Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Henkos »

DIF_Soldier skrev:Jag vet att det är oerhört tufft, för killen är en äkta Järnkamin och en favorit, men tyvärr vinns det juniorer som kan göra Fimpens jobb. No deal.
+1

Kan inte vara värt dom extra pengarna. Brodin tex gör samma jobb och mer därtill. Väldigt svårt o förstå hur han kan fått vara kvar så länge som han fått.

Vad det gäller backsituationen nu tycker jag man ska spela Eklund definitivt, ser hellre att man bänkar/sparsamt matchar Lassen. Varit bedrövlig så här långt, kan ju dock bero på hans skadeuppehåll till stor del.

En stabil målvakt nu vore mumma men det är väl att begära för mycket. Dock viktigaste positionen i laget så jag ställer mig frågande till hur man prioriterat värvningarna denna säsongen.

EDIT: Ja visst treårskontrakt men tycker även vid den tidpunkten att det var ett märkligt beslut.
Senast redigerad av Henkos den 2010-10-12 01:06:53, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Henkos skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag vet att det är oerhört tufft, för killen är en äkta Järnkamin och en favorit, men tyvärr vinns det juniorer som kan göra Fimpens jobb. No deal.
+1

Kan inte vara värt dom extra pengarna. Brodin tex gör samma jobb och mer därtill. Väldigt svårt o förstå hur han kan fått vara kvar så länge som han fått.
För att föreningen skrev ett treårskontrakt med honom. Då var det naturligt men i dagsläget är det nya tider.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av odburt »

Nej inte Fimpen! Han är ihop med Honken den roligaste killen i laget och den som jag personligen har fått trevligast bemötande av när man sprungit på i katakomberna.
DIFRobbex
Inlägg: 619
Blev medlem: 2010-03-04

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIFRobbex »

Ragge-Honken
BomBom-Lassen
Printz-Staffan

Tycker det är dags för en utlåning av Eklund, bara någon månad. Så han får en liten nytändning och kan komma tillbaka och göra ett bättre jobb än han gjort hittills. Tycker inte han har levt upp till förväntningarna riktigt efter det han gjorde förra säsongen.
Claesson ska få speltid och går därför in bredvid Honken tills Ragge är spelklar och skulle nu Ragge inte kunna lira, så ska claesson få den platsen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Att spela BomBom & Lassen är nog att utmana ödet lite väl mycket.
Josef kräver sin Staffan,
precis som Lassen kräver sin Printz

Sedan att Claesson skulle gå in & spela säkert i omgång efter omgång är det inte heller mycket som talar för.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIFRobbex
Inlägg: 619
Blev medlem: 2010-03-04

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIFRobbex »

Lee Harvey Oswald skrev:Att spela BomBom & Lassen är nog att utmana ödet lite väl mycket.
Josef kräver sin Staffan,
precis som Lassen kräver sin Printz

Sedan att Claesson skulle gå in & spela säkert i omgång efter omgång är det inte heller mycket som talar för.
Sant där med femmorna. Tänkte lite fel där. Men erkänn attdet skulle vara jobbigt att möta Printz och Staffan i samma byte.
Sen är det inte heller helt säkert att Claesson skulle vara bra i varje omgång. Men tycker han gjort det bättre än Eklund än så länge iaf.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Rocker »

Kronwall - Holmqvist
Honken är tillsammans med Tjärnqvist lagets bästa poängplockare, so far. Kronwall tar ett mer defensivt ansvar men har fortfarande kapacitet att följa med. Stabilt och tungt backpar att möta.

Ragge - Boumedienne
Det går inte att blunda för det faktum att Josef har gjort fem poäng på sex matcher. Tillsammans med Ragge lär han sluta agera nonchalant. Jobbigt att möta detta backpar också, båda har förmågan att spela småfult i egen zon.

Printz - Eklund/Lassen
Printz har varit frukatansvärt ojämn i säsongsinledningen men det har han varit varje säsong. Han kommer att komma igång och återigen bli en av våra viktigare spelare i boxplay och i det defensiva spelet. Spela den som är hetast för dagen tillsammans med honom.
Användarvisningsbild
Elajtaren
Inlägg: 275
Blev medlem: 2010-02-04

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Elajtaren »

Rocker skrev:Kronwall - Holmqvist
Honken är tillsammans med Tjärnqvist lagets bästa poängplockare, so far. Kronwall tar ett mer defensivt ansvar men har fortfarande kapacitet att följa med. Stabilt och tungt backpar att möta.

Ragge - Boumedienne
Det går inte att blunda för det faktum att Josef har gjort fem poäng på sex matcher. Tillsammans med Ragge lär han sluta agera nonchalant. Jobbigt att möta detta backpar också, båda har förmågan att spela småfult i egen zon.

Printz - Eklund/Lassen
Printz har varit frukatansvärt ojämn i säsongsinledningen men det har han varit varje säsong. Han kommer att komma igång och återigen bli en av våra viktigare spelare i boxplay och i det defensiva spelet. Spela den som är hetast för dagen tillsammans med honom.
Kunde inte sagt de bättre själv! Mycket bra utvärdering. Tills Ragge är tillbaks så stoppar vi in Eklund med Bombom och sen Claesson som sjunde back.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Caveman »

Det är inte direkt skridskor starka backar vi har däremot är det storlek & tyngd. Kan bli jobbigt när motståndarna börjar att snurra i vår zon.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av m0ng00se »

http://www.hockeymedmariehallman.se/ skrev:Ska man se dig som defensiv eller offensiv? Jag tror många tänker just defensiv men samtidigt så har du gjort många poäng där borta?– Ja jag är nog lite av båda. Men folk tror nog att jag är defensiv för när jag var hemma senast så var jag libero i det system som var och då blev det mer defensivt spel. Jag spelade bitvis med fyra forwards. Men det är ju roller i hockey, jag trivs bra i offensiven, har haft en offensiv roll där borta. Det har varit lite åt båda hållen men det som jag har utvecklat mest där borta är nog att jag har fått spela mycket offensiv hockey och att jag har blivit bättre på det.


Vad ska vi sätta för etikett då? Mittemellan?
– Ja, ha, ha, ha. Jag vågar inte svara på det. Men jag tycker att jag kan spela åt båda hållen.


Har du haft något snack om det med DIF?– Nej, det här blev ju klart häromdagen. Jag har inte ens hunnit träna än så vi får se men jag hoppas jag får spela åt båda hållen att jag har en roll som kan spela både defensivt och offensivt.

Du ska spela en del pp hoppas jag, för det har du varit bra på där borta?– Ja, jag vet inte vad Djurgården vill men jag hoppas jag får göra det. PP ser jag som en av mina styrkor, så jag hoppas jag får spela det. Sedan är det alltid så att det är de som är bäst som ska spela pp så en roll där det måste man förtjäna först.


Men visst har du gjort många pp-poäng där borta?
– Inte så många mål men poäng jag. Jag passar mer än jag skjuter men det är något jag hoppas ändra på också.

ska bli intressant att se hur vi tänker använda honom
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Kall-El »

Caveman skrev:Det är inte direkt skridskor starka backar vi har däremot är det storlek & tyngd. Kan bli jobbigt när motståndarna börjar att snurra i vår zon.
Exakt det jag är lite oroad över oxå.

Timmy och Kyle var snabba backar.

Vi har ersatt dessa med kilon istället.

Inte säkert att detta är rätt väg att gå.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av sensei »

Kall-El skrev: Inte säkert att detta är rätt väg att gå.
Saknar vi inte centrar också?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
Kall-El skrev: Inte säkert att detta är rätt väg att gå.
Saknar vi inte centrar också?
Äh, lägg ner. Han har ju helt rätt i sin utvärdering där. Även angående skillnaden på fjolårets backar och årets.
Expert.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Kall-El »

En back behöver inte nödvändigvis vara snabb.

Har man t ex ragges spelförståelse behöver man inte var vinthundsnabb direkt.

Står man rätt och kan läsa spelet bra blir inte skridskoåkningen lika betydelsefull.

Har man däremot brister när det kommer till detta då vill det till att man har lite fart under rören.
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIFDIF »

Jag tycker att Ragge och Holmqvist gjorde det jävligt bra förra året tillsammans så man behöver inte sära på dom. Back uppsättningar tycker jag ska se ut så här,

Andreas Holmqvist - Marcus Ragnarsson
Kommertarer Överflödiga

Staffan Kronwall - Josef Boumedienne
Kronwall tror jag kommer vara mycket bra defensivt, och med sitt slit och hårda tacklingar tror jag kan tända Bombom mitt i spelet. Staffan tar hand om de defensiva, Bombom de offensiva.

Stefan Lassen – David Printz
Bra boxplay. Printz gjorde det bra förra säsongen med Timmy och tycker Lassen har en likadan spelstil som timmy av det jag har sett. Gör jobbet i skymundan, kan bidra offensivt med en fin bössa.

Om det skulle vara så att vi kör med 4 backpar, lägg in

Eklund (7e back) - Claesson (ev, utlånad)

Som jag ser forwardsbesättningar så tycker jag att vi borde släppa Eklund. Stort hjärta, men tyvär gör Junisarna det mycket bättre. Hellre Brodin i dagsläget.
Sedan finns det ett till frågetecken, Kempe eller Falk. Vem ska man välja? Vad tycker ni?
Kempe kan ju komma igång, men vi behöver en center, och det är falk. Dessutom är han Djurgårn! Vem tycker ni?
Skriv svar