HA 24/25 Djurgårdens IF - Södertälje 29/11 OBS 18:00
Ja shit vilken match detta var, så deppigt att man inte var på plats, damn fredagar och "familje filmkväll"...
Som tidigare skribenter sagt, den enda skillnaden idag mot tidigare matcher (förrutom 0:a i insläppta) är att vi kör på som fan hela matchen, alla köttar ner varenda motståndare de ser utan pardon. SSK fick inte många minuter att bygga spel igår, helt jävla magiskt att se DIF som man minns dem från tidigt 2000-tal. Blev ju fan tårögd av glädje!
Som tidigare skribenter sagt, den enda skillnaden idag mot tidigare matcher (förrutom 0:a i insläppta) är att vi kör på som fan hela matchen, alla köttar ner varenda motståndare de ser utan pardon. SSK fick inte många minuter att bygga spel igår, helt jävla magiskt att se DIF som man minns dem från tidigt 2000-tal. Blev ju fan tårögd av glädje!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
En polare messade och skrev att Hovet lät som ett blodtörstande colosseum när vi proppade deras forwards på defensiv blå. Det är exakt så här vi ska spela! Momentumhockey på hemmais. Bönderna ska pissa ner sig redan innan dom kommer ut på isen.captcash skrev: ↑2024-11-30 10:08:27 Ja shit vilken match detta var, så deppigt att man inte var på plats, damn fredagar och "familje filmkväll"...
Sväva i det blå
Albin Grewe stängs av två matcher
Linus Klasen stängs av en match
Vilket skämt....
Linus Klasen stängs av en match
Vilket skämt....
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sett matchen i efterhand men visst måste detta vara vår bästa match hittills sett över tre perioder ? Överkörning tycker jag.
Forza DIF
Forza DIF
Disciplinnämnden strikes again... Kom aldrig och säg att vi inte blir hårdare bedömda än andra lag.
It's the hope that kills you.
ÖverlägsetHillberry blue skrev: ↑2024-11-30 15:01:04 Sett matchen i efterhand men visst måste detta vara vår bästa match hittills sett över tre perioder ? Överkörning tycker jag.
Forza DIF
När ska Lee H dra sin matchanalys???
Precis. Lagsporten hockey handlar om precis det. Den 'svåra' är att kopiera beteendet och göra det match efter match efter match. Det är vad som skiljer toppföreningar från övriga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Såg inte denna match, men skummade igenom det hela i efterhand
Och ja, många saker jag förknippar med DIF och som jag vill se var på plats.
SSK har sett sjukt stabila ut innan detta, nu såg dom högst beskedliga ut mycket pga. DIF:s höga intensitet i spelet
Så, ett fall framåt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan