Svarta börsen kring Globen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Svarta börsen kring Globen

Inlägg av Don_T »

08 Hockey har startat en artikelserie om Svarta börshandeln kring Globen. Vi vill få bort dem.

Läs mer på http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=105772

Diskutera gärna här, kom med synpunkter.

Har du egna erfarenheter av jobbiga Svarta börshandlare?

Maila oss gärna 08Hockey@spray.se
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Gårdare »

Klockrent!

Det är alltid samma människor som hänger runt Globen. Jävligt irriterande när man för tredje gången tackar nej till en biljett. Rensa bort dem!

Sedan kan man fråga sig vad denna sajt har för syfte: http://www.biljettnu.se/content/index.php
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Lysande artikel! Har i många år retat mig på dessa obehagliga människor. En gång gick jag fram till en snubbe med biljett köpes-skylt och sa att det förmodligen inte är slutsålt och att han säkert kunde få tag på en biljett i kassan. Det var tyvärr ett bortkastat skämt, killen hajade ingenting.

Det är ju makalöst att handeln kan få gå så ostört förbi, det sker ju helt öppet.

För några år sedan, när AIK spelade i elitserien och folk gick på hockey hände det någon gång att jag köpte biljetter av de här nissarna. De försökte hela tiden blåsa en med att visa upp en bra biljett och sedan när man givit dem pengar så försökte de sticka till en en kass etage 4 kortsida istället.

Nej, bort med detta pack!
Användarvisningsbild
Stained

Inlägg av Stained »

Bra att det blir lite debatt om det här, men visst är det så att det inte något juridiskt problem i Sverige med andrahansförsäljning?
Västerort

Inlägg av Västerort »

Stained skrev:Bra att det blir lite debatt om det här, men visst är det så att det inte något juridiskt problem i Sverige med andrahansförsäljning?
Nej det är inte olagligt att sälja biljetterna utanför arenen. Därimot kan man nog förutsätta att de knappast skattar för sina inkomster vilket borde kunna vara en angreppspunkt på dem...

Det tråkiga är att det tyvärr är en stor del av biljetterna som är sponsorbiljetter av de biljetter som säljs av dessa herrar. På något sätt så borde ju DIF hockey kunna påverka sina sponsorer att returnera biljetter de inte tänker utnyttja iställlet för att sälja dessa till packet utanför...

Ett råd: Undvik att tjafsa med dessa personer om du är ensam, minst ett par personer har fått stryk utanför globen i år efter att ha sagt vad de tycker och tänker om deras närvaro.
MonK

Inlägg av MonK »

I sammband med matchen mot Lhc tycker jag att vi borde jaga bort packet. Som hammarby gjorde utanför sös en gång.
Gripen

Inlägg av Gripen »

Jag tycker att vi ska inrikta oss på att fylla globen innan vi försöker få bort dessa idioter... jag menar att vår huvudsakliga uppgift nu är att få folk att komma till matcherna. Jag tycker inte heller om sbh men tycker att problemet är för enkelt just nu,,, vi fyller (om vi har tur) lite mer än halva globen mot serieledarna... Ingen vill ha dem där så inga onödiga svar nu,,, jag tror att bara vi skiter i sbh så har de ingen att sälja till...

Så min uppmaning till Er alla är att om ni ser / känner / vet om någon som handlar säljer till dessa idioter så säg ifrån... det finns plåtar kvar till alla och om de försöker tjäna en spänn eller två på att sälja sin så låt de göra det... bara ingen köper ! ! !
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Jag har inte full koll på vad DIF tjänar per biljett. Naturligtvis går X kr till Ticnet och andra försäljningsställen. När en SBH berättat att han betalat 160 kr för en biljett med priset 240 kr börjar man klart att undra. Jag kan aldrig tänka mig att Ticnet tar 80 kr per biljett från DIF. Serviceavgiften är den avgift som går till säljstället, tex din lokala tobakshandlare.

Vidare fanns diverse sponsorbiljetter, säsongskort, Globenbiljetter, Ticnet/ATG-biljetter bland SBH i senaste hemmamatchen.

Biljetter som är från Ticnet är inte sålda biljetter förrän biljetterna redovisats vilket av någon underlig anledning sker först dagen efter match, eller senare på kvällen.

Tillsammans kan vi se till att får bort SBH. Artikelserien kommer att fortsätta. Djurgårdens inställning till problemet kommer att redovisas.

Köp era biljetter själva! Köp hos försäljningsställen! Låt bli att köpa av SBH!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Skriv svar