Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev: Efter en natts brist på sömn så börjar jag bli mer och mer förbannad för matchen i går.
Så förbannat tröttsamt att se ett gäng överbetalda divor glida runt på isen utan att visa någonshelst jävla vilja under 3x20 minuter.

Hoppas spelarna skäms som hundar.

Tror tyvärr inte att det är så enkelt, även om det onekligen ser ut så.
Då hade det ju bara varit att rycka upp sig, snyta sig & börja åka skridskor.

Nej det ser ut som om DIF drabbats av en kollektiv mental kollaps.
Hela laget har kommit på hur jävla nära sträcket man faktiskt ligger & precis allt har gått i baklås.
Nog försöker man men när passningar stressas iväg & hamnar 1m bakom lagkamrat istället för på bladet är det svårt att etablera ett anfallsspel värt namnet.

Grymt jobbigt att föröka vända detta, men vad finns det för val, lägga sig ner & dö?

Njaa, jag tror & hoppas att DIF kommer plocka lite poäng i det på pappret svårare matcherna, typ Saik borta osv.
Bif & Ssk må vara medokra hockelag men förstöra matcher gör dom med bravur


(försöker se ljuset i tunnels slut bara...)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev: Efter en natts brist på sömn så börjar jag bli mer och mer förbannad för matchen i går.
Så förbannat tröttsamt att se ett gäng överbetalda divor glida runt på isen utan att visa någonshelst jävla vilja under 3x20 minuter.

Hoppas spelarna skäms som hundar.

Tror tyvärr inte att det är så enkelt, även om det onekligen ser ut så.
Då hade det ju bara varit att rycka upp sig, snyta sig & börja åka skridskor.

Nej det ser ut som om DIF drabbats av en kollektiv mental kollaps.
Hela laget har kommit på hur jävla nära sträcket man faktiskt ligger & precis allt har gått i baklås.
Nog försöker man men när passningar stressas iväg & hamnar 1m bakom lagkamrat istället för på bladet är det svårt att etablera ett anfallsspel värt namnet.

Grymt jobbigt att föröka vända detta, men vad finns det för val, lägga sig ner & dö?

Njaa, jag tror & hoppas att DIF kommer plocka lite poäng i det på pappret svårare matcherna, typ Saik borta osv.
Bif & Ssk må vara medokra hockelag men förstöra matcher gör dom med bravur


(försöker se ljuset i tunnels slut bara...)
Ja, visst. Håller väl delvis med men jag tycker en stor brist på självinsikt är när ett lag inte ger allt och lite till när det går tyngre...åk skridskor! Smäll på! Kriga! Förstår inte riktigt vad problemet är. Grunden till framgång är hårt jobb. Borde inte våra själlösa spelare lärt sig det vid det här laget? Om inte så borde det vara tränarnas uppgifter att ingjuta det i skallen på våra hockeydivor.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tror iaf att det bara se ut så, dvs viljelöst & -asså jag skiter iii.

Det är dålig tajming i spelet över hela banan, det kuggar liksom inte i.
Har man utövat lagidrott nån gång själv så känner man till fenomenet, där alla tittar på varandra & undrar vem som ska ta tag i det.
Det är också där saknaden av Ölvestad blir brutal

Det är inte det att man inte vill, orkar eller inte bryr sig.
Men visst, resultatet ute på isen blir förvillande likt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:Tror iaf att det bara se ut så, dvs viljelöst & -asså jag skiter iii.

Det är dålig tajming i spelet över hela banan, det kuggar liksom inte i.
Har man utövat lagidrott nån gång själv så känner man till fenomenet, där alla tittar på varandra & undrar vem som ska ta tag i det.
Det är också där saknaden av Ölvestad blir brutal

Det är inte det att man inte vill, orkar eller inte bryr sig.
Men visst, resultatet ute på isen blir förvillande likt.
Det kuggar inte i för att:
* spelarna spelar inte för varandra
* det finns en aura av "jag skiter i allt för det skiter jag i" i laget
* ingen tar tag i laget

Kuggarna saknas. Kugghjulen har tappat samtliga kuggar (Ragge, Ölvestad, m fl). Runda hjul kugga rinte i. De glider runt - och det är vad vårt kära DIF nu gör. Glider runt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Tror iaf att det bara se ut så, dvs viljelöst & -asså jag skiter iii.

Det är dålig tajming i spelet över hela banan, det kuggar liksom inte i.
Har man utövat lagidrott nån gång själv så känner man till fenomenet, där alla tittar på varandra & undrar vem som ska ta tag i det.
Det är också där saknaden av Ölvestad blir brutal

Det är inte det att man inte vill, orkar eller inte bryr sig.
Men visst, resultatet ute på isen blir förvillande likt.
Det där med tajming stämmer verkligen, men tycker fortfarande att det krävs en klart högre nivå på inställningen och kämpaglöden. Man får helt enkelt lägga åt sidan det där om att "nån annan får ta tag i saken" och istället enbart rannsaka sig själv och sin egen insats och se till att ge 110% i varje byte framöver. Det kommer krävas, annars ligger vi snart på nedflyttningsplats.

Vi har spelare som kan spela fysiskt; se till att göra det då. Fimpen, Tjärnqvist, Brodin etc. Visst saknar vi Ölvestad något kopiöst men liksom ingen mening att hänga läpp för det.
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Tror iaf att det bara se ut så, dvs viljelöst & -asså jag skiter iii.

Det är dålig tajming i spelet över hela banan, det kuggar liksom inte i.
Har man utövat lagidrott nån gång själv så känner man till fenomenet, där alla tittar på varandra & undrar vem som ska ta tag i det.
Det är också där saknaden av Ölvestad blir brutal

Det är inte det att man inte vill, orkar eller inte bryr sig.
Men visst, resultatet ute på isen blir förvillande likt.
Det där med tajming stämmer verkligen, men tycker fortfarande att det krävs en klart högre nivå på inställningen och kämpaglöden. Man får helt enkelt lägga åt sidan det där om att "nån annan får ta tag i saken" och istället enbart rannsaka sig själv och sin egen insats och se till att ge 110% i varje byte framöver. Det kommer krävas, annars ligger vi snart på nedflyttningsplats.

Vi har spelare som kan spela fysiskt; se till att göra det då. Fimpen, Tjärnqvist, Brodin etc. Visst saknar vi Ölvestad något kopiöst men liksom ingen mening att hänga läpp för det.
Det känns som att det bara är Fimpen som kör över folk nu. Alla andra puttas bara. Som vi alla gjort i sandlådan när vi var små. Tjärna verkar lite för långsam så han hinner inte proppa nån. Kronwall, han är alldeles för trött. Boumedienne crosscheckar hellre from behind. Printz - ja fan vet vad han tänker på när han hugger in på motståndet men tacklingarna sitter inte något vidare.

När Ölvestad är på isen verkar Brodin ta efter honom. Nu vettefan vem Brodin försöker efterlikna.

När proppskåpet är tomt och spelintelligensen inte finns är det dystert för oss Djurgårdare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av Jockmaniac »

Magnutz skrev:
När Ölvestad är på isen verkar Brodin ta efter honom. Nu vettefan vem Brodin försöker efterlikna.
Mackan Nilson?
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:
Magnutz skrev:
När Ölvestad är på isen verkar Brodin ta efter honom. Nu vettefan vem Brodin försöker efterlikna.
Mackan Nilson?
Ja, den mindre lyckosamme då.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av Bigge »

Skönt att höra fimpen, iallafall en som är förbannad och vet om hur mycket DIF slarvar.
Och att sånt här jäkla spel inte accepteras.

Frågan är bara om de andra spelarna vet om det och är villiga att ta tag i problemen..
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
sunne
Inlägg: 232
Blev medlem: 2010-05-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av sunne »

Enda positiva med matchen igår var att Mackan fick göra ett snygg mål! Han har haft det tungt, kanske släpper lite för honom. Se på Widing när han fick göra mål, då lossnade det för honom!
Men som sagt va, det var det enda +!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av android »

Alltså. Man ska inte förminska SSKs insats. Deras försvarsspel var riktigt tight och ALLA spelare låg rätt i sina positioner.

Jag tycker inte heller man kan gnälla på att spelarna inte kämpade och tacklade. Faktum är det var en hel del tacklingar (främst Printz).

Det jag ställer mig undrande till är om man har kört utan puck en vecka? Mottagningarna av passningar var under alla jävla kritik. Minst 15 puckar tappar man för att man inte kan ta emot en passning.

Sedan var det väl minst lika många passningar som inte ens går till rätt adress.

Jag tycker att det tyder på ängslighet. Istället för att bara gå in och köra så har man börjat fundera. Det blev ju inte bättre av buandet.

Har ändå några +.
+
Printz, han slår bort puckar som vanligt. Men det är default-mode på Printz. Han smäller på och tog flera offensiva intiativ.
BomBom, enda backen som tog ansvar både framåt och bakåt
Zibanejad, vilken jääääävla talang den killen är.

-
Resten. Norman kommer inte alls upp som jag är van att se honom. Vann dåligt med puckar och allmänt seg. Riktigt tråkigt att se.

Är dock glad att svackan kommer nu. För jag ser det som en svacka. Vi tog väl poäng i 16/18 matcher innan detta. Det ÄR bra, hur kasst vi än spelat så ÄR det bra. Att folk nu skriker på fyra nya backar, tre forwards och åtta målvakter samt Hardys avgång känns bara lustigt.

Sedan håller jag som sagt inte med om att laget inte kämpar. Bullshit. Där emot kämpar dom inte tillsammans.
Född till sportchef.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av Jockmaniac »

Förresten, sen när blev det så jävla dålig stämning i klacken. Förr vill jag minnas att alla drog tillsammans och verkligen var en familj på läktaren. Hjälpte varandra och taggade varandra! Nu skriker alla glåpord mot varandra och stämningen är minst sagt otrevlig...

Vart kom det ifrån? Värst var ju ändå kille som skrek att snubbarna på övre skulle sjunga högre när han inte sjöng alls under hela matchen. Snarade mimade! Det kanske är någon på detta forum isåfall vill jag bara säga att jag stod ett par rader ovanför dig. Du sjöng förbannat lite för att stå i klacken!

Men som sagt, vad har hät med den goda stämningen i Djurgårdsklacken?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av melker »

android skrev:Alltså. Man ska inte förminska SSKs insats. Deras försvarsspel var riktigt tight och ALLA spelare låg rätt i sina positioner.
Spelar ingen roll hur jävla bra SSK spelade igår, faktum är att DIF ska slå det där ruttna bottengänget från förorten ...
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av -daniel- »

android skrev: Sedan håller jag som sagt inte med om att laget inte kämpar. Bullshit. Där emot kämpar dom inte tillsammans.
Håller inte med här. Tycker inte alls den där glöden och intensiteten finns där som krävs för att vinna matcher. Tycker det ser lika lojt ut som det stundtals gjort tidigare under säsongen. Allvarligt talat, vilka förutom Printz tacklades igår? Vet inte om jag såg en enda (var förvisso något splittrad igår så jag kan ha haft lite dåligt fokus - pga medföljande barn)... Sen att passningarna inte satt på bladen är veckans underdrift. Tjärnqvist var väl ett tydligt exempel på det; tror han missade 5-10 mottagningar på egen hand. Såg inte alls ut som han var vän med pucken.

Nä, personligen jag blir främst besviken på inställningen som jag alltså tycker känns "sådär".

EDIT: Stavar som en lodis.
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av pulverapa »

Jockmaniac skrev:Förresten, sen när blev det så jävla dålig stämning i klacken. Förr vill jag minnas att alla drog tillsammans och verkligen var en familj på läktaren. Hjälpte varandra och taggade varandra! Nu skriker alla glåpord mot varandra och stämningen är minst sagt otrevlig...

Vart kom det ifrån? Värst var ju ändå kille som skrek att snubbarna på övre skulle sjunga högre när han inte sjöng alls under hela matchen. Snarade mimade! Det kanske är någon på detta forum isåfall vill jag bara säga att jag stod ett par rader ovanför dig. Du sjöng förbannat lite för att stå i klacken!

Men som sagt, vad har hät med den goda stämningen i Djurgårdsklacken?
Kolla i den specifika klacktråden, kanske står nåt där?

För övrigt är det ingen total kris ännu. Laget har haft en ojämn nivå hela året och det kan lika gärna bli 4 raka vinster i de kommande matcherna... Vi har ett lag som bör kunna slåss om guldet och det är bara att hoppas vi kan få igång ordentligt snart.

Att ligga 6:a och folk är totalt uppgivna över hur spelet ser ut och har sett ut under säsongen kan inte bara betraktas som negativt. Det tyder på att lägstanivån trots allt är ganska hög. Kan vi bara höja vår normala nivå så kan det bli riktigt bra det här.

Jag köper inte det här med att vi har sämre målvakt än andra lag. Alla målvakter är ungefär lika bra. Ibland har målvakter dåliga dagar och ibland bra dagar. Mot slutspel - och vidare!
Skriv svar