Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jepe »

Fricke skrev:Staffana är en blek kopia av sin bror. Seg på rören, tacklas inte, kan inte skjuta och inte speciellt spelskicklig. Jag vet inte om jag någonsin sett honom göra en riktigt bra match i DIF så haussen är något överdriven. Vore f.ö. toppen om Järlan och Engström kunde få arslet ur vagnen och signa Nilson så han kan spela på tisdag. Vad är problemet?!
Med tanke på vad som finns på marknaden just nu för en bra peng och att vi måste täta till vår defensiv så är Kronwall ett utmärkt val. De matcher jag sett honom i NHL så har han växt i sin roll, det var några år sen han var i DIF. Visst är han inte den vassaste på skridskorna eller den mest offensiva backen. Men just nu behövs en defensivt lagd back, och just där passar Kronwall in perfekt.
2014-04-07, vad hände?
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av stolpskott »

Fricke skrev:Staffana är en blek kopia av sin bror. Seg på rören, tacklas inte, kan inte skjuta och inte speciellt spelskicklig. Jag vet inte om jag någonsin sett honom göra en riktigt bra match i DIF så haussen är något överdriven. Vore f.ö. toppen om Järlan och Engström kunde få arslet ur vagnen och signa Nilson så han kan spela på tisdag. Vad är problemet?!
Staffan hade dock varit guld värd för vår backsida just nu. Men enda sen jag började skriva här på detta forumet, så har det skrivits om Staffan och han ger sig aldrig där borta...
Användarvisningsbild
Bärry
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-09-28

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Bärry »

Enligt lite inside information är de på allvarlig jakt på en back, och det finns en mängd bra backar i AHL. Bara hoppas de hittar "rätt" back. Vore ju helt fantastiskt att hitta en ny Klubertanz.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jepe »

Bärry skrev:Enligt lite inside information är de på allvarlig jakt på en back, och det finns en mängd bra backar i AHL. Bara hoppas de hittar "rätt" back. Vore ju helt fantastiskt att hitta en ny Klubertanz.
Har väl iofs varit rätt så officiellt rätt länge, men AHL backar utan anknytning till DIF kostar nog mer än Kronwall skulle kosta gissar jag. Inte för att säga att Kronwall kommer att vara gratis precis.

EDIT: Också viktigt att tänka på kontraktslängderna, AHL back gissar jag på ett 1års kontrakt men med Kronwall gissar jag på minst 2. Tar man då en AHL back så sätter man sig i samma situation nästa år med största sannolikhet att man får ge sig ut och leta igen.
Senast redigerad av Jepe den 2010-10-02 13:34:17, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jockmaniac »

Jag är ju inte så värst insatt i Staffans spel då jag i ärlighetens namn inte sett honom alls de senaste säsongerna, men om han signas så hoppas jag verkligen att han kan sköta ett uppspel. Det måste vara prio ett! I nuläget är det bara Honken(ibland) och Boumedienne(ibland) som kan slå en snabb vettig passning. Falken är för långsam både i skallen och på rören, Printz måste lägga in pucken minst ett par gånger framför mål innan han försöker passa vilket oftast slutar med icing, Eklund måste lägga pucken i runden exakt hela tiden och med exakt hårdhet så att den varken går fram eller går till backkollegan.

Vet egentligen inte om vi behöver ytterligare ett stort kylskåp som varken kan passa eller skjuta.

Angående Mackan, så hoppas jag verkligen att Järlan och gänget jobbar stenhårt nu lördag, söndag för att få fram en lösning på momangen. Vi kan inte slöa längre!
100% DJURGÅRDSJ***L
Zaeta
Inlägg: 6
Blev medlem: 2009-12-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Zaeta »

Kronwall klarade sig igenom waivern: http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... m-den.html
Alltid Oavsett
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

Zaeta skrev:Kronwall klarade sig igenom waivern: http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... m-den.html

Grymt! Skulle bli besviken om det inte löste sig med DIF nu. Eftersom Kronwall är på sitt sista år av kontraktet med Calgary borde de ju inte vara helt oävna att låna ut honom även om de inte kompenseras med hela lönekostnaden. Vet inte hur mycket DIF skulle kunna tänkas behöva lägga ut i månanden.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Remy Lebeau »

Nolan Pratt nobbade DIF enligt Ros.

http://blogg.aftonbladet.se/5

Kanske lika bra. Känns inte som att det är den typen av back som vi behöver.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

En fågel har viskat i mitt öra, en back och en center är påväg till Djurgården inom inte allt för avlägsen framtid. Krävs väll ingen einstein för att lista ut vilka det handlar om.

/
Taget från en kommentar på Maries blogg, dock så vill jag höra det från Frasse eller liknande innan jag ens börjar hoppas det minsta. Fast vi har ju lärt oss att DIF brukar vara rätt knäpptysta vad gäller nyförvärv :wink:
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Soulsic »

Kentta skrev:
En fågel har viskat i mitt öra, en back och en center är påväg till Djurgården inom inte allt för avlägsen framtid. Krävs väll ingen einstein för att lista ut vilka det handlar om.

/
Taget från en kommentar på Maries blogg, dock så vill jag höra det från Frasse eller liknande innan jag ens börjar hoppas det minsta. Fast vi har ju lärt oss att DIF brukar vara rätt knäpptysta vad gäller nyförvärv :wink:
Och han menar forward, inte center. Så vi får hoppas på Nilson & Kronwall.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

Soulsic skrev:
Kentta skrev:
En fågel har viskat i mitt öra, en back och en center är påväg till Djurgården inom inte allt för avlägsen framtid. Krävs väll ingen einstein för att lista ut vilka det handlar om.

/
Taget från en kommentar på Maries blogg, dock så vill jag höra det från Frasse eller liknande innan jag ens börjar hoppas det minsta. Fast vi har ju lärt oss att DIF brukar vara rätt knäpptysta vad gäller nyförvärv :wink:
Och han menar forward, inte center. Så vi får hoppas på Nilson & Kronwall.
Jamen dåså, då är det bara att vänta, och vänta och vänta. Gillar inte när det är en massa rykten, men det verkar ju vara något på gång, minst sagt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Tror faktiskt vi kommer landa både Kronwall & Nilson i nästa vecka. Har det på känn, vad nu det kan vara värt...
Bild
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av bastis7 »

Det va nån som nämnde Niklas Persson såg jag, så vet jag att han blir klar för lhc inom en vecka iaf är jag ganska säker ;) Kanske inte va den vi trodde mest på :P hoppas också vi får en Mackan plus en back snart det behövs verkligen!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

Marcus Nilson är klar, och presenteras inom de närmsta veckorna.
Senast redigerad av Daniel942 den 2010-10-03 10:15:03, redigerad totalt 1 gånger.
DIF!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Slutförhandlingar med Mackan på måndag. Spelar på tisdag?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7889252.ab
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst