Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av Ritterwand »

En bra center till och kanske en av våra skadade backar tillbaks så vinner vi den här matchen, även med Sergej Naumovs i mål.
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av *Knirre »

Är väl egentligen inte sååå orolig, då vi har en svag backuppsättning även med "Ragge" och Josef, och med dessa herrar borta så.. Deilert är en div.3-spelare, och så ska han luta sig mot "klippor" som O.Eklund och Printz..

Om sedan både Widing och Ekman (seriens två sämsta spelare hittills?) kunde spela på iaf 20% av deras normala förmåga skulle det kännas ganska okey. Får väl hoppas att dom båda drabbats av Mackan-syndromet, och börjar leverera poäng i groteska mängder framöver.

Inte för att det spelar någon roll just nu, men man får alltid en liten skön ångestkick av att ligga på kvalserieplats.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Taskman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Taskman skrev:Det man hör utav Brynäsklacken så är det som låter högst i TV "Jajamensan fattas bara!"
Det är pinsamt att man 2010 kan ha en ramsa med det...

Snart kommer "heja Brynäs friskt humör...." också...
Ursäkta, men vem orkar bry sig över Brynäsklacken?
Vi har betydligt större bekymmer än så.

Just därför jag bryr mig om det. Då har man i alla fall något att klaga på angående motståndarna så man blir på lite bättre humör. :)

Riktigt dålig match från Djurgården och billigt insläppta mål.
Ok, jag ger mig. En kväll som denna får man nog trösta sig med det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av -daniel- »

Märks tydligt att vi inte riktigt är tajmade i det vi gör på isen idag. Stundtals OK men i det stora hela alldeles för hög felprocent på passningar, tacklingar, tajming & uppspel. Sen gör Owuya tyvärr ett tämligen uselt första (riktiga) intryck. :|

Nä bättre kan vi. Nu gäller det att käka taggtråd och sluta gråta över att vi har si & så många spelare borta. Upp till kamp på lördag.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa85 skrev: Ska "sticka ut hakan" redan i omgång 3 och säga att Djurgården Hockey aldrig kommer kunna gå längre än till kvartsfinal säsongen 2010/2011 med det målvaktsparet vi förfogar över i dagsläget.
Har jag fel ska jag göra allt i min makt för att få bli adopterad av Nalle Knutsson.
Det kallar jag vågat :wink:

Hahaha :lol:

Jag bor bara en liten bit ifrån Nalle, då kanske vi göra sällskap till Hovet ibland :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av ludde- »

Det var längesen jag kände mig så här förbannad.

Så länge det inte fortfarande ser ut såhär när det gått 10 omgångar ska man nog inte behöva oroa sig för mycket dock.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av Kall-El »

Kanske inte skall lasta Mark för mycket för han fick inte den bästa av hjälp från backarna, men det ser fladdrgt och osäkert ut mest hela tiden. Mycket returer och verkar ha stora problem med att låsa fast pucken och agera med ett lugn. Självklart smittar detta av sig på hela försvarsarbetet.

Mål 2,3 och 4 ser inte direkt ottagbara ut heller för den delen.

Det som dock oroar mig mest är att även det offensiva spelet har låst sig. Vi får inte det flytet som vi normalt sett brukar ha när vi nygger upp anfallen. Detta kan bero på alla backar som saknas och att de nya inte riktigt klarar av att sätta igång spelet på rätt sätt, men bra var det inte.

Nu börjar det märkas att vi saknar backar.

Än värre att de antagligen kommer vara borta 2-3 veckor till när det handlar om Mackan och Lassen.

Ansluter inte Staffan Kronwall efter alla camper over there är det mycket märkligt agerat.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av Jockmaniac »

*Knirre skrev:Är väl egentligen inte sååå orolig, då vi har en svag backuppsättning även med "Ragge" och Josef, och med dessa herrar borta så.. Deilert är en div.3-spelare, och så ska han luta sig mot "klippor" som O.Eklund och Printz..

Om sedan både Widing och Ekman (seriens två sämsta spelare hittills?) kunde spela på iaf 20% av deras normala förmåga skulle det kännas ganska okey. Får väl hoppas att dom båda drabbats av Mackan-syndromet, och börjar leverera poäng i groteska mängder framöver.

Inte för att det spelar någon roll just nu, men man får alltid en liten skön ångestkick av att ligga på kvalserieplats.
Otto och Ölve ska ha lika stor slev med skit. Inte bara Widing i förstakedjan! Maken till mätta spelare och jag förväntar mig bänkningar om vi inte får se en bättring pronto.

Det här var jävligt pinsamt. Känns som om Järlan o gänget har lite för stort förtroende för vår juniorverksamhet. Vår backuppsättning håller korpenklass i nuläget. Får vi tillbaka alla backar så kan vi spela okej, men åker en back på en smäll igen så är vi tillbaka på korpenklass. Vi MÅSTE ha in en back till av bra valör. Just nu är det bara Falken och stundtals Printz och Honken som ser "okej" ut.

Det här såg ryggradslöst ut och jag skäms över vår insats. Samtliga spelare borde få gå hem! Tim Eriksson var sämre än på mycket länge, Krüger var som väntat bedrövlig då han inte spelat på länge, Tjärna såg ut som om han hade donuts på skridskorna eller nått liknande, ramlade hela tiden. Och slutligen, Owuya såg väl allt annat än stabil ut va?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:
Ansluter inte Staffan Kronwall efter alla camper over there är det mycket märkligt agerat.
Ja, märkligt från Calgarys sida men knappast från DIFs håll. Annars håller jag med i det du skriver.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av SirDIFalot »

Det är fan lite för mycket gnäll just nu. Spola tillbaka bandet efter 2-3 matcher ifjol. Wesslau och Ridderwall såg skakigare ut än någonsin, Wesslan läckte som ett såll första matcherna.

Backbesättningen var starkare än på länge men folk gnällde över att Ragge hade gått ner sig och vissa undrade om man ens skulle förlänga med honom till nästa säsong.

Marcus Nilson tog 11 matcher på sig innan han hängde första målet. Vi hade Henrik Eriksson och Calle Gustafsson som talangfulla yttrar i fjärdelinan, jämför dom mot Cehlin och Brodin. Tjärnqvist såg rejält klen ut och gjorde en usel säsong när han väl spelade. Ölvestad harvade fortfarande runt i en tredjekedja och gjorde ingen större nytta.

Och ändå gick det som det gick! Det är skillnad om det ser ut så här om 10-15 matcher, då är det en annan sak. Men vi har ju inlett bättre poängmässigt än vad vi gjorde ifjol. Jag säger inte att det ser bra ut men nog får folk lugna ner sig lite...
Expert.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av Edin »

jensa85 skrev: Ska "sticka ut hakan" redan i omgång 3 och säga att Djurgården Hockey aldrig kommer kunna gå längre än till kvartsfinal säsongen 2010/2011 med det målvaktsparet vi förfogar över i dagsläget. Har jag fel ska jag göra allt i min makt för att få bli adopterad av Nalle Knutsson.
Det kallar jag vågat :wink:
Den här kommentaren ska jag spara. Den kommer att bli nya "Fladdrande Wesslau".
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AlltidDIF skrev:Herregud låter som vissa har börjat gräva graven redan nu?
Har ni redan glömt förra året?

Det tar en tid innan alla nya spelare kommer in i spelet och det sätter sig.
Luleå har också bytt ut halva laget och leder serien. Fler lag än så har bytt lika många som vi men går betydligt bättre.
Sedan såg spelet mycket bättre ut vid samma tidpunkt förra året.

Visst saknas Bombom och Ragge, (Lassen är ett oskrivet kort) men är vi så jävla bra att vi kan invänta Ragges eventuella tillfrisknande?

Menmen, vi lär garanterat få återkomma till diskussionen kring årets lag efter matchen på lördag.
Ska bli spännande att se hur stort tålamod alla "positiva" på forumet har (läs antal matcher).
Förlusten av Mackan kan bli större än vad många trott. Ser ingen som kan axla hans speluppfattning och ledaregenskaper på isen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av -daniel- »

Äh, hade knappast hjälpt med Mackan i den här matchen. Löjligt att ens påstå det (speciellt inte sett till hur usel han var mot slutet av våren). Så otroligt mycket annat som saknas i första hand just nu.

Det är inte konstigt att vi förlorar matcher när vi ställer upp med den backuppsättningen vi gör här. När dessutom varken Ekman eller Widing har kommit igång och kommit in i spelet fullt ut så faller mycket av anfallspelet. Jag tycker inte heller det är lönt att oroa sig redan nu, kommer bara ihåg hur virrigt och totalt viljelöst det stundtals såg ut i början på förra säsongen. Först framåt jul vi började bete oss som ett topplag, har folk glömt det? Inte konstigt att vi tappar en stor del av spelet när vi tvingas lira utan 50% av våra ordinarie backar...
Bild
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av kotten »

Nyss hemkommen från en fruktansvärt loj tillställning, sett ur Djurgårdsperspektiv. Första perioden var godkänd men därefter dalade det utför. Uppspelen strulade, spelet i egen zon var stundtals katastrofalt och kanske mest oroande är att den fart och finess vi vant oss vid i anfallszon var som bortblåst.

Vem som ska ha första spaden i fortsättningen bör dock vara klart då Marks insats idag knappast var godkänd.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2346
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av Buford »

kotten skrev:Nyss hemkommen från en fruktansvärt loj tillställning, sett ur Djurgårdsperspektiv. Första perioden var godkänd men därefter dalade det utför. Uppspelen strulade, spelet i egen zon var stundtals katastrofalt och kanske mest oroande är att den fart och finess vi vant oss vid i anfallszon var som bortblåst.

Vem som ska ha första spaden i fortsättningen bör dock vara klart då Marks insats idag knappast var godkänd.
Ja, resan hem var allt annat än roande. Jag tyckte att det saknades skärpa hos DIF, ingen fokus och många misstag.

Nåväl, ska inte måla fan på väggen än, men Hardy har en hel del att jobba på.

Det enda som var sämre än DIF var brynäsklacken, samma ramsa hela tiden. Ett plus var dock att jag slapp höra en förinspelad Lassgård denna afton.
Skriv svar