Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Raus »

jag fäller en tår och tittar på videon från 09/10 : http://www.youtube.com/watch?v=6N_Q4QJMg_M


Jag vet, jag ska avgå.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Raus skrev:jag fäller en tår och tittar på videon från 09/10 : http://www.youtube.com/watch?v=6N_Q4QJMg_M


Jag vet, jag ska avgå.
Gör inte det, jag har också grinat till den videon.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av odburt »

Jag får dåliga vibbar gällande inställningen.

Det är rent ut sagt bedrövligt att möta två sämre lag på en bortaturné och komma hem med 0 poäng och känna att "fan, det här kunde vi ha gjort så mycket bättre". Ragges ledaregenskaper saknas där ute på isen, Hardy kan ju inte gärna snöra på sig grillorna och jaga på grabbarna där ute på planen. Skärpning! :evil:
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Edin »

Förra året vann vi 3 av de första 9 matcherna.

Kvalserien var ju nära till hands med tanke på att vi hade två sopor i målet, samt nötterna David Printz och Oscar Eklund som förmodligen var dom sämsta backarna som någonsin dragit på sig Djurgårdsdressen.

Sen får man inte glömma att Marcus Nilson blev en riktigt floppvärvning då han inte gjorde ett enda mål under dessa 9 matcher.

Ser ni vad jag försöker poängtera här?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Soulsic »

DIF_Soldier skrev:
Raus skrev:jag fäller en tår och tittar på videon från 09/10 : http://www.youtube.com/watch?v=6N_Q4QJMg_M


Jag vet, jag ska avgå.
Gör inte det, jag har också grinat till den videon.
Titta på matchen mot Hv71 förra veckan istället, lika fantastisk den också.

Hallå? Det låter som vi är klara för kvalserien.

EDIT: Okej, jag började gråta också.
Senast redigerad av Soulsic den 2010-09-23 21:47:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Fricke »

Man vinner inga SM guld i omgång tre och mitt i allt elände kan vi minnas att Cehlin, Brodin, Oscar Eklund, Deilert, Norman, Tjärnqvist, Holmqvist, Falken och i viss mån Ridderwall startat serien bra.

Kan nu Ottosson, Ölvestad, Widing, Ekman mfl. ryka ut sina huvud ur sina arslen så ska ni se att poängen kommer börja trilla in igen...
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av odburt »

Du har en poäng, men samtidigt, det är fan inte okej att gå in med serielunksinställning i matcherna. Ibland går det snett från början, men i de här matcherna har jag fått intrycket av man inte krigar för varje puck trots att man har chansen på tre poäng. Till exempel backarnas agerande på Modos 2-0, 3-0 och dagens 3-2 och 4-2 är inte det bästa de kan prestera direkt. Dålig timing, fokus och bristande kampvilja.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Heaty »

odburt skrev:Du har en poäng, men samtidigt, det är fan inte okej att gå in med serielunksinställning i matcherna. Ibland går det snett från början, men i de här matcherna har jag fått intrycket av man inte krigar för varje puck trots att man har chansen på tre poäng. Till exempel backarnas agerande på Modos 2-0, 3-0 och dagens 3-2 och 4-2 är inte det bästa de kan prestera direkt. Dålig timing, fokus och bristande kampvilja.
Nu tycker jag ändå att Owuya borda ha ÅTMINSTONDE två av målen idag (Om han nu inte skulle haft alla fyra). Men nu vet vi att han inte platsar, tyvärr. Sök till idol igen.
Alltså, ni kan säga vad ni vill, att vi ska ge grabben en chans, men jag anser att han har en för svag för att klara sig i elitserien, vilket han bevisade idag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av SirDIFalot »

Soulsic skrev:
DIF_Soldier skrev:
Raus skrev:jag fäller en tår och tittar på videon från 09/10 : http://www.youtube.com/watch?v=6N_Q4QJMg_M


Jag vet, jag ska avgå.
Gör inte det, jag har också grinat till den videon.
Titta på matchen mot Hv71 förra veckan istället, lika fantastisk den också.

Hallå? Det låter som vi är klara för kvalserien.

EDIT: Okej, jag började gråta också.
Vad gulliga ni är som tycker om det jag gjort ;) För övrigt så gjorde jag den efter storsatsningen 2 januari, då var ändå det bästa kvar...
Expert.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av odburt »

Heaty skrev:
odburt skrev:Du har en poäng, men samtidigt, det är fan inte okej att gå in med serielunksinställning i matcherna. Ibland går det snett från början, men i de här matcherna har jag fått intrycket av man inte krigar för varje puck trots att man har chansen på tre poäng. Till exempel backarnas agerande på Modos 2-0, 3-0 och dagens 3-2 och 4-2 är inte det bästa de kan prestera direkt. Dålig timing, fokus och bristande kampvilja.
Nu tycker jag ändå att Owuya borda ha ÅTMINSTONDE två av målen idag (Om han nu inte skulle haft alla fyra). Men nu vet vi att han inte platsar, tyvärr. Sök till idol igen.
Alltså, ni kan säga vad ni vill, att vi ska ge grabben en chans, men jag anser att han har en för svag för att klara sig i elitserien, vilket han bevisade idag.
Wesslau gjorde mig nervös i två år och trygg i en månad. Mark har en bit att gå innan man borde kunna bedöma hans chanser att bli en elitmålvakt. Men visst känns det som om lille Sandberg har mer talang än Mark.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av android »

I DN vill Järlan ha tillbaka Nilson och, som det låter, en back om Ragge inte håller.

Detta är ju en evighetsdiskussion. Men om Nilson kommer tillbaka har vi ett ganska sjukt lag på forwardssidan.. Får vi in en frisk Ragge + Lassen och BomBom har vi också kompetenta backar. I Ridderwall har vi en kompetent målvakt. Mark måste bli jämnare.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Caveman »

odburt skrev:
Heaty skrev:
odburt skrev:Du har en poäng, men samtidigt, det är fan inte okej att gå in med serielunksinställning i matcherna. Ibland går det snett från början, men i de här matcherna har jag fått intrycket av man inte krigar för varje puck trots att man har chansen på tre poäng. Till exempel backarnas agerande på Modos 2-0, 3-0 och dagens 3-2 och 4-2 är inte det bästa de kan prestera direkt. Dålig timing, fokus och bristande kampvilja.
Nu tycker jag ändå att Owuya borda ha ÅTMINSTONDE två av målen idag (Om han nu inte skulle haft alla fyra). Men nu vet vi att han inte platsar, tyvärr. Sök till idol igen.
Alltså, ni kan säga vad ni vill, att vi ska ge grabben en chans, men jag anser att han har en för svag för att klara sig i elitserien, vilket han bevisade idag.
Wesslau gjorde mig nervös i två år och trygg i en månad. Mark har en bit att gå innan man borde kunna bedöma hans chanser att bli en elitmålvakt. Men visst känns det som om lille Sandberg har mer talang än Mark.
Det är jag säker på att han har.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Mäklaren »

Tycker det är märkligt att man har råd att ta hem Mackan för minst 300 000 i månaden, men inte har råd med en riktigt bra back till.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Tycker det är märkligt att man har råd att ta hem Mackan för minst 300 000 i månaden, men inte har råd med en riktigt bra back till.
Är man intresserad av Mackan har man - tror jag - klargjort att han inte kommer få de summorna den här säsongen. Utan vi pratar såfall om ett 2-3årskontrakt där han får mer betalt nästa säsong och spelar för lite mindre slantar den här säsongen. Notera att detta enbart är vad jag tror, har inga som helst belägg för det. Orkar inte dra upp backsituationen i den här tråden också utan håller mig till Brynäsmatchens tråd. ;)
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Jim Morrison »

Jag "vill" så gärna såga denna trupp av det vi hittills sett, men jag avvaktar innan vi har sett ungefär 10 omgångar och vi spelar med en full trupp. Tänker då mest, självfallet, på backarna. Även att vi kanske får förstärkning av Mackan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar