Stor eller liten rink?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Stor eller liten rink - Djurgårdens hemmamatcher?

Stor rink (som idag)
14
47%
Liten rink (NHL-mått)
16
53%

Antal röster: 30

Användarvisningsbild
Philly Flu
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Stor eller liten rink?

Inlägg av Philly Flu »

Ska Djurgården spela sina hemmamatcher på stor eller liten rink (NHL-mått) i framtiden? Wikegård öppnade för att Djurgården ska överväga liten rink i en intervju på hemsidan igår.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Stor eller liten rink?

Inlägg av Mattias_87 »

Jag tycker NHL rink är alldeles för liten. Det jag kan tänka mig är 28m, alltså hybridvarianten.

Tror inte spelare i SHL och HA kan hantera spelet på liten rink, de är inte tillräckligt bra för det.
Avskaffa tre mot tre.
Flunk

Stor eller liten rink?

Inlägg av Flunk »

Tycker det vore kul att pröva! Det kanske till och med kan vara en fördel när lagen från NHL lånar ut talanger.
niz

Stor eller liten rink?

Inlägg av niz »

Tycker liten rink men ändringen ska komma med amerikanska eftergifter
Användarvisningsbild
captcash

Stor eller liten rink?

Inlägg av captcash »

Måste köra stor såvida vi inte skriver om svenska regelboken... nu är det ju borderline bandy regler i hockey, ska vi köra liten rink måste man får köra lite hårdare för det kommer bli sjukt mkt mer smällar och närkamper.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Stor eller liten rink?

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Som den alltid har varit.
Har vuxit upp med det, spelat 100-tals junior- och seniormatcher på vanlig storlek, rinken vi har är perfekt. :D
Man blir ju lite oroad när man hör hur återvändare, särskilt backar, inte hinner med på den större rinken efter att ha anpassats till den mindre rinken.
Jag vill se skickliga spelare som kan läsa spelet och som klarar av den större rinken. Inga klossar som lärt sig stå i vägen.

Krymp istället målburarna i åldern Tkh till u12, det är väl det jag tycker borde ändras. Lär av fotbollen, ingen ställer en liten knatte på 7 år i fullstort 11-mannamål.

(Jo just det, krymp även Djurgårdens målbur, sänk ribban en decimeter där.)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Philly Flu

Stor eller liten rink?

Inlägg av Philly Flu »

Personligen har jag växlat sympati för stor och liten rink genom åren. Mer positiv till liten rink när jag var yngre. Nu har jag landat i att jag gillar balansen mellan mycket skridskoåkning på stor rink som inte nödvändigtvis behöver betyda avsaknad av fysiskt spel. Jag har tröttnat på NHL hockey då många matcher påminner om tysk gå-fotboll (kraftigt överdrivet naturligtvis). Visst, hög fart nord/syd.

En annan aspekt är att NHL påminner mer om handboll/basket och att spel på stor rink har liiite mer av mittfältsspel. En dimension man kan gilla eller inte. Många gillar rakare spel direkt på mål.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Stor eller liten rink?

Inlägg av SirDIFalot »

Har aldrig fattat varför det här en så stor debatt inom hockeyn. Whatever säger jag.
Expert.
Zam Boni

Stor eller liten rink?

Inlägg av Zam Boni »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-12-06 13:19:59 (Jo just det, krymp även Djurgårdens målbur, sänk ribban en decimeter där.)
+1, är lagets samtliga målvakter kortare än 1,80 så får man handikapp...
DagUggla

Stor eller liten rink?

Inlägg av DagUggla »

Är varken för eller emot.

Känns viktigare att ta efter nhls regler mot ryggsäckshockey.
dr111DIF

Stor eller liten rink?

Inlägg av dr111DIF »

Liten rink. Men inte bara DIF utan all svensk hockey isåfall. Ökar chanserna betydligt att behålla bra roliga spelare 1-2 år till.

Gillar även spelet på liten rink mycket så som det har blivit idag. Tvingar fram insida med att det gör det svårare att bara spela utsida med kontroll.
Skriv svar