Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jepe »

Engqvist ner till AHL, BRING HIM BACK! (Önskedröm)
Tråkigt för honom hoppas verkligen att han blir uppflyttad igen snart! Annars är du alltid välkommen tillbaka Ante!
2014-04-07, vad hände?
AlltidDIF
Inlägg: 393
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av AlltidDIF »

Ante kommer köra i AHL och ta kampen tror jag.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av rikkard »

vi behöver en center, en back och en målvakt. det här håller inte!
Landberg
Inlägg: 27
Blev medlem: 2006-11-04
Ort: Skara
Kontakt:

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Landberg »

Ja, våra målvakter är riktigt dåliga, Riddarn var ju aldrig riktigt stabil förra säsongen heller? Fattar inte hur dom tänkte. Widings lön hade passat bättre i mål.
Vad gör en intelprocessor i en mac? mycket mer än den nånsin gjort i en PC
Användarvisningsbild
PatteW
Inlägg: 95
Blev medlem: 2007-11-04
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av PatteW »

Vår backbesättning är under all kritik för att vara i elitserien. Vi behöver utan tvekan en RIKTIGT stabil back till för att styra upp defensiven! och det är NU!

När Ragge kommer tillbaka kan han lika gärna hålla en match, vi kan inte förlita oss på honom, han e en bonus.

Riddarn ser oxå skakig ut, mycket konstiga returer och ingripanden... Och hiphoparen som backup känns inte säkrare han. Vad gör vi här? Ingenting antar jag med då Järlan redan bestämt att Riddarn SKA bli bra...

Vad är det med Printz...sämst när det gäller...? Indianare och feltajmade tacklingar byter om vartannat, han får ta på sig ett antal baljor. Såg likadant ut i SM-slutspelet förra året.
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av henka83 »

Printz va urkass idag, men för fan grabbar han är våran bästa back...

Jag undrar snarare var i helvete Ölvestad, Ottosson, Widing och "honken" är m.fl.

Kruger, Cehlin och Brodin jag älskar er ändå, ni är hjältar hos mig. Ni är äkta djurgårdare, resten är plast!!!!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

Bom-Bom ?
DIF!
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Ritterwand »

AlltidDIF skrev:Ante kommer köra i AHL och ta kampen tror jag.
Så kommer det bli, enligt både Ante och Montreals ledning. Josefson kommer spela i Devils eller AHL, för Lamoriello släpper nästan aldrig tillbaks sina spelare över Atlanten när han väl fått över dem. Sen kan ju folk få tro vad de vill, men historiskt sett så är det rätt tydligt var Josefson kommer stanna.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mäklaren »

Titta på vår backsida. Är det vad man kan förvänta sig av ett lag som spelade final förra året? Finns det ingen prestige eller vinnarskalle alls i föreningen?

VÄRVA FÖR FAN!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Lucas »

Värva this, värva that.. Det kommer inte att hända. Vi får klara oss på det vi har. En bra trupp på papperet. Samtidigt en massa nya spelare som måste komma in i systemet. Vi har inte fått samma smak start som förra året, och där ingår Nordic Trophy (RIP). Jag stör mig enormt på back spelet idag, streamade matchen och den var under all kritik. Anfalls spelet? Vilket anfalls spel? Widing who? Nä. Jag håller med om att det såg förjävligt ut, och det krävs så jävla mycket bättre, men vi får ge laget en ärlig chans. Kolla igen om 15 omgångar. Det enda frågetecknet jag ser är Ragge. Känns som att det är för mycket av en gamble. BomBom får fan ta och rycka upp sig. Och Widing.. Sweet jesus.. Men. Jag ser ljuset. Widing Ekman Ölve kommer att vakna. Lassen kommer att vara en OK back, och Ragnar kan spela större delar av säsongen. Pojkar och flickor, det löser sig.
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Christopher J »

Det som saknas är en ledare! Vi skulle givetvis skrivit kontrakt med linkan i våras och fått den typ av spelare som vi idag saknar. Den spelaren som kan göra det extra, hitta lägerna som ingen annan gör och framförallt sticka ut när dem andra viker ner sig. Linkan skulle göra en spelare som Widing bättre, göra en hel kedja vass och framförallt höja hela laget. Ni behöver nu inte kommentera att linkan är slut som spelare och linkan är för långsam för att höja speeden på laget. Det jag vill få fram är att han skulle göra så att fler spelare producerar. Precis det som laget behöver nu. Han gjorde det med spelare som Hörnqvist, Thoresen och Bäcker. Jag vet att linkan bärde laget i stort sätt själv när han var här, men Hardy skulle aldrig tillåta det. Det är synd att dem inte kommer överens för linkan skulle vi behövt tillsammans med några stabila backar.
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Joas »

Igår visade det sig att våran backbesättning inte håller för elitserien skall det vara så svårt att förstå att vi måste värva en back oavsett om Ragnarsson kommer tillbaka eller inte.

Eklund-Boumedienne dessa herrar vill jag aldrig se som backpar igen herregud va dåliga dom var.


Spelare Ölvestad, Ottosson, Falk, Fimpen, Holmqvist, Ekman mfl som skall leda laget vart var dom igår?
tifojohan
Inlägg: 15
Blev medlem: 2009-08-04

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av tifojohan »

Fimpen och Otto gjorde en helt okej match. bland de som försökte mest...
otto bör helt klart få högst betyg i dagens tidningar av de spelare som beträdde isen i de vita tröjorna...
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -att-varva

De kollar ju på backar i alla fall... Hem med Kronwall!
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Datsyuk_13 »

Verkar inte som att Nilson tog någon plats i Devils, han har redan åkt hem till Sverige...

http://devils.nhl.com/club/news.htm?id=538976
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Låst