Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Frågetråden

Inlägg av Mash »

riccos skrev:
Sebbaan skrev:tja alla järnkaminer, jag å polarna ska boka biljetter nu till nästa derby den 11 januari och vi undrar vart dif klacken ska stå? ska klacken ska stå på samma ställe som förra derbyt? FORZA DIF!!!
Klacken står alltid på samma sida vid Derby mot AIK
Dvs A15-A16/17-A18
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET
Inlägg: 63
Blev medlem: 2007-10-17
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: Frågetråden

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

Tjoppo skrev:Hejsan, tänkte kolla om det finns nån här på forumet som vet vad det är för låt som brukar spelas i periodpauserna.
Det är en kille som sjunger på franska och det är blandat med techno ljud.
Det är inte Stromae - Alors on danse, men en liknande.
Tack på förhand.
Stromae - House'llelujah (Klaas Remix)

Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Frågetråden

Inlägg av Drutten »

Nån som vet vem som är kapten nu när Ragge lagt av?
Ingen seger utan offer
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Matchtröjor 10/11

Inlägg av Henke_F »

Vet någon vad det är för typsnitt på numren (och på bokstäverna) Tycker dom ser rätt sjyssta ut och skulle vilja ha fonten.

Brukar vara en del snack om matchtröjorna, så ändrade bara rubriken på tråden // MOD
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Typsnitt/Font på Matchtröjorna 2010-2011

Inlägg av android »

Jag har verkligen ingen aning. Du kanske kan maila någon inom föreningen? materialare, Jeglertz etc?

Tryck på fliken klubbinfo så hittar du adresser där.

Håller i sak med SirDIFAlot. Dock så verkar övriga tycka att det är ok, så då är det väl ok.

Ska sluta gnälla.

Henke överreagerar dock. Inget att grina för.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Tooga
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Frågetråden

Inlägg av Tooga »

Någon som vet hur vilka som var tränare i Djurgården innan 1975? Jag har fått ihop följande:
Lars Björn
Roland Stoltz
(båda någon gång i början av 1970-talet)

Vladimir Zabrodsky 1970-1971
Arne Strömberg 1956-1960
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Typsnitt/Font på Matchtröjorna 2010-2011

Inlägg av Henke_F »

android skrev:Jag har verkligen ingen aning. Du kanske kan maila någon inom föreningen? materialare, Jeglertz etc?

Tryck på fliken klubbinfo så hittar du adresser där.

Håller i sak med SirDIFAlot. Dock så verkar övriga tycka att det är ok, så då är det väl ok.

Ska sluta gnälla.

Henke överreagerar dock. Inget att grina för.
Mailade "Art Director" (Kristofer Raitio) tyckte jag lät mest passande titeln för att svara på det här =)
Jeglertz? Han var ju fotbollstränare. Ednertz VD:n var det du menade väl? Återkommer när/om jag får svar.


Resten av debacklet i tråden är iaf utaggerat för min del och personligen tycker jag man kan ta sånt klag i PM så slipper man bumpa trådar och fylla dom med offtopic-innehåll och låta moddarna göra städjobbet om det nu behövs. Brukar funka bra på andra större forum.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Matchtröjor 10/11

Inlägg av Henke_F »

Fick svar på mailet och det är inte något existerande typsnitt, men jag fick en vectoriserad pdf-fil med alla bokstäver och siffror som finns som jag kan dela med mig av om någon vill ha. (Använd länken längre ner, om den skulle vara nere så PM:a isåfall)

Edit: hittade en gratis filehost, så här är filen: http://www.myfreefilehosting.com/f/1ca0c5e1fc_0.45MB (Följ länken sen klicka på "download-länken" längre ner på sidan.)
Senast redigerad av Henke_F den 2011-02-01 20:55:53, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Edin »

Jag hade tänkt att skriva upp mig till bortamatchen mot Brynäs, och samtidigt gå med i JK, men räcker medlemskapet bara till den 31:a december? Känns ju väldigt ovärt isåfall.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Matchtröjor 10/11

Inlägg av DIF_Soldier »

Henke_F skrev:Fick svar på mailet och det är inte något existerande typsnitt, men jag fick en vectoriserad pdf-fil med alla bokstäver och siffror som finns som jag kan dela med mig av om någon vill ha. (PM:a isåfall)

Går väl inte att lägga upp en fil här?

Edit: hittade en gratis filehost, så här är filen: http://www.myfreefilehosting.com/f/1ca0c5e1fc_0.45MB
Fantastiskt! Tack ska du ha!

Edit: Nu när jag tänker efter är det väl exakt samma typsnitt som Anaheim Ducks använder?
Säg den glädje som varar
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Matchtröjor 10/11

Inlägg av Henke_F »

DIF_Soldier skrev:
Henke_F skrev:Fick svar på mailet och det är inte något existerande typsnitt, men jag fick en vectoriserad pdf-fil med alla bokstäver och siffror som finns som jag kan dela med mig av om någon vill ha. (PM:a isåfall)

Går väl inte att lägga upp en fil här?

Edit: hittade en gratis filehost, så här är filen: http://www.myfreefilehosting.com/f/1ca0c5e1fc_0.45MB
Fantastiskt! Tack ska du ha!

Edit: Nu när jag tänker efter är det väl exakt samma typsnitt som Anaheim Ducks använder?
Det hade jag inte tänkt på, googlade lite ducks 2010-tröjor och ser så ut. Skulle det inte vara exakt samma så är det väldigt väldigt likt iaf. Fast finare färger på våra =)
Användarvisningsbild
Tooga
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Frågetråden

Inlägg av Tooga »

Ja, medlemskorten är årsspecifika. Kan förstå att det känns dyrt, men å andra sidan lär det bli svårt att få tag i en billigare resa tur och retur till Gävle än JKs. Åk med! :)
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Frågetråden

Inlägg av Kall-El »

Råkade se denna halsduk i shoppen:

http://www.difhockey.se/shop.php?prod=keps&art=DJH2016

Är det någon som mot förmodan råkar känna till om det finns en mössa "som hör till" halsduken?

Kunde inte hitta någon själv i alla fall.

En mössa i grått och svart med DIF-emblem hade varit jävligt snyggt.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av crike »

Bryr mig inte om svaret har postats någon gång tidigare, är det någon som vet om man kan besöka träningarna runt jul eller är dessa stängda?
R00kie
Inlägg: 26
Blev medlem: 2010-11-05

Re: Frågetråden

Inlägg av R00kie »

Jag undrar hur ramsan går som hördes i stora delar av 3 perioden. Lät som det var skönt gung på Hovet !
Skriv svar