Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Jag har tänkt på en sak...I slutet av förra säsongen fick vi ju med sittplats på ole ole ola, tror ni vi har med dom från början den här säsongen också eller var det så kallat "special moment" i slutspelet? Jag har min teori att man måste välja rätt match...Kanske järnkaminernas dag och slutspelet (om vi nu går dit) eller nåt sånt :)
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sthlm_dif »

Raus skrev:Jag har tänkt på en sak...I slutet av förra säsongen fick vi ju med sittplats på ole ole ola, tror ni vi har med dom från början den här säsongen också eller var det så kallat "special moment" i slutspelet? Jag har min teori att man måste välja rätt match...Kanske järnkaminernas dag och slutspelet (om vi nu går dit) eller nåt sånt :)
Du är inte ensam om att fundera om det. Man kan väl med all säkerhet säga att sittplats inte är lika taggade under vilken grundserie-match som helst, men förra säsongens slutspel gjorde utan tvekan sittplats mindre blyga, vilket bör leda till ännu en växel på sittplats under kommande säsong. För att få igång ole ole ola med sittplats så krävs det att den används vid rätt tillfälle, och när en viktig match står och väger, om klacken är stor (1500-2000+), samt att hela Hovet är slutsålt så ska vi nog kunna få med sittplats. Hemmaderbyna mot Gnaget kan bli hur grymma som helst, där tror jag verkligen att vi kan få hela långsidorna att gunga som i slutspelet... Det vore förbannat skönt att lyckas med det mot just råttorna eftersom dom aldrig har lyckats med något liknande.

Sedan så undrar jag om någon insider har information om hur stor klacken blir i premiären?
Att sätta ribban högre än råttorna i premiären är ju givet, så en 2700-manna klack vore hur grymt som helst. Jag hoppas verkligen att DIF Hockey är inne på samma spår och låter oss inleda på samma grymma nivå som vi avslutade på under slutet av den gångna säsongen.

87 dagar, 22 timmar och 42 minuter... Det är helt sjukt att man kan längta så mycket efter premiären som jag gör för stunden!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av odburt »

Fast erkänn, ni hade tyckt det var sexigt om Hardy kom in ansiktsmålad till en match! 8)
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av starvin_marwin »

odburt skrev:Fast erkänn, ni hade tyckt det var sexigt om Hardy kom in ansiktsmålad till en match! 8)
Har alltid sett honom lite som en "face painter"..
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stiff »

sthlm_dif skrev:
Raus skrev:Jag har tänkt på en sak...I slutet av förra säsongen fick vi ju med sittplats på ole ole ola, tror ni vi har med dom från början den här säsongen också eller var det så kallat "special moment" i slutspelet? Jag har min teori att man måste välja rätt match...Kanske järnkaminernas dag och slutspelet (om vi nu går dit) eller nåt sånt :)
Du är inte ensam om att fundera om det. Man kan väl med all säkerhet säga att sittplats inte är lika taggade under vilken grundserie-match som helst, men förra säsongens slutspel gjorde utan tvekan sittplats mindre blyga, vilket bör leda till ännu en växel på sittplats under kommande säsong. För att få igång ole ole ola med sittplats så krävs det att den används vid rätt tillfälle, och när en viktig match står och väger, om klacken är stor (1500-2000+), samt att hela Hovet är slutsålt så ska vi nog kunna få med sittplats. Hemmaderbyna mot Gnaget kan bli hur grymma som helst, där tror jag verkligen att vi kan få hela långsidorna att gunga som i slutspelet... Det vore förbannat skönt att lyckas med det mot just råttorna eftersom dom aldrig har lyckats med något liknande.

Sedan så undrar jag om någon insider har information om hur stor klacken blir i premiären?
Att sätta ribban högre än råttorna i premiären är ju givet, så en 2700-manna klack vore hur grymt som helst. Jag hoppas verkligen att DIF Hockey är inne på samma spår och låter oss inleda på samma grymma nivå som vi avslutade på under slutet av den gångna säsongen.

87 dagar, 22 timmar och 42 minuter... Det är helt sjukt att man kan längta så mycket efter premiären som jag gör för stunden!
Kan utlova att vi på A11 kommer hetsa sittplats rätt friskt under kommande säsong..
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stocky »

Har hört från gnagar håll att dom laddat för att stöka på som fan (inte sång mässigt) på framför allt första derbyt! Hata gnaget
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Stocky skrev:Har hört från gnagar håll att dom laddat för att stöka på som fan (inte sång mässigt) på framför allt första derbyt! Hata gnaget
Det kommer nog bli "hyfsat" stökigt från båda hållen...
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Snazzi »

Stocky skrev:Har hört från gnagar håll att dom laddat för att stöka på som fan (inte sång mässigt) på framför allt första derbyt! Hata gnaget
Det där snacket går väl inför varje derby.

Nu är det dock första hockeyderbyt på 8år(?) så att det kommer bli stökigt känns mycket troligt. Och att aik skulle vara så himla mycket värre än oss vet jag inte. Inte enligt media i alla fall.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stocky »

Inför derbyt vore det kul med en hatar ramsa mot gnaget.

Gasa Gasa Gasa Djurgår´n! (sittplats eller ena halvan av klacken)
Kom igen döda gnaget!! (Klacken eller andra halvan av klacken)
Typ i samma sång som H N JK. (eller den som alla bonn lag kör, tex ssk är dom bästa hej hej... bla bla....

Eller en snällare variant.

Kämpa Kämpa Kämpa Djurgår´n
Kom igen slakta gnaget!!
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockmaniac »

Stocky skrev:Har hört från gnagar håll att dom laddat för att stöka på som fan (inte sång mässigt) på framför allt första derbyt! Hata gnaget
Ajk har väl aldrig kunnat stöka på sångmässigt? Förmodligen kommer vi få se en massa bengaler och rök som försenar matchen några timmar. För att avslutningsvis sparka sönder lite stolar och korvkiosker efter matchen när de torskat. Klassiskt ohyrebeteende och lillebrorskomplex med andra ord.

Skit ska skit ha!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Heaty »

Jockmaniac skrev:
Stocky skrev:Har hört från gnagar håll att dom laddat för att stöka på som fan (inte sång mässigt) på framför allt första derbyt! Hata gnaget
Ajk har väl aldrig kunnat stöka på sångmässigt? Förmodligen kommer vi få se en massa bengaler och rök som försenar matchen några timmar. För att avslutningsvis sparka sönder lite stolar och korvkiosker efter matchen när de torskat. Klassiskt ohyrebeteende och lillebrorskomplex med andra ord.

Skit ska skit ha!
Vi ska väl passa oss för att kommentera om sönderslagna stolar iallafall :roll:
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av lilleman »

Stocky skrev:Inför derbyt vore det kul med en hatar ramsa mot gnaget.

Gasa Gasa Gasa Djurgår´n! (sittplats eller ena halvan av klacken)
Kom igen döda gnaget!! (Klacken eller andra halvan av klacken)
Typ i samma sång som H N JK. (eller den som alla bonn lag kör, tex ssk är dom bästa hej hej... bla bla....

Eller en snällare variant.

Kämpa Kämpa Kämpa Djurgår´n
Kom igen slakta gnaget!!
Hahahahahahahaha!

Tack för ett gott garv!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Skywalker »

Kan utlova att vi på A11 kommer hetsa sittplats rätt friskt under kommande säsong..
Skönt att höra. Hetsa klacken också när vi är tysta. Gillar när aktiv sittplats drar igång "vad tycker vi om..?" osv.
DIFVästertorp
Inlägg: 502
Blev medlem: 2010-03-15
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFVästertorp »

Stocky skrev:Inför derbyt vore det kul med en hatar ramsa mot gnaget.

Gasa Gasa Gasa Djurgår´n! (sittplats eller ena halvan av klacken)
Kom igen döda gnaget!! (Klacken eller andra halvan av klacken)
Typ i samma sång som H N JK. (eller den som alla bonn lag kör, tex ssk är dom bästa hej hej... bla bla....

Eller en snällare variant.

Kämpa Kämpa Kämpa Djurgår´n
Kom igen slakta gnaget!!
Ironi e kul :D
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stocky »

Någon måste ju bjuda till ;)
Skriv svar