Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

Jag har varit på semester och inte haft någon tillgång till internet, så jag vet inte riktigt vad som hänt på Kronwall-fronten, men på SVT Text-TV stod det för några dagar sedan att Kronwall hade nobbat ett bud och enligt hans agent var det inte aktuellt med spel i Sverige.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av starvin_marwin »

Edin skrev:Jag har varit på semester och inte haft någon tillgång till internet, så jag vet inte riktigt vad som hänt på Kronwall-fronten, men på SVT Text-TV stod det för några dagar sedan att Kronwall hade nobbat ett bud och enligt hans agent var det inte aktuellt med spel i Sverige.
Nja, Kronwall vill till Sverige (och DIF) men det är tydligen en process som tar tid att bryta ett NHL kontrakt innan det går ut, och det hela bygger på att Calgary går med på att Kronwall lämnar/lånas ut/säljs etc. och Calgary har inte sagt ett jota än, men som sagt Kronwall vill, dock är det ett loooong shot då jag tvekar på att Calgary bryr sig om hans hemlängtan.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Doyle »

Kronwall får väl gråta en vals som Dick Axelsson gjorde så veknar nog de karska bossarna i NHL. Chansen känns mikroskopisk, tyvärr.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Kall-El »

Om den löneuppgiften stämmer känns det som att i är ute på djupt vatten.

Den typen av ersättningar skall absoluta toppspelare typ Bremberg ha eller en helt frisk och fräsch Ragge.

En spelare på Widings nivå kanske skall ligga på 60-70% av de summorna absolut inte mera.

För övrigt är jag också oroad över uttalandet att Falken kan lira back.

Vi har Otto och Falk som är naturliga centrar. Dessa bara måste spela i de rollerna.

Sedan tvingas vi väl använda Krüger som center också.

Sedan hoppas i alla fall jag att vi väljer att gå runt på 3 centrar och 5 forwards par för jag vill INTE att fimpen skall spela center. Han gör sig bättre, mycket bättre som forward.

Norman får gå in vid skador.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Kruger är naturlig center. Är en tvåvägsspelare också. Precis som Hardy förespråkar sina spelare att vara.

Kruger är naturlig center. Norman är en naturlig center som inte skulle göra bort sig i ES.


Jag anser fortfarande att kedjorna och laget bör vara balanserade mellan offensiva och defensiva krafter. Inte att Centern ska vara defensiv och forwardsparen ska vara offensiva spjutspetsar. Förlegad syn på hockey som Timrå och Brynäs kan hålla på med.

Hade visserligen inte haft något emot en toppback till.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av pulverapa »

Krüger spelade en hel del box play i DIF och JVM förra året och behärskar tvåvägsspelet väldigt bra. Jag tror att Krüger på centern kan bli jättebra trots allt. Dessutom är det den rollen som väntar Krüger om han en vacker dag drar över till NHL.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Ritterwand »

Doyle skrev:Kronwall får väl gråta en vals som Dick Axelsson gjorde så veknar nog de karska bossarna i NHL. Chansen känns mikroskopisk, tyvärr.
Dick Axelssons fall är väl ganska speciellt, väldigt få spelare är dumma nog att ta första bästa flygplan hem och skita i vad klubben (arbetsgivaren) säger. De kunde ju stämt honom för kontraktsbrott eller förhindrat honom från att spela någonstans så länge hans kontrakt var aktivt, nu är Detroit lite snällare än genomsnittsklubben i NHL... Kronwall löser förmodligen det här enligt reglementet och det kan ta tid. Kom ihåg vilken tid det tog när Espen hade tröttnat på NHL.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Doyle »

Så sant som det är sagt. Skiljer nog en hel ocean i IQ mellan dessa båda herrar.
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av starvin_marwin »

Kall-El skrev:Om den löneuppgiften stämmer känns det som att i är ute på djupt vatten.

Den typen av ersättningar skall absoluta toppspelare typ Bremberg ha eller en helt frisk och fräsch Ragge.

En spelare på Widings nivå kanske skall ligga på 60-70% av de summorna absolut inte mera.

För övrigt är jag också oroad över uttalandet att Falken kan lira back.

Vi har Otto och Falk som är naturliga centrar. Dessa bara måste spela i de rollerna.

Sedan tvingas vi väl använda Krüger som center också.

Sedan hoppas i alla fall jag att vi väljer att gå runt på 3 centrar och 5 forwards par för jag vill INTE att fimpen skall spela center. Han gör sig bättre, mycket bättre som forward.

Norman får gå in vid skador.
Ser inget konstigt i att Widing på ett korttidskontrakt får 300 loppor i 9 månader. Det är ju självklart dyrare (per månad) att signa en bra spelare för att fylla en lucka under en kortare tid än att investera i en spelare för framtiden i form av ett långtidserbjudande.

Tycker det inte är konstigt alls om vi matchar Krüger som center, jag tror helhjärtat att det är där han har sin största potential (även om han kanske är mer opolerad som center än som renodlad forward).

Om man ska resonera helt utan att blanda in hjärtat ser jag hellre att en klassback ansluter än att Mackan gör det, sett till hur truppen ser ut, men självklart skulle man gotta sig om Mackan mirakulöst hamnar i DIF framåt hösten.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Doyle skrev:Så sant som det är sagt.
Skiljer nog en hel ocean i IQ mellan dessa båda herrar.
Kanske, men inte nödvändigtvis.

Däremot på områden som personlig mognad & självinsikt är avståndet oändligt, så långt att det är omöjligt att mäta...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lucas »

Staffan och Marcus skulle vara för bra för att vara sant, och jag vill inte ens tänka vilket monster lag vi skulle ha då.. Därför är det sundare för hjärtat att finna sig i att Ragge kommer spela halv skadad hela säsongen, vilket i hans fall kanske blir runt 30 matcher, och att Mackan inte kommer till DIF utan spelar i NHL, som kommer vara en besvikelse för honom. Han lär inte ta skoter licens om det inte löser sig där men jag tror inte han spelar i DIF denna säsong, dock förhoppsningsvis nästa. Kronwall kommer lira i AHL.

The bitter truth.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Håller med dig Lucas.

Dock finns det gott om potentiella hemvändare nästa år:
Mackan
Staffan
Tjärnqvist
Hannula

Visserligen lär vi tappa frontspelare som Ridderwall, Kruger, Cehlin.
Född till sportchef.
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av B.I.B.A »

android skrev:Håller med dig Lucas.

Dock finns det gott om potentiella hemvändare nästa år:
Mackan
Staffan
Tjärnqvist
Hannula

Visserligen lär vi tappa frontspelare som Ridderwall, Kruger, Cehlin.
Fast så har det ju låtit varje år. Daniel Tjärnqvist lär träna några gånger med oss för att rehabilitera en skada, och sen skriva på för KHL-spel.

Hannula spelar nog helst utomlands om möjligheten finns.

Mackan, Staffan och Tellan hoppas jag dock mycket på!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

Marie kollar läget med Staffan Kronwall:

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... t-jag.html

Hoppas hoppas...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17551
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:Marie kollar läget med Staffan Kronwall:

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... t-jag.html

Hoppas hoppas...
Rätt gammalt.. :P
Expert.
Låst