Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Örebroarn »

Har varit mycket gnälll på BomBom och hur dålig han varit. Han har ändå gjort lite poäng för laget. Den sämsta backen är ändå Stefan Lassen som är -9 hittills. Riktigt illa...Han borde få kicken
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Stulle »

Örebroarn skrev:Har varit mycket gnälll på BomBom och hur dålig han varit. Han har ändå gjort lite poäng för laget. Den sämsta backen är ändå Stefan Lassen som är -9 hittills. Riktigt illa...Han borde få kicken
Du har helt rätt, Stefan har inte gjort mycket ifrån sig hittills. Nu när jag tänker på det så hade jag faktiskt glömt bort att han lirade i laget.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av -daniel- »

Örebroarn skrev:Har varit mycket gnälll på BomBom och hur dålig han varit. Han har ändå gjort lite poäng för laget. Den sämsta backen är ändå Stefan Lassen som är -9 hittills. Riktigt illa...Han borde få kicken
Skillnaden är väl ändå milsvid; BomBom kan man med rätt ställa lite högre krav på. Han har levererat offensivt men ibland ser han otroligt tam & loj ut. En riktig humörspelare som kan vara ganska dödande för moralen i laget. Gillar hans uppåkningar (när han väl lyckas) och hans offensiva tänk, men får liksom inte bli för mycket. Är ändå i defensiven han framförallt skall ha press på sig att leverera.

Lassen har dock minst sagt varit helt bedrövlig..... får hjärtsnurp så fort han är i närheten av pucken. Konstigt då han levererade i VM förut, kvalserien samt gjorde ett riktigt bra intryck hans första match i DIF. Om han inte kommer in i spelet jäkligt snart tycker jag Deilert skall få spela istället.
Bild
Användarvisningsbild
NorpaN
Inlägg: 127
Blev medlem: 2010-09-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av NorpaN »

Tror att det blir en rejäl jävla torsk ikväll. 7-0 till skoterraggarna, djurgården är oeffektiva, försvaret är riktigt dåligt plus att målvaktspelet inte är någon höjdare. brukar vara rätt så positiv inför matcher , men känner helt tvärtom idag.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Jockmaniac »

Med fullt lag vill jag se:

Ridderwall (Owuya)

Kronwall - Holmqvist
Nilson - Ottosson - Ölvestad

Boumedienne - Eklund
Widing - Krüger - Tjärnqvist

Deilert - Printz
Eriksson - Norman - Cehlin

Brodin - Fimpen - Kempe

Falk
Ekman

Lassen bortplockat med andra ord. Kan tänka mig att lira med Falk som back istället för Deilert också men tycker ändå att Alexander gjort sig förtjänt av en plats. Ekman har fått nog med chanser och visar inga tendenser på förbättringar till skillnad från Widing som de senaste matcherna endast haft oflyt. Får han självförtroende så kommer målen! Nisse kan kastas in som avlösare då och då, eller när någon annan spelare inte bidrar.

Dock så tippar jag stortorsk 5-0 idag. Magkänslan säger att vi inte ens gör mål idag.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Stocky »

Örebroarn skrev:Har varit mycket gnälll på BomBom och hur dålig han varit. Han har ändå gjort lite poäng för laget. Den sämsta backen är ändå Stefan Lassen som är -9 hittills. Riktigt illa...Han borde få kicken
Spot on! Kolla extra noga på nästa hemma match hur han åker runt med NOLL koll i den egna zonen. Man blir nästan förbannad om man enbart följer han. Horibel markering och spelförståelse. Ner med Falken och ta hans plats och låna ut Lassen resten av säsongen. Där märks inte heller Falks tempo sänkning till den här säsongen lika mycket.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Jockmaniac »

Tydligen så lirar Norman idag men inte Falk. Då vill jag ha Lassen som extraspelare istället i min laguppställning ovan!

Luleå har Fabricius, Lavander, Abbott och Johnsson borta. Med andra ord inget vidare bra lag på pappret. Tror dock att Luleås fart kommer bryta ner oss.
100% DJURGÅRDSJ***L
Wayne
Inlägg: 211
Blev medlem: 2010-01-23

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Wayne »

Riktigt, riktigt trevligt att Mats Lavander missar kvällens match.

Tror vi vinner med 3-2 efter straffar. Ekman avgör.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Enbom »

Eftersom Luleå har ett gäng skadade så vill jag ändra mitt tips.
5-1 till Luleå. Widing gör mål efter 14 sekunder i första.
Användarvisningsbild
Rirre
Inlägg: 201
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Rirre »

Enda chansen på vinst idag är att alla åker skridskor och ger 120% där ute. En resa upp till Luleå mot ett lag som spelar likt Djurgården gjorde förra året. Nja känns inte bra det här.

Torsk 4-2
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Kall-El »

Jag tar faan i mig hellre Deilert än Lassen också.

Det trodde jag inte att jag skulle skriva inför säsongen.

Bara att inse att det inte går att chansvärva backar från allsvenskan, de finns helt enkelt orsaker till varför de spelar i den serien. Undantaget är självfallet väldigt unga svenska backar som varit med och figurerat i olika landslag.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Salas »

Man vinner aldrig en match på pappret, men jag kan fan inte undvika att nästan kräva en seger idag. Luleås fyra kedjor är läskigt svaga på pappret, och ett skadefritt Djurgården ska inte ha några som helst problem med att besegra dom. Luleå har spelat bra, men jag fattar inte ens hur det är möjligt att vinna så mycket som dom har gjort med deras på pappret värdelösa lag. Idag saknas fyra "tongivande" spelare, vilket gör att kedjorna mer ser ut som de tillhör ett allsvenskt lag än ett elitserielag.

Hjalmarson/Abbott/Vihko
Karlsson/Enterfeldt/Berglung
Nyman/Burström/Komarek
Meijer/Olausson/Arlbrandt

Det ska fan inte gå att förlora mot ett sådant mediokert lag. Det är ett gäng oprövade allsvenska kort och några dugliga elitseriespelare. Det är fan dags för våra stora namn att dra tummen ur röven och visa varför dom tjänar 200-300k i månaden. En match av den här sorten bara ska vi vinna, något annat ska fan inte vara acceptabelt.

Nä, det blir fan i mig en stabil seger ikväll. Och ja, Widing gör ett mål, det har jag bestämt att han ska göra.
Djurgården besegrar Luleå med 4-1.

0-1 Widing
0-2 Holmqvist (PP1)
1-2 Arlbrant (PP1)
1-3 Cehlin
1-4 Tjärnqvist (öppen kasse)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Magnutz »

Blir vinst. Istället för en mängd missade lägen i inledningen av förra matchen studsar pucken vår väg ikväll. Eller... skitsamma, ikväll blir det TV-soffan + match!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
tomten
Inlägg: 1006
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av tomten »

ÄNTLIGEN!
Nisse börjar som extraspelare, det var på tiden.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av rikkard »

Gillar att Ekman är bänkad! Om man inte kämpar har man inget i laget att göra. Också en tydlig markering att ingen har en självklar plats i laget. Om inte Ekman kommer igång snart får man nog börja att överväga att göra sig av med honom. Han har underpresterat något enormt och inte alls hittat in i spelet. man kan nästan börja att ifrågasätta hans motivation.
Skriv svar