Formkurvan pekar uppåt!!
Formkurvan pekar uppåt!!
Så här ser tabellen ut om man tittar på de senaste omgångarna:
Formtabellen omg 30-37:
1 Djurgårdens IF 7 5 0 2 23:17 15
2 HV 71 7 4 1 2 24:16 14
3 Frölunda HC 6 4 1 1 21:15 13
4 Färjestads BK 7 3 2 2 22:17 13
---------------------------------
5 Luleå HF 7 2 4 1 17:18 11
6 Mora IK 7 2 3 2 17:17 10
7 Leksands IF 8 2 2 4 19:26 9
8 MODO Hockey 7 2 2 3 19:20 8
----------------------------------
9 Södertälje SK 7 2 2 3 23:26 8
10 Brynäs IF 7 1 3 3 12:23 8
11 Linköpings HC 7 1 4 2 21:18 7
12 Timrå IK 7 1 2 4 15:20 5
Formtabellen omg 30-37:
1 Djurgårdens IF 7 5 0 2 23:17 15
2 HV 71 7 4 1 2 24:16 14
3 Frölunda HC 6 4 1 1 21:15 13
4 Färjestads BK 7 3 2 2 22:17 13
---------------------------------
5 Luleå HF 7 2 4 1 17:18 11
6 Mora IK 7 2 3 2 17:17 10
7 Leksands IF 8 2 2 4 19:26 9
8 MODO Hockey 7 2 2 3 19:20 8
9 Södertälje SK 7 2 2 3 23:26 8
10 Brynäs IF 7 1 3 3 12:23 8
11 Linköpings HC 7 1 4 2 21:18 7
12 Timrå IK 7 1 2 4 15:20 5
Hm, snuten...Det är ju onekligen en skön läsning det där..Men låt oss nu ha kvar fötterna på jorden. Det är många matcher kvar och lagen bakom oss kommer säkerligen även de pricka en formtopp inom en snar framtid..
Det räcker med att dessa lag krigar till sig ett par vinster och att vi går på pumpen och torskar några så är vi hastigt och mindre lustigt under slutspelsstrecket..
Min mening är nu inte att måla fan på väggen,jag vill bara inte att vi ska ha alltför stora förväntningar på vårt kära Djurgår`n upplaga 05-06...OM vi nu skulle missa slutspelet så blir bara besvikelsen så pass mycket större och jobbigare än om förväntningarna vart mindre..
Jag hävdar envist att om vi når ett slutspel så har grabbarna stått för en jättebragd. Det ska egentligen inte gå med detta lag..Tycker faktiskt att det vi har presterat hittils är över all förväntan, och ni är säkert många som håller med mig om det..
Så även om vi nu missar slutspelet så är jag JÄVLIGT stolt över det grabbarna har presterat i år i form av kampvilja och lagmoral..
113 WHB
Det räcker med att dessa lag krigar till sig ett par vinster och att vi går på pumpen och torskar några så är vi hastigt och mindre lustigt under slutspelsstrecket..
Min mening är nu inte att måla fan på väggen,jag vill bara inte att vi ska ha alltför stora förväntningar på vårt kära Djurgår`n upplaga 05-06...OM vi nu skulle missa slutspelet så blir bara besvikelsen så pass mycket större och jobbigare än om förväntningarna vart mindre..
Jag hävdar envist att om vi når ett slutspel så har grabbarna stått för en jättebragd. Det ska egentligen inte gå med detta lag..Tycker faktiskt att det vi har presterat hittils är över all förväntan, och ni är säkert många som håller med mig om det..
Så även om vi nu missar slutspelet så är jag JÄVLIGT stolt över det grabbarna har presterat i år i form av kampvilja och lagmoral..
113 WHB
- Kid Notorious
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Chribba. Helt rätt.
Efter såhär pass lång tid in på säsongen känns det helt fantastiskt att kunna vara så stolt över vad laget hunnit göra.
Jag menar, jag hade varit stolt över DIF i alla lägen, men det dom visat upp hittills är för mej helt fantastiskt. Andra kanske tycker det är patetiskt, men inte jag. Alla vet hur det såg ut för DIF inför säsongen. Allt skit som skrevs.
Nu, med större delen av säsongen spelad, har vi istället saken i egna händer och kan mycket väl göra det få trodde på. Det är nu som DIF alltid går som bäst och trots det så ligger vi redan på en slutspelsplats.
Med MARGINAL!
Efter såhär pass lång tid in på säsongen känns det helt fantastiskt att kunna vara så stolt över vad laget hunnit göra.
Jag menar, jag hade varit stolt över DIF i alla lägen, men det dom visat upp hittills är för mej helt fantastiskt. Andra kanske tycker det är patetiskt, men inte jag. Alla vet hur det såg ut för DIF inför säsongen. Allt skit som skrevs.
Nu, med större delen av säsongen spelad, har vi istället saken i egna händer och kan mycket väl göra det få trodde på. Det är nu som DIF alltid går som bäst och trots det så ligger vi redan på en slutspelsplats.
Med MARGINAL!
-
Formkurvan ser ju bra ut!
Men som vanlig så förlorar vi mot fel lag, dvs Timrå, Leksand och Mora!
Dock vinner vi mot topp lagen, och "då har vi turen att" lagen som vi krigar emot torskar.
Men jag måste säga att jag börjar tro mer och mer på den sk "DIF moralen". Mao det finns någon styrka i klubben som inte går ur, man har ett på pappret "skit lag" men lik förbannat är man med och krigar om en slutspels plats... Måste bara vara stolt över att vara Djurgårdare..
För att hänvisa till Andreas Salmonsson när han kom till DIF, "Skillnaden mellan DIF och MODO går inte att beskriva när det gäller förutsättningar för den aktiva" OBS Inget citat utan bara vad jag har fått det beskrivet av en nära bekant till Andreas, som för övrigt är en Öviks-bo..
Men som vanlig så förlorar vi mot fel lag, dvs Timrå, Leksand och Mora!
Dock vinner vi mot topp lagen, och "då har vi turen att" lagen som vi krigar emot torskar.
Men jag måste säga att jag börjar tro mer och mer på den sk "DIF moralen". Mao det finns någon styrka i klubben som inte går ur, man har ett på pappret "skit lag" men lik förbannat är man med och krigar om en slutspels plats... Måste bara vara stolt över att vara Djurgårdare..
För att hänvisa till Andreas Salmonsson när han kom till DIF, "Skillnaden mellan DIF och MODO går inte att beskriva när det gäller förutsättningar för den aktiva" OBS Inget citat utan bara vad jag har fått det beskrivet av en nära bekant till Andreas, som för övrigt är en Öviks-bo..
-
ok
Fan går djurgården till slutspel, då¨måste vi ju göra en banderoll där vi skriver "Vi är stolta över er" eller nåt sånt. Eller så bjuder vi in "sektion F" i klacken och får en rikigt bra klack, vilket gör att spelarna höjer sig och troligtvis vinner matcherna.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Re: ok
Tro mig...Blir det slutspel så ska bönderna få se på riktig läktarkultur..Fighten mot kaffekokarna va bara en försmak..micke_1891 skrev:Fan går djurgården till slutspel, då¨måste vi ju göra en banderoll där vi skriver "Vi är stolta över er" eller nåt sånt. Eller så bjuder vi in "sektion F" i klacken och får en rikigt bra klack, vilket gör att spelarna höjer sig och troligtvis vinner matcherna.
113 WHB
Re: ok
chribba skrev:Tro mig...Blir det slutspel så ska bönderna få se på riktig läktarkultur..Fighten mot kaffekokarna va bara en försmak..micke_1891 skrev:Fan går djurgården till slutspel, då¨måste vi ju göra en banderoll där vi skriver "Vi är stolta över er" eller nåt sånt. Eller så bjuder vi in "sektion F" i klacken och får en rikigt bra klack, vilket gör att spelarna höjer sig och troligtvis vinner matcherna.
113 WHB
Kan inte det här vara nått.. hade ju varit grymt med mogge i globen.
http://expressen.se/hockeybloggen/#113711135003032071