Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Mash »

Kall-El skrev:
season skrev:
Kall-El skrev:
Håll käft eller rikta kritken dit kritiken bör riktas mot en gäng överbetalda bekväma kärringar som verkar vara mer intresserade av sina bankkonotn än att prestera på isen. Presterar de kommer klacken också att prestera och detta utan att få betalti runda slängar mellan 100-300k i månaden. Tycker snarast det är starkt att folk är villiga att pröjsa för den här sk underhållningen.
Hålla käft? Det hade ni fullt upp av i klacken idag. Jag antar då att du då är en av de "underbetalande kärringarna" i klacken. I mitt inlägg riktade jag ingen kritik mot laget, det tar jag vid ett annat tillfälle.
Vi betalar för att titta på ishockey.

Spelarna får betalt.

Jävla skillnad.

Det får stödet om de visar hjärta och vilja. Visar de inte detta förtjänar de en tyst klack.


Jag ser ju inte direkt spelare som går ut och säger; Vi har spelat så jävla illa att vi ger bort 25% av vår lön denna månad till föreningens ungdomsverksamhet.

Och nej jag står inte i klacken. De gånger jag går på hockey väljer jag att sitta på långsidan. Bättre överblick för spelet därifrån helt enkelt.
Du betalar för att titta på ishockey, går det bra för laget så kanske du orkar hänga med och ta någon ton i ett par ramsor. Går det däremot skit så sitter du och tjurar och gnäller för att laget inte presterar. Enkel lösning då, vill du inte stötta laget i ur och skur så kan du stanna hemma.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Kall-El »

Du jag köper ALDRIG något inne på vare sig Hovet eller Globen då jag inte har för avsikt att sponsra Bajen / AEG. ( Om alla gav faan i att köpa käk på arenan och istället lade de pengar på en extra biljett skulle föreningen tjäna stora summor pengar på detta. )

Dessutom börjar man bli lite gammal och det känns som att man med ålderns rätt kan pensionera sig på långsidan.

Jag är nog för övrigt den härinne som hatar NHL mest av allt, men det folk måste inse är att visar inte spelarna vilja blir det svårt att dra igång klacken också, inte minst då ishockeyn har MÅNGA matcher på en säsong och det som alltid krävs två personer för att det skall bli dans.

Känns för övrigt som att många som gnäller på klacken kanske blivit lite för bortskämda. Undrar t ex hur många av dessa som var med under Norrettan-åren t ex?
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Jepe »

Ska sammanfatta såhär:

Godkända:
Brodin
Cehlin
Eklund *2

Resten förtjänar inte att stå på den is som Ragge hyllats på idag.

Ett tillägg på hyllningen:
En stor del av klacken är inte värdig att tacka av Ragge! Denna avtackning skulle med facit i hand ha gjorts på Lördag. Lika tamt som det var på isen var det på läktaren!

Bom-Bom tog väl ledningen i felpass ligan efter dagens match, så många han hade idag har väl de flesta på en hel säsong kanske två.

EDIT:
Kentta KUNG RAGGE syntes riktigt bra, snyggt jobbat!
Senast redigerad av Jepe den 2010-11-18 23:07:03, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Mäklaren skrev:Ska, för en bedrövlig gångs stund, lyfta fram spelare som utmärkte sig positivt ur sortin:

Christian ''Fimpen'' Eklund. Fy fan vad jag älskar dig. Alltid ett underskattat jävla arbete och ett DIF-hjärta som slår det mesta.

Staffan Kronwall. Elitseriens bästa back efter Magnus Johansson?
Jag haller med. Det ar ocksa darfor jag tycker det ar viktigt att lata Fimpen spela och inte STANDIGT vara sidsteppad for en javla idiot som Nisse Ekman, pardon my French. Lat dem som visar hjarta spela, sen skiter jag i vad de andra glidarna har for gamla meriter.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Kall-El »

Det bör också sägas att det vi klagar på är spelarnas INSTÄLLNING.

Hade det visat lite hjärta på isen hade stödet kommit även om det stod 0-4 på tavlan.

Visar spelarna ingen vilja smittar det självfallet av sig på publiken också.

Skulle personligen vilja se att 5-6 spelare bänkas till lördagens match och att man instället gav några junisar chansen, mest bara för att visa att jobbar du inte för laget spelar du inte.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Magnutz »

SkönaDjurgårn skrev:
Mäklaren skrev:Ska, för en bedrövlig gångs stund, lyfta fram spelare som utmärkte sig positivt ur sortin:

Christian ''Fimpen'' Eklund. Fy fan vad jag älskar dig. Alltid ett underskattat jävla arbete och ett DIF-hjärta som slår det mesta.

Staffan Kronwall. Elitseriens bästa back efter Magnus Johansson?
Jag haller med. Det ar ocksa darfor jag tycker det ar viktigt att lata Fimpen spela och inte STANDIGT vara sidsteppad for en javla idiot som Nisse Ekman, pardon my French. Lat dem som visar hjarta spela, sen skiter jag i vad de andra glidarna har for gamla meriter.
+1

Hjärta ger mer än meriter. Boumedienne har INGET tex.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kamala
Inlägg: 70
Blev medlem: 2010-01-15
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Kamala »

Är det någon som sett en riktigt tackling från någon av våra spelare på hela säsongen? Jag är fan ytterst tveksam...
You and I are gonna live forever!
Användarvisningsbild
season
Inlägg: 181
Blev medlem: 2008-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av season »

Millwall skrev:
season skrev:Jag ställer krav på laget, på resultaten och på klubben. Men framför allt ställer jag krav på supportrarna.
Jag har inte mycket pengar. Det lilla överskott jag har spenderar jag på DIF. Jag ställer krav på laget, inte som vissa på att få bli underhållna av klacken.
Nu är jag klacken, den lilla skaran som faktiskt sjöng matchen igenom. Jag blir gärna underhållen eftersom min sambo undrar va fan jag hållit på med ikväll då jag inte får fram ett ljud.

Jag går inte inte på matcher för att bli underhållen. Ekonomi är oväsentligt. Jag går för att stötta min klubb.

Jag lever för DIF och avskyr dem i klacken som sviker laget genom att stå tysta över dem som inte presterar i laget.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Daniel942 »

Jag skulle vilja se hela jävla laget på läktaren under nästa J20-Derby.
DIF!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Magnutz »

Kall-El skrev:Det bör också sägas att det vi klagar på är spelarnas INSTÄLLNING.

Hade det visat lite hjärta på isen hade stödet kommit även om det stod 0-4 på tavlan.

Visar spelarna ingen vilja smittar det självfallet av sig på publiken också.

Skulle personligen vilja se att 5-6 spelare bänkas till lördagens match och att man instället gav några junisar chansen, mest bara för att visa att jobbar du inte för laget spelar du inte.
Håller med fullständigt. Jag har ropat på bänkning av "skitspelare" länge nu. De som inte ids köra på ordentligt under en enda match fram till och med nu ska bänkas och istället bereda plats för juniorer. Ok att vi får tokstryk ändå i det scenariot men det lär inte vara på grund av bristande inställning.

Nu tror jag att Tjärna och Ölvestad t ex mår illa av det här (tillsammans med några andra) men dessa förmår inte att lyfta laget?! Vi har ingen Challe Berglund som ordnar stämningen eller riktiga svinspelare som kan ställa till det på isen bara för att störa motståndet. Vi har tamejfan ett gäng Kronbloms. Vi har ingen bra stomme i laget. Där ligger nog en del av förklaringen. Kanske.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Mash »

Kollade nyss på highlights, tänk att det alltid ska vara Printz i alla avgörande mål. Tredje målet ska han upp och tackla till Sjögren men missar totalt och så blir det friväg...
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av diftobbe89 »

Kall-El skrev:Det bör också sägas att det vi klagar på är spelarnas INSTÄLLNING.

Hade det visat lite hjärta på isen hade stödet kommit även om det stod 0-4 på tavlan.

Visar spelarna ingen vilja smittar det självfallet av sig på publiken också.

Skulle personligen vilja se att 5-6 spelare bänkas till lördagens match och att man instället gav några junisar chansen, mest bara för att visa att jobbar du inte för laget spelar du inte.
EXAKT. Men Hardy,Monten och Micke tycker ju vi spelar bra, eller iallafall ''okej'' , varenda jävla spelare/tränare förtjänar en fet jävla utskällning, allt är totalt pinsamt.. Strömberg lirar man inte ens, fast detta jävla piss laget spelar som de gör en match som denna, eller om han gör hela ''1'' byte kanske.. SHIIT

Jag är grymt besviken på hela laget med 1,2 undantag, men jag är då fan lika jävla besviken på dom 3 jävla slips gubbarna i båset som inte visar ett skit av tävla/kriga/eller ens någon vilja...

Och vart fan är aggresiviteten? jävla damhockey, lite små puffar och snack är allt man gör en match som denna, och Jimmie åker där ute och be om ursäkt för diverse saker ! Usch

Och så orkar folk snacka om volymen på läktaren? Kan ju lova att vi har betydligt större bekymmer en så, helt dödstyst förtjänar det här jävla laget nästa gång...
Spela fult
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Millwall »

Om jag bara hade talangen att ställa upp i DIFs femte kedja skulle jag hellre ta ett knäckt näsben och några utslagna tänder än en förlust.

Bara spelarna kämpar är jag nöjd.

VISA HJÄRTA FÖRIHELVETE!!!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Magnutz »

Millwall skrev:Om jag bara hade talangen att ställa upp i DIFs femte kedja skulle jag hellre ta ett knäckt näsben och några utslagna tänder än en förlust.

Bara spelarna kämpar är jag nöjd.

VISA HJÄRTA FÖRIHELVETE!!!
+1 och amen i kyrkan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Cellus
Inlägg: 129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Cellus »

"When you pull on that jersey, you represent yourself and your teammates. And the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back!"

- Herb Brooks
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Skriv svar