Salmonsson till brynäs...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje

Salmonsson till brynäs...

Inlägg av Jojje »

Johannes Salmonsson skriver på för gävlelaget när som helst den svikaren.

" Förre Almtunaspelaren Johannes Salmonsson, 19, är på väg hem från Spokane Chiefs till nästa säsong, men inte till Ais utan troligtvis Brynäs.

— När vi har resonerat har vi tyckt att det är ett bra alternativ. För mig skulle det vara jättekul eftersom det blir hyfsat nära. Det kanske inte är så bra att gå till ett lag som är svenska mästare för då kanske det inte blir så mycket speltid och kanske inte heller så bra att gå till en klubb som är på väg utför, säger Johannes pappa Patric Salmonsson. "

Klubben på väg utför, syftar det aset på DIF?

Då kan han brinna i hel-etet!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Ja fy faan, här snackar vi inte direkt om Djurårdshjärta. Men vi har bättre mkt bättre junisar än vad Salomonsson är iaf, vi har ju Thörn, Hörnqvist,Löfberg och inte minst ribbenstrand det är riktigt bra spelare om de kan blomma ut på allvar nästa säsong så kan det bli riktigt bra.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Salmonsson är ju bättre än våra junisar. Kanske kan Hörnqvist och Ribbenstrand sägas vara på samma nivå - de är ju ett år yngre och kan utvecklas.

Synd att vi inte fick hem honom.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Det är ju bara att kolla till poängen, salle gjorde väl 2-3 poäng på 2 säsonger i vårt lag, ribben har gjort 4 poäng och hörnqvist 7 bara den här säsongen.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gårdare »

Moneytalks..........
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Salle är bättre än våra junisar, han var klart bäste Svensk i J-VM.

Det är trist, men det är bara att glömma den svikaren nu och gå vidare.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Tycker inte att Salmonsson är bättre än våra junisar överhuvetaget, sist Salmonsson va här sist visade han ingenting, tycker Hörnqvist me övriga har visat bättre takter än vad Salmonsson gjorde.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Källa?
Wilhelm Arwe

Inlägg av Wilhelm Arwe »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Källa?
När visst fokus ligger på Almtuna är det med största sannolikhet Upsala Nya Tidning. Och en snabb och enkel koll visade att det var så.

Men källa bör så klart alltid anges ändå.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Som jag antytt i tidigare trådar:

När transferrykten, till och från truppen, eller nyheter överhuvudtaget som inte står på difhockey.se så tycker jag att vi ska KRÄVA en källa i form av länk.

Det räcker inte med någon kompis, pappas, kusins, pyssling syssling sa nåt att han kanske hade hört något från någon som han stött på som hade pratat med en parkeringsautomat.

Jag vill ha källor som alla kan ta del av,sedan är det inte säkert att det är sant det exempelvis de båda skvallerblaskorna (expressen, sportbladet) men jag jobbar just nu på tidning och vi får reda på det mesta som är sant inom "ryktesväg"
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Krisse får väl lov att "proppa" svikarn ordentligt nästa gång vi möter Brynäs med Salle på isen...
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Drutten skrev:Krisse får väl lov att "proppa" svikarn ordentligt nästa gång vi möter Brynäs med Salle på isen...
Tror inte Krisse kommer få spela så mycket mer i år, om han ens får stanna nästa år...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Boråsaren skrev:Som jag antytt i tidigare trådar:

När transferrykten, till och från truppen, eller nyheter överhuvudtaget som inte står på difhockey.se så tycker jag att vi ska KRÄVA en källa i form av länk.

Det räcker inte med någon kompis, pappas, kusins, pyssling syssling sa nåt att han kanske hade hört något från någon som han stött på som hade pratat med en parkeringsautomat.

Jag vill ha källor som alla kan ta del av,sedan är det inte säkert att det är sant det exempelvis de båda skvallerblaskorna (expressen, sportbladet) men jag jobbar just nu på tidning och vi får reda på det mesta som är sant inom "ryktesväg"
Jag är Jojje, det räcker som källa...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Johannes S har utvecklats rätt bra i nordamerika och var väl bästa svensk i Jvm. Att inte plocka hem honom är kasst, om man nu dessutom vill satsa på unga killar från området. Tyvärr är han i dagsläget bättre än samtliga junisar vi har. Det ni verkar glömma bort när ni jämför poängskörd är att när Johannes lirade i DIF satsade det inte på junisar och han fick kanske 10% av den speltid som våra junisar fått i år. Dessutom hade han ju olyckan av att spela i ett NHL-förstärkt DIF vilket väl gjorde att hans speltid blev än mindre.

Detta är tyvärr ytterligare ett bevis på att värvningsansvariga i DIF inte vet vad man pysslar med. Istället lär vi väl få se 30+ are som ingen hört talas om eller svenskar som varit dominanta i norska ligan eller finnar på tryout kontrakt...

Har rätt svårt att tänka mig att Brynäs erbjöd Johannes så mycket kulor om jag skall vara ärlig...

Lyckas de med konsttycket att inte förlänga med Bremberg / Ottosson dessutom skall de ta mig tusan få sparken...
Skriv svar