Årets Järnkamin 10/11

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev:Johannas inlägg får mig att välja Nisse faktiskt. Blir rörd.
Att kämpat så som han har gjort - En riktig Järnkamin.

Astman förklarar en del av det dåliga spelet.
Ja, även jag ändrade mig när jag läste det. Riktigt starkt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Skywalker »

SirDIFalot skrev:Seriöst, kan vi inte "spara" Nisse ifall han gör comeback? Då är han ju århundradets järnkamin. I år känns det bara fel..? Skulle verkligen bara kännas som ett tröstpris.
+1

Att stötta Nisse är en sak (och en självklarhet) men att ge honom priset som årets Järnkamin känns väldigt fel. Detta kanske kommer låta helt fel och elakt men jag kommer inte på något bättre sätt att förklara det på: Man ger inte en anställd pris som årets arbetare om personen varit sjukskriven.

Sen så ska självklart Nisse hyllas den dagen han kommer tillbaka till hovet även om han inte gör det som spelare. Tycker t.ex. det Järnkaminerna gör med insamlingen är ett bättre sätt att visa sitt stöd på än att ge honom priset som "årets Järnkamin"
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Tessan »

Jag älskar verkligen "De tre musketörerna" Nisse, Ölvestad och Falken. Äkta djurgårdare med skölden närmast hjärtat. De är decenniets järnkamin, alla tre. Men priset ska gå till någon som gjort något extra DENNA säsong och då finns det två alternativ för mig: Fimpen sliter och har gjort en riktigt bra säsong. Han är äkta djurgårdare och skulle aldrig spela för en annan klubb i Elitserien, han hatar Gnaget och älskar Klacken. Hans underbara kommentarer på intervjuer är oslagbara. Det enda alternativet är Mackan Kruger.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Heaty »

Tessan skrev:Jag älskar verkligen "De tre musketörerna" Nisse, Ölvestad och Falken. Äkta djurgårdare med skölden närmast hjärtat. De är decenniets järnkamin, alla tre. Men priset ska gå till någon som gjort något extra DENNA säsong och då finns det två alternativ för mig: Fimpen sliter och har gjort en riktigt bra säsong. Han är äkta djurgårdare och skulle aldrig spela för en annan klubb i Elitserien, han hatar Gnaget och älskar Klacken. Hans underbara kommentarer på intervjuer är oslagbara. Det enda alternativet är Mackan Kruger.
Ursäkta att jag ifrågasätter dig, men vadfan har Krüger gjort som är så speciellt just denna säsong? Nä, Nisse är det enda valet som finns för mig efter att ha läst Johannas inlägg om hur mycket han har kämpat så är det uppenbart att han är den största järnkaminen på mycket länge.
Användarvisningsbild
Håkan Södergren
Inlägg: 47
Blev medlem: 2005-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Håkan Södergren »

Jockmaniac skrev:Efter lite tanke får jag nog säga fyra kandidater:

1. Christian Eklund - Har kämpat och slitit hårdare än alla och är samtidigt en av de stora överraskningarna den här säsongen. Jag var en av dem som skrek på att den killen måste bort så fort kontraktet är slut. Men tji fick jag och nu är han en av de jämnaste spelarna i truppen. Dessutom en Järnkamin enda in i själen!

2. Mika Zibanejad - Vore en skaplig hyllning till hela våran juniorfabrik. Mika kom upp som en fjunig 93:a och spelade som en storstjärna från första match. Den absolut största talangen vi fått fram på många många år och jag kan garantera att detta kommer bli en framtida NHL-stjärna och landslagsstjärna. Bara att be till högre makter att killen har hjärnstam och gör en Bäckström, det vill säga stannar till han är en av de största stjärnorna i Elitserien först.

3. Mathias Tjärnqvist - Våran egen Homer är en raritet i Elitserien. Klart bäst i Sverige på det han gör och har nu även börjat hitta nätmaskorna själv. Kul att han fått utdelning och detta vore en uppskattning på det. Dessutom fruktansvärt trevlig och alltid respektfull mot fansen!

4. Tim Eriksson - Kanske Elitseriens mest underskattade spelare? Gör alltid sitt jobb och gör det med den äran. Knappast fansens favorit då han inte kör över spelare, då han inte sprutar in kassar och för att han inte är den mest kaxiga uttåtriktade personen. Men hur bra är ett lag med enbart sådana spelare? Tim förtjänar uppskattning modell större då han är en av få som nästintill aldrig gör en dålig match. Inga dumma utvisningar, inga dumma indianare och inga tappade puckar runt eget mål. Dessutom har en fantastisk sällsynt( i det här laget) förmåga att få fast pucken i offensiven och även hålla fart i anfallen. Återigen en raritet!
Mycket intressant val av kandidater allihop och kanske särskilt Tim Eriksson. Kan definitivt tänka mig en röst på Tim och jag delar din uppfattning om hans goda egenskaper. Tycker också Owuya kan vara en bra kandidat till årets järnkamin. Tusan vad han har vuxit under säsongen.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Stocky »

Heaty skrev:
Tessan skrev:Jag älskar verkligen "De tre musketörerna" Nisse, Ölvestad och Falken. Äkta djurgårdare med skölden närmast hjärtat. De är decenniets järnkamin, alla tre. Men priset ska gå till någon som gjort något extra DENNA säsong och då finns det två alternativ för mig: Fimpen sliter och har gjort en riktigt bra säsong. Han är äkta djurgårdare och skulle aldrig spela för en annan klubb i Elitserien, han hatar Gnaget och älskar Klacken. Hans underbara kommentarer på intervjuer är oslagbara. Det enda alternativet är Mackan Kruger.
Ursäkta att jag ifrågasätter dig, men vadfan har Krüger gjort som är så speciellt just denna säsong? Nä, Nisse är det enda valet som finns för mig efter att ha läst Johannas inlägg om hur mycket han har kämpat så är det uppenbart att han är den största järnkaminen på mycket länge.
Leder Djurgårdens poängligan? Krigar och står upp framför mål på ett helt annat sätt i år än tidigare. utan han kan vi direkt dra av 10 poäng i tabellen. Dock tycker jag Brodin ska bli årets Järnkamin. Han är ju ur person för just en Järnkamin.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Djurgårn »

Christian "Fimpen" Eklund
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av kenny »

Stocky skrev:
Heaty skrev:
Tessan skrev:Jag älskar verkligen "De tre musketörerna" Nisse, Ölvestad och Falken. Äkta djurgårdare med skölden närmast hjärtat. De är decenniets järnkamin, alla tre. Men priset ska gå till någon som gjort något extra DENNA säsong och då finns det två alternativ för mig: Fimpen sliter och har gjort en riktigt bra säsong. Han är äkta djurgårdare och skulle aldrig spela för en annan klubb i Elitserien, han hatar Gnaget och älskar Klacken. Hans underbara kommentarer på intervjuer är oslagbara. Det enda alternativet är Mackan Kruger.
Ursäkta att jag ifrågasätter dig, men vadfan har Krüger gjort som är så speciellt just denna säsong? Nä, Nisse är det enda valet som finns för mig efter att ha läst Johannas inlägg om hur mycket han har kämpat så är det uppenbart att han är den största järnkaminen på mycket länge.
Leder Djurgårdens poängligan? Krigar och står upp framför mål på ett helt annat sätt i år än tidigare. utan han kan vi direkt dra av 10 poäng i tabellen. Dock tycker jag Brodin ska bli årets Järnkamin. Han är ju ur person för just en Järnkamin.
Kruger gör för övrigt sin 100 serie match på måndag skrapat ihop 68 poäng inte illa.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Heaty »

Jag menar såklart inte att Krüger har varit dålig idag eller på något sätt är emot att han skulle få ett pris. Men om man ska gå efter vad hon specifikt sa var att någon skulle gjort något speciellt DENNA säsong, och då anser jag att om han inte fick det förra säsongen, så borde han väl inte få det denna?
Användarvisningsbild
Billx
Inlägg: 423
Blev medlem: 2010-07-09

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Billx »

Tycker att det flesta kandidater härinne är väldigt intressanta men för mig är årets järnkamin solklar. Årets järnkamin går inte ut på att göra mest mål eller snyggaste dragningen utan det går ut på att GE FÖRBANNADE 100% VARJE MATCH ALLA DAGAR I VECKAN. Det tycker jag definitivt att denna spelare gjort och han har visat ett stort hjärta för DIF och hockey. Han har haft det tungt men kämpat som en och till och med 2 grisar varje match ! DANIEL WIDING DANIEL WIDING! ( sen skiter jag fullständigt i vad han tjänar , det är DIF som har accepterat bud )
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Mäklaren »

Sant, Widing bör också vara aktuell.

Fimpen, Widing eller Zibanejad.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Datsyuk_13 »

Och kandidaterna är...

http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2011 ... key-201011

Frågar ni mig är Fimpen helt given. I övrigt är jag relativt nöjd med de fem kandidaterna som JK presenterat. Kanske dock att jag tycker att Honken (jo, faktiskt) skulle ha tagit platsen på Ottossons bekostnad. Men det där är väl en smaksak, antar jag...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-02-21 14:33:47, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Tessan »

Christian "Fimpen" Eklund fick min röst. Vill vara där när han tar emot priset - det kommer vara STORT för honom. Inte ett öga torrt och det kommer ge honom ännu mer energi inför slutspelet! Go for it Fimpen!
SirLeas
Inlägg: 54
Blev medlem: 2011-01-18
Säsongskort: Ja

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av SirLeas »

Även jag la min röst på Fimpen, kändes som ett ganska självklart val.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Årets Järnkamin 10/11

Inlägg av Salas »

Inga tvivel här inte, Fimpen är 110% given!
Skriv svar