Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av starvin_marwin »

Stocky skrev:Dom sa att det skulle komma efter landslags uppehållet i november. Då är dom nya "NHL" grejerna installerade och klara vad jag har hört.
Stämmer..
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av odburt »

Sitter och funderar på årets spelschema.
Tycker det är ovanligt många små uppehåll som nu på torsdag när vi lirar vår match på tisdag i omgång 10 och vilar när alla andra spelar omgång 10.

Jag tycker det är skit. Hockeyabstinensen hinner ju bli enorm på 4 dagar, vore bättre om vi också körde tätare omgångar, då hade man säkerligen fått se mer av spelare som Söder, Mitman, Sandberg, Lennhammer m.fl.
Hade inte haft något emot 4 matcher i veckan som de har i Amerika, klart att kvaliteten kanske sjunker lite men å andra sidan får man se fler spelare och DIF oftare.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av -daniel- »

odburt skrev:Sitter och funderar på årets spelschema.
Tycker det är ovanligt många små uppehåll som nu på torsdag när vi lirar vår match på tisdag i omgång 10 och vilar när alla andra spelar omgång 10.

Jag tycker det är skit. Hockeyabstinensen hinner ju bli enorm på 4 dagar, vore bättre om vi också körde tätare omgångar, då hade man säkerligen fått se mer av spelare som Söder, Mitman, Sandberg, Lennhammer m.fl.
Hade inte haft något emot 4 matcher i veckan som de har i Amerika, klart att kvaliteten kanske sjunker lite men å andra sidan får man se fler spelare och DIF oftare.
Fast det skulle uppenbarligen missgynna publiksiffrorna om det vore FÖR mycket matcher... vi som är hockeytokiga hade naturligtvis sagt "Ja tack", men den stora massan, som kanske går på en match ibland lite då & då, skulle knappast hoppa jämföta och invadera våra läktare när det är fler matcher.
Bild
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av odburt »

Givetvis är det nackdelen. Tyvärr är Sverige lite för litet och idrottsintresset lite för svagt i stan.

För att det skulle funka skulle man först behöva ta fram ett enda lag för hela Stockholm, gå med i en större liga (typ NHL, någon europeisk liga eller en världsliga) och fylla Globen konsekvent.
Nu är jag självklart och dansar på gränsen mot en utopi, men det vore fantastiskt om vi en dag kunde ha världseliten i ishockey konsekvent på plats i Stockholm, vi tillhör ju faktiskt eliten när det gäller att ta fram spelare och hockeyintresset är utbrett i området.

Faktum kvarstår. Elitserien är en för dålig produkt och om man inte som många av oss gråter och blöder med laget så förstår jag att man som gemene man generellt har en trist inställning till hockey.
Känns som hela serien är en klubb för inbördes beundran. Det är bara småstäderna som har utbyte av den.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Kall-El »

odburt skrev:Givetvis är det nackdelen. Tyvärr är Sverige lite för litet och idrottsintresset lite för svagt i stan.

För att det skulle funka skulle man först behöva ta fram ett enda lag för hela Stockholm, gå med i en större liga (typ NHL, någon europeisk liga eller en världsliga) och fylla Globen konsekvent.
Nu är jag självklart och dansar på gränsen mot en utopi, men det vore fantastiskt om vi en dag kunde ha världseliten i ishockey konsekvent på plats i Stockholm, vi tillhör ju faktiskt eliten när det gäller att ta fram spelare och hockeyintresset är utbrett i området.

Faktum kvarstår. Elitserien är en för dålig produkt och om man inte som många av oss gråter och blöder med laget så förstår jag att man som gemene man generellt har en trist inställning till hockey.
Känns som hela serien är en klubb för inbördes beundran. Det är bara småstäderna som har utbyte av den.
Tycker det där låter som en amerikaniserad mardröm där all idrottsligsjäl går förlorad fullständigt för att istället skapa något plastigare än LHC...

Vi bör hålla oss så långt bort från dumheternas NHL som det bara går. Det enda vi bör ta efter som de har är touch icing. Det vore ett stort steg i rätt riktning. ( Om nu NHL har detta vill säga. )
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av odburt »

Jag vet att det finns ett starkt motstånd mot NHL och en utbredd konservatism inom Elitserien. Men ska man komma någonstans i livet har jag lärt mig att det gäller att köra efter devisen "Dream BIG". Sen behöver man kanske inte vara Einstein för att räkna ut att jag är något färgad.

Det vore ju helt fantastiskt om Djurgårn kunde bli hela stans lag (och de som gillar nåt annat hade då inte behövt kolla på hockey), men det lär ju inte hända.
Hockeyvärlden är större än derby mot packet eller en dag vinna elitserien. Hur många SM-guld man än vinner så vinner man inga VM-guld. Och hockeyligan är ruggigt konservativa och bakåttänkade vilket knappast får mig att gilla konceptet elitserien.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9505
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Jim Morrison »

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17551
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Ragnarsson nära!

http://www.hockeykanalen.se/1.1854238/2 ... t_pa_match
Börjar tröttna på de där artiklarna nu... Hur länge har vi inte läst såna? Men visst, roligare än om det hade stått tvärtom.
Expert.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Mäklaren »

Hur kan man tröttna på goda artiklar om Ragge?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17551
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Hur kan man tröttna på goda artiklar om Ragge?
Haha, menar bara att vi kanske sett...6-7 st som säger att "Nu ska han spela!" så gör han aldrig det. Blir lite tröttsamt att försöka bli glad när det kommer nya hela tiden.
Expert.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Hur kan man tröttna på goda artiklar om Ragge?
Haha, menar bara att vi kanske sett...6-7 st som säger att "Nu ska han spela!" så gör han aldrig det. Blir lite tröttsamt att försöka bli glad när det kommer nya hela tiden.
Bli inte förvånad om han dyker upp imorgon.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
AlltidDIF
Inlägg: 393
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av AlltidDIF »

För nån vecka sen drömde jag om att Nilson och Kronwall kom hem...Båda har nu gjort det...Samt att våran kapten Ragge kom tillbaka och klarade testet....2 av 3 har slagit in.....
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Christopher J »

Tycker man ska köra med följande lag nu.

Mackan-Otto-Ölvestad
Widing-Ekman-Tjärnqvist
Kruger-Norman-Cehlin
Kempe/Tim-Falk-Fimpen/Brodin

Honken-Ragnarsson
Bombom-Kronwall
Lassen-Printz

1.Ridderwall
2. Owuya
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Salas »

Mackan - Otto - Jimmie
Ekman - Krüger - Widing
Tjärna - Norman - Cehlin
Kempe - Falken - Tim

Extra: Brodin och Fimpen.

Ragge - Honken
Kronwall - Boumedienne
Printz - Eklund

Extra: Lassen, Deilert, Claesson och Lennhammer.

Drömmer jag?
Om så är fallet, kan någon vara så snäll att väcka mig?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Nejnej, Oscar förtjänar speltid, antingen på Printz' eller BomBoms bekostnad. Lassen och Oscar ska spela.

Ragge-Honken
Boumedienne-Kronwall
Lassen-Eklund
Printz
Säg den glädje som varar
Skriv svar