Djurgårdens IF - Timrå IK, 4/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 4/12 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

lilleman skrev:Sjäääääälvklart kvitterar ajk borta mot SAIK med fem sekunder kvar. Helt sjukt vad de har mycket flyt.
Satt och fäljde AJK-AJK parallellt med vår match. Tyvärr är solnatattarna riktigt bra stundtals.

De har mer fart och finess än oss. Hur fan det nu är möjligt med deras spelarmaterial?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

På individnivå finns kvalitéer men dessa måste svetsas samman till en enhet, ett lag.

Facebook-generationen (den curlade) har nog väldigt svårt att underordna sig MSN-generationen (något mindre curlad) och helt olidligt svårt att samspela med Telefon-med-sladd-generationen.

Ojämnhet i kedjorna. Detta gör det omöjligt att sätta lång press på motståndet. De tillåts hämta andan i 2-3 byten innan vår enda fartfyllda kedja kommer in (vilken det är varierar...).

+ så jävla mycket annat...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

7100 personer tog sig till Hovet idag, med förhoppning att farten och viljan i matchen mot HiV skulle upprepas mot Timrå.

Nejdå, detta ville inte Djurgården. Fattar de inte att dom förstör för så jävla många när dom bara åker runt och väntar på lönen? Blir så sjukt förbannad när SAMTLIGA i kurvan ger allt för vårat kära lag, medan laget inte kan få in en sketen gummibit i ett satans mål, och dessutom tar betalt för det! Det var en sån jävla härlig stämning genom hela tredje, men vad gav det? INTE ETT JÄVLA SKIT! Vi blir ju fan pissade på när laget spelar så här, helt utan vilja och aggresivitet.

Och Hardy, MACKAN NILSON SOM STRAFFSKYTT? Nej, gör om gör rätt. Fast till Hardys försvar så kan jag säga att det var ju inte lätt att välja, då varenda jävla lirare missar frilägen och öppet mål.

Förresten har nog ryktet gått runt i Elitserien hur man gör mål på våra "målvakter", skjut bara ett skott från tekningscirkeln, så går den 9/10 gånger in.

Är så jävla less på det här.. :cry:
Senast redigerad av Kentta den 2010-12-04 19:31:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

lilleman skrev:Sjäääääälvklart kvitterar ajk borta mot SAIK med fem sekunder kvar.
Helt sjukt vad de har mycket flyt.
Sluta yra nu, ajk har precis det fly man förtjänar.
Man är minst en klass bättre än DIF på alla positioner, man jobbar som ett lag över hela banan.

DIF får slåss för livet framöver för att slippa KS, problemet är bara att jag är inte helt säker på om man vet hur man gör (slåss för livet alltså)
All time low, förlora hemma mot ett reservbetonat Tik helt utan självförtroende.
5 i rad , nej nu får det faan räcka...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Sätt in Widing i J20 några matcher så kanske han kan börja få lite självförtroendemål

Sedan kan ju någon som vet Widings emailadress skicka länken till youtubeklippet med hans mål i Davos så han kan drömma sig tillbaka

Att man inte kan få Hardy förbannad någon gång är en bedrift bara det ,och bänka Otto han har varit oduglig i 3 matcher nu.

Sen har vi kruger som inte tycker det är kul när motspelararna försöker ta pucken ifrån han och han blir bara surare och surare och börjar köra ner huvudet och brunka och göra en enkel passning till svår och det blir en felpass, då börjar han att veva med armarna och gapa på domaren istället för att ta tag i sitt spel och ta tillbaka puckjäveln

Vi har en hög med spelare som inte höjer sig när det blir kamp utan helt enkelt bli en mumsbit för andra laget vid tillknäppta situationer men det skulle ta hela kvällen att presentera så jag säger bara

Tack DIF för ytterligare en underbar vecka
DIF kommer vara nummer 1 igen
Wayne

Inlägg av Wayne »

lilleman skrev:Sjäääääälvklart kvitterar ajk borta mot SAIK med fem sekunder kvar. Helt sjukt vad de har mycket flyt.
Är du på riktigt? Kolla hur solnas mål går till, så kommer du att fatta att det inte handlar om flyt. De bortdömda målen för Skellefteå är flyt (för solna) men du kan inte på allvar mena att solnas "hamra/kämpa/kötta/hugga-in-pucken-mål" handlar om flyt?!

Solna kämpar för deras äckliga jävla märke på bröstet. Det är därför de göra såna där mål.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Nu är det fan dags att börja sparka spelare. Så fruktansvärt leds på att se detta skitlag gör horribelt patetiska insatser gång på gång. Ett förbannat jävla säckgäng är vad detta lag är.

Våra två toppcentrar heter Ottosson och Krüger. Ingen av dem platsar ens på fyra linor i andra Elitserielag.

JÄVLA SOPOR!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Fy fan. Så jävla illa; det är alltid någonting i varje match som inte fungerar. Antingen är det Riddarn som darrar som ett asplöv, eller backarna som är tama som fågelholkar, forwards som inte kan sätta pucken trots 50 frilägen etc.etc. Känns som bitarna aldrig faller på plats med det här laget, gäller att vi börjar kriga på allvar nu för att vända den här förjävliga trenden. För det här håller inte.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-12-04 19:17:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Mäklaren skrev:Nu är det fan dags att börja sparka spelare. Så fruktansvärt leds på att se detta skitlag gör horribelt patetiska insatser gång på gång. Ett förbannat jävla säckgäng är vad detta lag är.

Våra två toppcentrar heter Ottosson och Krüger. Ingen av dem platsar ens på fyra linor i andra Elitserielag.

JÄVLA SOPOR!
Ja, kanske det :? Som en väckarklocka till de andra drasuterna att börja skärpa sig. Vem sätter sig på åsnan först?
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Widing e väl den som ska sparkas om någon? Vill du sparka en lovande ung center som e en del av det kreativa vi har framåt. Vad tycker du Kruger ska göra? Dribbla av målvakten och sen ge pucken till Widing med tomt mål? Ger mig fan på att han missat ändå. Men en blind höna e väl svårt att lära....
Djurgårdens IF
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIFVästertorp skrev:Widing e väl den som ska sparkas om någon? Vill du sparka en lovande ung center som e en del av det kreativa vi har framåt. Vad tycker du Kruger ska göra? Dribbla av målvakten och sen ge pucken till Widing med tomt mål? Ger mig fan på att han missat ändå. Men en blind höna e väl svårt att lära....
Har jag någonstans sagt att Krüger skall sparkas?

Ps.

Lär dig svenska språket.

Ds.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Kruger var ju grymt bra mot HV. Att peta honom är helt fel väg att gå. Då finns det andra som underpresterat betydligt mer. Värst Nisse Ekman förstås, men även Mackan Nilson, Widing, Ottoson, Andreas Holmqvist och Boumedienne.

Den enda som åker och har energi är Kempe. Men han får ju tyvärr inte ut så mycket av det.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Mäklaren skrev:
DIFVästertorp skrev:Widing e väl den som ska sparkas om någon? Vill du sparka en lovande ung center som e en del av det kreativa vi har framåt. Vad tycker du Kruger ska göra? Dribbla av målvakten och sen ge pucken till Widing med tomt mål? Ger mig fan på att han missat ändå. Men en blind höna e väl svårt att lära....
Har jag någonstans sagt att Krüger skall sparkas?

Ps.

Lär dig svenska språket.

Ds.
Jag kan språket men tack för omtanken.... Du klagar ju på honom tills fingrarna blöder. Så jag tog mig friheten att gissa på att du ville sparka honom. Jag ifrågasätter istället varför Widing spelar i vår första PP kjedja i match efter match
Djurgårdens IF
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Om DIF betalar min bensinkostnad åker jag upp till Hovet på tisdag. Det blir ca 200kr. Annars skiter jag i det. Jag vill inte se på detta som bjuds nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Rix

Inlägg av Rix »

Klacken och Aktiv sittplats gör en av de bästa matcherna på länge. På isen så gör vi en lika dålig match som vanligt, detta börjar bli tröttsamt
Skriv svar