Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Men Guuud vad tjurigt det blir, är det du som är Nisse själv eller?

Seriöst, Widing tjänar över TIO TUSEN KRONOR OM DAGEN. Vi är flera månader in i serien och han har gjort ett mål. Är det argument nog? Jag tycker bara de ska petas ner ett pinnhål i hierarkin så andra i laget får den speltid och uppmuntring de förtjänat. Sen om våra superstars råkar komma igång (det är trots allt inte så stor skillnad i speltid på andra- och tredjelinan, right?) så får de gärna avancera i kedjesystemet!

Klart jag också vill att de ska komma igång men inte på bekostnad av de som faktiskt spelar bra.

Widing låtsaskämpar ju som en galning. Han är en halv sekund för sen in i precis varenda närkamp (jobba smart istället) och när han ska avlossa sin fruktade bössa så tar han ju i så han aldrig får en ren träff.
Ekman spelar lite för svårt tycker jag. Förmodligen vill han så mycket att han försöker göra det lilla, lilla extra hela tiden. Spela enklare så kommer nog självförtroendet och formen.

Det blir spännande att se om uppehållet gjort dem gott eller inte. Jag ser verkligen INTE FRAM EMOT att se de två spela iaf. Det gör jag däremot med resten av laget. Speciellt Riddarn och sen även att få se Ragge tackas av.
Se där ja, en åsikt med text bakom. Scnhyggt!! ;)

Sorry om jag lät (låter) sur för det är jag faktiskt också (jobbig dag, du vet) men vidhåller fortfarande att jag tycker Widing kämpar och sliter men att hans usla självförtroende verkligen lyser igenom. Vidhåller också fortfarande att man MÅSTE fortsätta trumma på med Widing & Ekman i de högre konstellationerna för annars kommer de aldrig komma igång...

I vilket fall som helst skall Ragge hyllas i kväll. Enormt jävla högt.
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Magnutz »

Knivig situation med de grymt underpresterande anfalls"vapnen". Ska de gå på lågfrekvens för att komma till sin rätt i slutspelet eller ska de straffas och flyttas ner i kedjorna?! En sak är väl säker och det är att de tongivande spelarna sätter ribban för lagmoralen. Om dessa tillåts löka runt på isen i match efter match sätter det sig i laget som helhet och spelare som vanligtvis ger 100% i varje match mattas av = inget vidare.

Näe, jag vill se ett infernaliskt krigande DIF idag. Ingen Karlstadbonde ska få stå hel och sund framför Riddar'n. Där MÅSTE våra backar visa vart skåpet ska stå. Och däri ligger nyckeln till framgångslåset, enligt mitt sätt att se på det. Bygg bakifrån idag. Inga rundel-ut-grejer i uppspelsfasen och framför allt.. understöd.. för att trycka fast Karlstad i egen zon behöver vi ge stöd åt anfallen!!!

Ikväll ska det smiskas Kaffestjärt tamejfan, i Ragges namn och för hans ära!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Mäklaren »

Magnutz skrev:Knivig situation med de grymt underpresterande anfalls"vapnen". Ska de gå på lågfrekvens för att komma till sin rätt i slutspelet eller ska de straffas och flyttas ner i kedjorna?! En sak är väl säker och det är att de tongivande spelarna sätter ribban för lagmoralen. Om dessa tillåts löka runt på isen i match efter match sätter det sig i laget som helhet och spelare som vanligtvis ger 100% i varje match mattas av = inget vidare.

Näe, jag vill se ett infernaliskt krigande DIF idag. Ingen Karlstadbonde ska få stå hel och sund framför Riddar'n. Där MÅSTE våra backar visa vart skåpet ska stå. Och däri ligger nyckeln till framgångslåset, enligt mitt sätt att se på det. Bygg bakifrån idag. Inga rundel-ut-grejer i uppspelsfasen och framför allt.. understöd.. för att trycka fast Karlstad i egen zon behöver vi ge stöd åt anfallen!!!

Ikväll ska det smiskas Kaffestjärt tamejfan, i Ragges namn och för hans ära!!
Då måste Oscar bänkas.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Heaty »

Sen är väl den bittra sanningen så att man inte låter en 300lax i månaden lirare få lite istid? Jag sitter hellre och hoppas på att widing ska vakna till och sprätta in 78 strutar per match än att Söder ska bli det nya fenomenet. Dock ska ju även dem få speltid, men widing och co. måste få mer.

Jag har även en fet känsla av att Nisse vaknar till liv idag, han och Mackan verkade ju ha blivit lite griniga vilket bara är bra. Det återstår att se om jag har rätt, men det börjar faktiskt kännas bra nu.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Hehe okej, en fredspipa på det då. Får hoppas du räddar upp dagen med en Djurgårdsvinst! :)

Jag förstår ju helt klart din teori även om jag inte skulle tillämpa den själv som tränare. Psykologin i resten av laget får en negativ påverkan om vissa får spela väldigt mycket trots att de inte förtjänar det.
Du får vara glad över att Hardy tycker som du och trampar vidare med stjärnorna. Man får hålla tummarna för att det släpper någon j-la gång bara. Mitt tålamod var slut för tio omgångar sen. Och ja, i ärlighetens namn, även för Mackan förra året! :D
Norrortsgrabben
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-11-02
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Norrortsgrabben »

NU KÖR VI! HELVETE VAD TAGGAD JAG ÄR!!!

"DE E BLUE SAINTS SOM SJUNGER I KÖR, VI LEVER FÖR HOCKEY VI ÄLSKAR VÅRAT LAG, VI STANNAR HOS ER TILLS VI DÖR!!"
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Hehe okej, en fredspipa på det då. Får hoppas du räddar upp dagen med en Djurgårdsvinst! :)
Indeed, håller tummarna för det. ;)
Bild
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Kentta »

På tuben till Hovet nu, tagga till nu allihopa! KUNG RAGGE! Håll ögonen öppna efter en flagga med samma budskap!
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Crashmash »

Ölvestad - Ottosson - Ekman
Printz - Kronwall

Tjärnqvist - Krüger - Widing
Boumedienne - Eklund

Eriksson - Falk - Kempe
Lassen - Holmqvist

Brodin - Eklund - cehlin
Strömberg - Deilert

Ridderwall
Owuya
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Soulsic »

Ingen Marcus Nilson alltså. :(
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Mäklaren »

Men vad i helvete är det för fel på Nilson? Man kan ju inte vara sjuk två gånger i månaden...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Soulsic »

Kanske är det markering och slagsmålet på träningen var allvarligare än vad vi trodde.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Mäklaren »

Soulsic skrev:Kanske är det markering och slagsmålet på träningen var allvarligare än vad vi trodde.
Det tror jag verkligen inte.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9532
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Jim Morrison »

Ingen Marcus Nilson... Fy fan vad trött jag blir.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av DIF_Soldier »

Och ingen jävel rapporterar ett skit längre på den här jävla sidan.

KATASTROFUSELT! Få tummen ur röven för helvete.
Säg den glädje som varar
Skriv svar