Tröja nr 25 upp i taket?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Huddinge

Tröja nr 25 upp i taket?

Inlägg av Huddinge »

Konstigt tycker jag att de inte hänger upp Mikael Johanssons tröja i taket absolut den största liraren av alla i DIF genom tiderna.
Nån som håller med?
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Re: tröja nr 25 upp i taket ?

Inlägg av Strömberg=power »

Huddinge skrev:Konstigt tycker jag att de inte hänger upp Mikael Johanssons tröja i taket absolut den största liraren av alla i DIF genom tiderna.
Nån som håller med?
Jag håller med! Kanske inte den största,men en av dom!!
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Användarvisningsbild
Philly Flu
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Philly Flu »

Man hänger väl inte upp en tröja så där på en gång. Om jag inte minns fel så är den senast hängda tröjan Jens Öhlings och han hade väl slutat flera år tidigare.

Challe skulle väl också kunna ha en tröja i taket men kanske inte nu när han är tränare. (Två tröjor med nummer två).

Men visst, gärna 25 i taket.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lugn bara, den kommer att hängas upp.

Inget ont om Jens Öhling, men nog var Micke en betydligt bättre spelare tillika synonym med en äkta Järnkamin.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Lugn bara, den kommer att hängas upp.

Inget ont om Jens Öhling, men nog var Micke en betydligt bättre spelare tillika synonym med en äkta Järnkamin.
Jensa är ändå snäppet grymmare än Micke anser jag. Han var ju trogen DIF under längre tid och personifierar mer själva järnkaminen än vad Micke gjorde. De hade ju förresten en grym kedja ihop med Södergren för länge sedan. Personligen tycker jag att bådas tröjor dock ska hängas upp.

Lite cool kuriosa om Jensa: Han gjorde hela FEM mål på bortaplan i en match mot Färjestad, -87 var det om jag inte minns fel.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
daja_lover

Hänga upp Micke´s tröja i taket

Inlägg av daja_lover »

Jag håller med dom borde göra det snart tycker man, men det kommer säkert oxå hända!
Dif bruden
fosforos
Säsongskort: Ja

Inlägg av fosforos »

Drutten: Var det samma match som Södergren gjorde 1+6?? Vart väl 13-0 till DIF om jag inte minns fel...
FKA Skogis

Inlägg av FKA Skogis »

"Det finns dåliga hockeymatcher, men det finns inga tråkiga hockeymatcher" Hans Chrunak
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

FKA Skogis skrev:FBK 0 - DIF 13
http://www.difhockey.se/match.php?id=472
mmm...ljuva tider.
Ingen seger utan offer
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Mickes tröja är given i taket. En av de största någonsin och DEN största om du frågar mig. Micke lirade i DIF när jag var liten och började hålla på laget och gjorde det ju fan ändå fram till förra säsongen (med undantag för ett par år i Schwiez) stort!
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

jensa öhling skrev:Mickes tröja är given i taket. En av de största någonsin och DEN största om du frågar mig. Micke lirade i DIF när jag var liten och började hålla på laget och gjorde det ju fan ändå fram till förra säsongen (med undantag för ett par år i Schwiez) stort!
Självklart är han en av de absolut största i DIF-tröjan. Jag har dock alltid varit en större fan av Jensa. Gillade hans spelstil skarpt. Snabb på grillerna var han ju också.
Ingen seger utan offer
Skriv svar