Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
a-h
Inlägg: 58
Blev medlem: 2008-10-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av a-h »

AMMC skrev:
a-h skrev:
Taskman skrev:Måste ge Fabriken eller vilka de var som stod där de brukar stå en jättestor eloge som sjöng på en och samma låt i säkert 10 minuter vilket sällan händer och framförallt inte när de sjunger en BAJEN klapp ramsa!

Skärpning för helvete! AVGÅ!
Bara för att några slängde in en vidrig takt gör det inte ramsan till en bajen ramsa.
"Bajenklapp" är typ halvtaktsklapp över huvudet.

Ogillas, kraftigt.
Jaha? Bara för folk gjorde det betyder det INTE att ramsan är bajen. Jäkligt konstigt resonemang.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Snazzi »

Caps skrev:Det är så den ska sjungas.

Det var så jag fick lära mig den, men det är första gången jag hörde den på läktaren i 'rätt' version.
Finns en inspelad version från Shamrock borta '02 där den sjungs helt sjukt bra.

(Efter att ha tittat på den matchen märker man förövrigt att alla ramsor som kördes då, går i dubbla tempot nu. Fast det är väl ingen nyhet)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Caps
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-02-14

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Caps »

Betydligt fler än bajen kör med heltaktsklapp, i princip alla lag i europa kör med heltaktsklapp. Bajen är inte ensamma om det öht.
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Skywalker »

Caps skrev:Betydligt fler än bajen kör med heltaktsklapp, i princip alla lag i europa kör med heltaktsklapp. Bajen är inte ensamma om det öht.
Självklart inte men det känns mer "deras stil" Tycker att vi klappar sönder för många ramsor öht. Dock är Boney M versionen ganska skön(utan klapp alltså).
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av lajjnus »

Ramsan var/är riktigt fet och har potential imo. Klappandet bör vi nog undvika dock.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mash »

Ni som klagar på klacken och övriga en kväll som denna kan AVGÅ med detsamma 8)

Det var bra drag ikväll, var en kille på räcket under andra perioden som försökte dra igång några ramsor men det sket sig då han inte fick någon respekt. Annars är jag nöjd med prestationerna ikväll, kom upp i bra stämning och busvisslingarna slår allt :D Högre än så går det fan inte att busvissla, gjorde vi bra.

Alltid Oavsett !
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Heaty »

Mash skrev:Ni som klagar på klacken och övriga en kväll som denna kan AVGÅ med detsamma 8)

Det var bra drag ikväll, var en kille på räcket under andra perioden som försökte dra igång några ramsor men det sket sig då han inte fick någon respekt. Annars är jag nöjd med prestationerna ikväll, kom upp i bra stämning och busvisslingarna slår allt :D Högre än så går det fan inte att busvissla, gjorde vi bra.

Alltid Oavsett !
Problemet är att det är för jävla massa som inte gör något i klacken. Jag har gått från AS och skänker mina AS biljetter till polare och ställer mig i klacken under slutspelet. Och nu har jag äntligen sett dessa mytomspunna turisterna. Vi på raden slängde cola och diverse sugrör, papper you name it på en hel RAD av turister. Som tur var gick dem där ifrån efter det här. Aja, rörigt inlägg.
Det jag menar är att vi INTE ska vara snälla i klacken, varje jävel som inte sjunger har tagit en plats av någon som faktiskt skulle ha sjungit. Så dem kan bara dra åt helvete. Stirra och skrik allt ni har på fredag!
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Hawk »

-daniel- skrev:Pratar ni om den "nya" (åtminstone för mina öron) som kördes idag? Lät som en pekoral begravningsparad. Helt ärligt alltså. Sjukt dålig och i särklass den sämsta jag någonsin hört sjungas på Hovet.

Håller med! Tänkte vad fan håller dom på med? Lät ju som om det var stor sorg i hela Hovet när dom körde denna :?
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Snazzi »

Hawk skrev:
-daniel- skrev:Pratar ni om den "nya" (åtminstone för mina öron) som kördes idag? Lät som en pekoral begravningsparad. Helt ärligt alltså. Sjukt dålig och i särklass den sämsta jag någonsin hört sjungas på Hovet.

Håller med! Tänkte vad fan håller dom på med? Lät ju som om det var stor sorg i hela Hovet när dom körde denna :?


Begravning eller inte, jag tycker den är underbar i dess rätta form.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Acke83
Inlägg: 285
Blev medlem: 2010-01-02

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Acke83 »

En eloge till klacken endå som klarar av att sjunga, klappa och att t.om stå upp. Själv klara jag knappt något av de tre sakerna när jag är så sjukligt nervös som man var stundtalk igår, hela kroppen bara spänner sig :D Kanske därför man sitter på sittplats med en mosad korv i högernäven och en utsparkad kaffe vid fötterna istället såhär på ålderns höst.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Caveman »

Vem/vilka var det som drog igång "den som inte hoppar han är..." efter matchen igår? Den ramsan SKA INTE sjungas när DIF har reducerat till 1-3 i matcher mot Luleå i en Kvartsfinal. Den kan man sjunga när DIF möter aik samt när man firar vinsterna över råttorna. Ska det vara så jävla svårt?

Som tur var överröstades denna ramsa av "Djurgår´n vi ger aldrig upp..", vilket var helt rätt ramsa att sjunga efter matchen igår.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av android »

Håller med.

Kändes riktigt bra när man såg spelare gå av planen med "vi ger aldrig upp.." ekandes bakom dom... Hoppas att dom kan ta med den känslan imorgon.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av AMMC »

Caveman skrev:Vem/vilka var det som drog igång "den som inte hoppar han är..." efter matchen igår? Den ramsan SKA INTE sjungas när DIF har reducerat till 1-3 i matcher mot Luleå i en Kvartsfinal. Den kan man sjunga när DIF möter aik samt när man firar vinsterna över råttorna. Ska det vara så jävla svårt?

Som tur var överröstades denna ramsa av "Djurgår´n vi ger aldrig upp..", vilket var helt rätt ramsa att sjunga efter matchen igår.
Såg ut som att säljhörnan hoppade på bra till den, men jag kanske såg fel. Hade fullt upp med att försöka överrösta skiten.

"Den som inte hoppar" måste dö nu, finns ett jävla tillfälle då den är ok och det är efter derbysegrar. Tack ni som sjunger den i tid och otid, ni har sabbat den fullständigt.
degen
Inlägg: 275
Blev medlem: 2007-02-19

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av degen »

Caveman skrev:Vem/vilka var det som drog igång "den som inte hoppar han är..." efter matchen igår? Den ramsan SKA INTE sjungas när DIF har reducerat till 1-3 i matcher mot Luleå i en Kvartsfinal. Den kan man sjunga när DIF möter aik samt när man firar vinsterna över råttorna. Ska det vara så jävla svårt?

Som tur var överröstades denna ramsa av "Djurgår´n vi ger aldrig upp..", vilket var helt rätt ramsa att sjunga efter matchen igår.
Håller med. Vissa har en otrolig förmåga att starta opassande ramsor.
Djurgården
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av lajjnus »

degen skrev:
Caveman skrev:Vem/vilka var det som drog igång "den som inte hoppar han är..." efter matchen igår? Den ramsan SKA INTE sjungas när DIF har reducerat till 1-3 i matcher mot Luleå i en Kvartsfinal. Den kan man sjunga när DIF möter aik samt när man firar vinsterna över råttorna. Ska det vara så jävla svårt?

Som tur var överröstades denna ramsa av "Djurgår´n vi ger aldrig upp..", vilket var helt rätt ramsa att sjunga efter matchen igår.
Håller med. Vissa har en otrolig förmåga att starta opassande ramsor.
Och visst var det den omtalade "nedre delen" av klacken som hoppade? ;)
Skriv svar