Träningsmatch 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 13/8
Vattendelare?
vinner Leksand så är träningsmatcher bara en transportsträcka tills då det spelar nån roll. SHL-premiären. Vinner vi så är träningsmatcher en otroligt viktig värdemätare som betyder allt och vi kan nästan plocka ut SM-guldet på en gång! 

- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säg den glädje som varar
- DIF_Soldier
Cmore-maffian sänder matchen.MarcusDaze skrev:Sänds våra matcher under försäsongen någonstans?
Tror det är Sportbladet som har Skoda turneringen, men de andra matcherna?
Säg den glädje som varar
Alltså helt enkelt en vattendelare, fast i benämningen mentalt hos fansen snarare än för laget?

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Säsongskort: Ja
Ska bli kul att se om Barry hunnit implementera lite riktig hockey istället för den där icke varianten som praktiserats av samtliga Djurgårdslag till dags datum dvs hockey utan egentlig närkontakt med motståndaren
Ceterum censeo Solna esse delendam
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Gud vad skönt det ska bli att se lite hockey igen. Och sedan är jag lycklig över att jag kommer att kunna se allt på plats i år som säsongare, med största sannolikhet iallafall.
Våran forwardssida är mycket intressant.
Våran forwardssida är mycket intressant.
Avskaffa tre mot tre.
Under de 5 åren som vi hade Robban som tränare var vi det laget i SHL som tacklades klart mest. Så i jämförelsevis med de andra lagen spelar vi nog rätt fysiskt. Sen kan du väl mera vara besviken på hur hockeyns utveckling i stort är där tacklingar inte är en lika stor del av spelet men konstigt att ta ut det på våra tidigare ledare.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-08-11 13:17:04 Ska bli kul att se om Barry hunnit implementera lite riktig hockey istället för den där icke varianten som praktiserats av samtliga Djurgårdslag till dags datum dvs hockey utan egentlig närkontakt med motståndaren
-
...vi stod ju bara och tittadepå spelare när dom fick härja fritt runt vår målis oerhörd lättad att Robban och co är historiamb81 skrev: ↑2021-08-11 14:30:11Under de 5 åren som vi hade Robban som tränare var vi det laget i SHL som tacklades klart mest. Så i jämförelsevis med de andra lagen spelar vi nog rätt fysiskt. Sen kan du väl mera vara besviken på hur hockeyns utveckling i stort är där tacklingar inte är en lika stor del av spelet men konstigt att ta ut det på våra tidigare ledare.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-08-11 13:17:04 Ska bli kul att se om Barry hunnit implementera lite riktig hockey istället för den där icke varianten som praktiserats av samtliga Djurgårdslag till dags datum dvs hockey utan egentlig närkontakt med motståndaren
- Harmageddon
Det är med ångest spänd förtjusning man ser fram emot detta. Mest intressant är vilken effekt nya tränartrion har haft på laget så långt.
Jag är nöjd så länge det inte slutar 1-5 el. 1-10.
Brukar bli rejäla siffror i försäsongsmatcherna om man inte är på tårna.
Har sänkt mina förväntningar totalt inför denna säsong så slipper man bli bitter hela 21/22 som man var i vintern/våren.
Har sänkt mina förväntningar totalt inför denna säsong så slipper man bli bitter hela 21/22 som man var i vintern/våren.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
- Lee Harvey Oswald
Yepp, samma härHarmageddon skrev: ↑2021-08-12 10:50:45 Har sänkt mina förväntningar totalt inför denna säsong så slipper man bli bitter hela 21/22 som man var i vintern/våren.
Var ett tag nära att plantera en naiv tanke, om en ev 10:e plats, nu är jag inställd på en 13:e.
Då kommer en ev 10,11,12:e plats framstå som rena drömmen
Samtidigt passar jag på att ställa novembers sedvanliga fråga...redan nu i augusti:
-När börjar fotbollsallsvenskan igen...?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Förstår din tanke. Men borde väl egentligen höja förväntningarna då vi har en bättre trupp denna säsong. Men som du är inne på så osäkerheten med nya tränare är det som känns läskigast. Sen hur backarna kommer klara sig innan Gragnani. Nu får Bengtsson och Ingman ta chansen! Kommer såklart inte visa sig på en enda match men ska bli kul att se hur det är tänkt att Barry vill spela osv.Harmageddon skrev: ↑2021-08-12 10:50:45 Det är med ångest spänd förtjusning man ser fram emot detta. Mest intressant är vilken effekt nya tränartrion har haft på laget så långt.
-
Förväntar mig inget annat än dyngtorsk mot Dalabajen då det ska luftas extremt många 40 kilos
- Harmageddon
Ja, det är väldigt många som måste kliva fram och som behöver överraska oss. Sen får vi absolut inte drabbas av skador på våra bärande spelare som senaste säsongerna. Känns som vi fyllt den kvoten på över 40 år framöver.mb81 skrev: ↑2021-08-12 12:26:53Förstår din tanke. Men borde väl egentligen höja förväntningarna då vi har en bättre trupp denna säsong. Men som du är inne på så osäkerheten med nya tränare är det som känns läskigast. Sen hur backarna kommer klara sig innan Gragnani. Nu får Bengtsson och Ingman ta chansen! Kommer såklart inte visa sig på en enda match men ska bli kul att se hur det är tänkt att Barry vill spela osv.Harmageddon skrev: ↑2021-08-12 10:50:45 Det är med ångest spänd förtjusning man ser fram emot detta. Mest intressant är vilken effekt nya tränartrion har haft på laget så långt.
Så snälla, inga skador i denna match heller… tack.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
- DIF_Soldier
Ser fram emot en ny säsong med dig vid tangentbordet gamle vänLee Harvey Oswald skrev: ↑2021-08-12 11:14:56Yepp, samma härHarmageddon skrev: ↑2021-08-12 10:50:45 Har sänkt mina förväntningar totalt inför denna säsong så slipper man bli bitter hela 21/22 som man var i vintern/våren.
Var ett tag nära att plantera en naiv tanke, om en ev 10:e plats, nu är jag inställd på en 13:e.
Då kommer en ev 10,11,12:e plats framstå som rena drömmen
Samtidigt passar jag på att ställa novembers sedvanliga fråga...redan nu i augusti:
-När börjar fotbollsallsvenskan igen...?

Säg den glädje som varar