har varit DIF trogen i flera år och han är väldigt nöjd med våra målvaktstränare. Så om han drar så drar han till NHL. Och den enda riktigt intresserade klubben verkade ju vara SJ, och dem har ju redan två målvakter? Så frågan är om inte Owuya vill stanna kvar en säsong till med våra målvaktstränare för att sedan ta över NHL.

Jag ser inte det som ett orealistiskt scenario.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

Heaty skrev:Annars ser väl laget helt okej ut, skulle dock vilja se ännu en klass center och back.
Istället för vilka då?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ja jo, jag får bara hoppas att du har rätt DIFalot, angående Andreas Falk. Jag har så dåliga vibbar av honom men i ärlighetens namn är det nog mest för att han spelar i HV och jag har vansinnigt svårt för det laget. När/om han väl får på sig en DIF-tröja kanske man vänjer sig vid det efter en stund.

Linkan säger även jag JA till, jag älskar den mannen och med tanke på vårt bedrövliga PP får han gärna komma in och styra där. Det gör ont att se honom i andra lags tröjor, gammal or not.

Heaty>> Jämförde du nyss allsvenskan med NHL? Snuddande nära iaf. Målvaktsfrågan är iaf svår och blir spännande att se hur den hanteras.
Järnkamin90
Inlägg: 54
Blev medlem: 2008-11-11

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Järnkamin90 »

Får jag bara fråga vad som hände med både Hank the tank och Calle gustavsson??

I övrigt vill jag ha:

Ut
Ouwoya
Ridderwall
Bombom
Lassen

In:
Tellan
Kyle
D,Tjärnqvist
Zackrisson


Spela Brodin med Cehlin!!
Användarvisningsbild
Sudden
Inlägg: 306
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Sudden »

Tror ni Linkan skulle vara villig att komma hem efter det bemötandet han fick första matchen på Hovet? :?
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Frasse »

Järnkamin90 skrev:Får jag bara fråga vad som hände med både Hank the tank och Calle gustavsson??

I övrigt vill jag ha:

Ut
Ouwoya
Ridderwall
Bombom
Lassen

In:
Tellan
Kyle
D,Tjärnqvist
Zackrisson


Spela Brodin med Cehlin!!
En liten fråga bara, om vi nu skall göra oss av med både Owuya och Ridderwall men bra plocka in Tellqvist. Fattas det inte ett par målvakter då ? .....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
addeman1
Inlägg: 55
Blev medlem: 2007-09-23

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av addeman1 »

Järnkamin90 skrev:Får jag bara fråga vad som hände med både Hank the tank och Calle gustavsson??

I övrigt vill jag ha:

Ut
Ouwoya
Ridderwall
Bombom
Lassen

In:
Tellan
Kyle
D,Tjärnqvist
Zackrisson


Spela Brodin med Cehlin!!

Han gick väl till Rögle där hans hälsena gick av på första träningen. Eller har jag fel nu?
Mot17
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17577
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Sudden skrev:Tror ni Linkan skulle vara villig att komma hem efter det bemötandet han fick första matchen på Hovet? :?
Du menar applåderna?
Expert.
Användarvisningsbild
Sudden
Inlägg: 306
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Sudden »

Okej, var ej på matchen, men det tycktes som det var mycket ''hån'' mot Linkan. Men jag har säkert fel? :)
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17577
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Sudden skrev:Okej, var ej på matchen, men det tycktes som det var mycket ''hån'' mot Linkan. Men jag har säkert fel? :)
Han uppmärksammades inte direkt på någon speciellt sätt. Varken positivt eller negativt. Det applåderas dock vid DIFs tekningscirkel när han var inne på isen första gången.
Expert.
Låst