Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av isolerad »

sthlm_dif skrev:
zpy64 skrev:Jag är helt nöjd med att Linkan i hög person gott till HV71 å spelar.
Bättre det än att han gott till Modo el Tälje som vi konkurerar med.
Va?
Hur länge har du legat i ide?

Har du helt missat att vi spelade 6 finalmatcher mot hv71 och att vi kom tvåa i grundserien bakom just hv71?
SSK å andra sidan kom näst sist, medan Modo missade slutspel.
No offence, men det där uttalandet var bland det mest märkliga jag läst på länge i och med att du inte verkade oseriös i ditt inlägg heller.
Du missar några viktiga skillnader:

1. Just nu ser laget sämre ut på pappret kommande säsong än föregående.
2. Övriga lag har lärt sig hur DIF spelar. Ingen avancerad spelidé direkt.
3. Troligtvis kommer framförallt HV och FBK höja sig rejält nästa säsong mot föregående. Även LHC och Frölunda kommer troligtvis göra bättre ifrån sig.

Att tro att vi kommer skugga HV nästa säsong är önsketänkande på hög nivå. Men man kan ju hoppas. Slår vi oss in i topp 4 är jag mer än nöjd.
i
zpy64
Inlägg: 31
Blev medlem: 2007-03-13

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av zpy64 »

Hallå där.
Jag såg alla difs matcher å har följt dom i nästan 30 år.
Jag är Dif trogen tills jag dör,
Jooo jag tror å hoppas att Djurgården Hockey fortsätter och förblir ett topplag i den högre delen av elitserien.
Men jag är oerhört besviken att Linkan inte spelar med oss.
Hårde Hardy å dom andra i styrelsen vet nog vad dom gör.
PS Älska Djurgården.
Jag kommer ifrån Örnsköldsvik å Hatar Modo hockey.

Mvh Zpy64
Det finns bara ett DJURGÅRDEN.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av DIF_Soldier »

Det här rör mig inte ryggen (jo...), men vad jag menar är att under två säsonger framåt, som ger mig den bästa trygghetskänslan man nånsin kan få, så kan Hv intala sig att Linkan spelar för dem. Det gör han inte, han spelar inte för Djurgården och inget annat.

Ni vet det, jag vet det, dom vet det...

FREDRIK BREMBERG HÅLLER PÅ DJURGÅRN!

(hamnar Linkans tröja i vårt tak nu, eller hur fan blir det?)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17565
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Det här rör mig inte ryggen (jo...), men vad jag menar är att under två säsonger framåt, som ger mig den bästa trygghetskänslan man nånsin kan få, så kan Hv intala sig att Linkan spelar för dem. Det gör han inte, han spelar inte för Djurgården och inget annat.

Ni vet det, jag vet det, dom vet det...

FREDRIK BREMBERG HÅLLER PÅ DJURGÅRN!

(hamnar Linkans tröja i vårt tak nu, eller hur fan blir det?)
Det vore underligt om vår bäste(och hela elitseriens) bästa poänggörare inte hamnar där, det som talar emot honom är väl att han aldrig vunnit SM-Guld.

För övrigt hoppas jag Linkan gör mycket poäng i HV och drygar ut sitt poängrekord så inte Davidsson eller någon mupp kommer ikapp. Bara han inte gör det mot DIF är jag nöjd.
Expert.
WK4
Inlägg: 30
Blev medlem: 2009-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av WK4 »

SirDIFalot skrev: Det vore underligt om vår bäste(och hela elitseriens) bästa poänggörare inte hamnar där, det som talar emot honom är väl att han aldrig vunnit SM-Guld.

För övrigt hoppas jag Linkan gör mycket poäng i HV och drygar ut sitt poängrekord så inte Davidsson eller någon mupp kommer ikapp. Bara han inte gör det mot DIF är jag nöjd.
Han var med och tog SM-guldet säsongen 90/91.
If you're not confused, you're misinformed
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17565
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av SirDIFalot »

Såg en statusrad på facebook med texten "Bremberg din jävla fitta" och folk som kommenterat att det var lågt att gå till HV. Jag frågade vad som var fel, han dissade ju packet.

Fick svaret "Vad var det för fel på DIF då?"

Då ställer jag mig frågan, hur insatta är egentligen den "vanliga" supporten som inte läser alla DIF-forum omkring? Kommer random folk bua åt kungen på hovet den 16 september?
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av DIF_Soldier »

WK4 skrev:
SirDIFalot skrev: Det vore underligt om vår bäste(och hela elitseriens) bästa poänggörare inte hamnar där, det som talar emot honom är väl att han aldrig vunnit SM-Guld.

För övrigt hoppas jag Linkan gör mycket poäng i HV och drygar ut sitt poängrekord så inte Davidsson eller någon mupp kommer ikapp. Bara han inte gör det mot DIF är jag nöjd.
Han var med och tog SM-guldet säsongen 90/91.
Yep, han syns 51 sekunder in på Introt 07-08 överst i högen till vänster "23 ...DQVIST"
Säg den glädje som varar
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av lilleman »

alskar_dif skrev:Säga vad man vill om Lindqvist men en Judas det ÄR han.
Alla fattar att du är ironisk... Kul det va!

Förövrigt så ska Linkan få en enorm hyllning på Hovet.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Östgöten »

Fredrik får sannolikt drygt 300 000 kr per månad i HV71 i två år. Han får sannolikt mer eller lika mycket som Nils Ekman och Marcus Nilson (om han skriver på) i DIF.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7301954.ab

Valet ledningen gjort är att välja Nils Ekman och Marcus Nilson före Fredrik Bremberg. Om Fredrik valt en lägre lön om han gått till DIF kan vi bara spekulera över.
stefaaaan
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-04-11

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av stefaaaan »

Jepe skrev:Ja vad ska man säga, ser han hellre i hv än i gniet. Och hans kommentar angående råttorna får mig att le. Att Bremberg vår Bremberg inte avslutar sin karriär i DIF är sorligt, men jag förstår samtidigt och står bakom vår ledning i detta beslut. Om något så bevisade de förra säsongen att de vet vad de gör, hoppas det fortsätter.

hv som lag har jag absolut inga som helst känslor för, deras "fans" och ledning är något helt annat, och utav det och endast det känns det lite stört att Linkan valde hv. Men pengarna var nog större där än i ssk eller modo så jag förstår hans val.
Inga känslor för laget skojar du eller?
Ett lag som kör på och skadar målvakter, som spelar så jävla fult och skadar spelare hit och dit med deras knätacklingar nä fy fan, och deras "fans" och ledning skulle ha stryk,
Och nu kommer även Daniel Larsson och Linkan spela där fy fan, blir kul när de kommer till hovet, och när vi åker ner till jerusalem och bränner upp skiten,
Fan vad jag grämer mig över att vi inte fick en sjunde match i kinnarps och hade fått uppleva en invasion av jönköping och kinnarps, för några biljetter skulle vi ju inte få men hur skulle dom kunna hindra oss haha!



Man blir ju inte på bättre humör när man ser det!
Senast redigerad av stefaaaan den 2010-06-15 09:32:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av DIF_Soldier »

Förfan, hur mår ni Djurgårdsvänner? Min ångest växer iallafall successivt.

FUUUUUUUUUUUUUCK.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Jepe »

@stefaaaan

Att de har vissa spelare som är idioter håller jag med dig om, men hv som lag är jag rätt nollställd till. De har ännu ej förtjänat mitt förakt. Om du läser det jag skrev igen ang fans och ledning så skrev jag att det var något annat. Men efter att ha bott i jnkpng för några år sen så insåg man rätt fort hur liten hockeykunskapen är hos lokalbefolkningen. Och pga detta så har jag svårt att ta till mig hv som något ordentligt "hat-lag".
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Crashmash »

Verkar bara vara jag som har känslan av att Linkan kommer kosta mer än han smakar för Hv.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av jensa85 »

Crashmash skrev:Verkar bara vara jag som har känslan av att Linkan kommer kosta mer än han smakar för Hv.
Jag har också lite av den känslan. Det är i Djurgården han ALLTID gjort bäst ifrån sig. Se bara på hans elitserieäventyr i Malmö. Vad blev det? 40 pinnar på två säsonger?

Inget snack om att Fredrik är en extremt skicklig spelare. Men någonting säger mig att han inte kommer göra direkt supersuccé i Könsöppning....
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Doyle »

HV kanske har skrivit in ångervecka för Bremberg i avtalet som konsumentköplagen medger. Jag misstänker att "Linkans" karriär i HÄVE-blå kan bli rätt kort. Fredrik måste trivas för att prestera på topp. Rysslandsäventyret tog slut på en mikrosekund. Hur länge Janne Karlssons tålamod finns står ännu bara skrivet i stjärnorna.

Till juluppehållet kanske vi firar julafton på Hovet med "Linkan" tillbaka där han hör hemma. Jag tror att hans hjärta ff bankar gul/blå/rött och det är väldigt svårt att sudda ut något som hans äktenskap med djurgårdsfamiljen byggt upp under så många säsonger.

Välkommen hem efter ditt vänstrande i smålands mörka kalla skogar Fredrik. Gräset var inte grönare och isen var inte blankare på andra sidan staketet.
Låst