Roligt! Själv har jag träffat ganska många DIF-spelare dom 3senaste åren,och så har jag vart i omlädningsrummet och kollat på träningar samt tat autografer och kort på spelarna.
Fast värst var ändå i våras när jag och mina kompisar var på Wayne Gretzkys krog i Toronto. "The Great One" himself hade vi missat med ungefär tio minuter, (vi anlände lite senare än planerat), och han brukade vara där ungefär en gång om året
Ingen aning, kan vara som föregående säger. När vi frågade var han spelade för tillfället, under lockouten, sa han att han spelade med någon slags "uppvisningslag". De kanske spelade i Toronto för tillfället.
Under Bo-mässan -90 i Västerås sprang jag på DIF-legenden Roffe Riddervall på krogen, vi skålade med varsin bira och snackade lite hockey. Roffe var en grymt trevlig kille.
Jag har haft Ridderwall som vikarie i skolan..en gång var han där med Thomas Eriksson......har åkt hans bil från en träning...fått en krona av Leffe Boork då han var tränare för DIF...bla...plus att man var på en j-vla massa träningar när man var liten...fick både klubbor o hjälpa till ibland